hoelang wachten op wijziging basisregistratie personen ??

Weet iemand misschien hoelang het duurt voordat een gemeente gegevens wijzigt in de basis registratie personen ? Ivm geslachtsnaamswijziging hebben wij afgelopen week officieel bericht gekregen dat het gewijzigd is. Zodra de geboorte gemeente alles heeft gewijzigd kunnen we nieuwe legitimatiebewijzen aanvragen. Maar ik zou graag willen weten hoelang zoiets duurt. Kan iemand mij daar antwoord op geven ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
tinus1969
7 jaar geleden
Van wie heb je officieel bericht gekregen?

Antwoorden (1)

U hebt het Koninklijk Besluit thuisgestuurd gekregen. Een kopie hiervan is door het Ministerie van Veiligheid en Justitie tegelijkertijd gezonden aan de ambtenaar van de burgerlijke stand van uw geboorteplaats en naar de afdeling Burgerzaken van uw woonplaats.
Zodra publiekszaken uw Koninklijk Besluit heeft ontvangen, worden uw gegevens eerst op uw geboorteakte aangepast en vervolgens ook in de BRP.
In totaal duurt dit maximaal 4 tot 6 weken.
Publiekszaken zijn alle zaken waarbij de ambtenaar direct contact heeft met de burger. Meestal gaat dit via persoonlijk contact om de zaken te regelen.

Uw naamswijziging wordt automatisch doorgegeven aan bepaalde overheidsinstanties die zijn aangesloten op de Basisregistratie personen (BRP).

Informeer bij uw gemeente wanneer u uw paspoort en rijbewijs kunt laten wijzigen en wanneer u de naamswijziging voor de bankrekeningen en verzekeringen kunt
doorgeven.