Nemen kleine mensen genoegen met hun partner alleen omdat die ook klein is?

Ik heb begrepen dat lilliputter een beledigend woord ervoor is en daarom zeg ik ook 'kleine mensen'.

Ik kijk vaak naar "Little people, Big world" op Discovery Travel & Living over kleine mensen. Dan vraag ik mij best vaak af dat als die man niet klein zou zijn geweest dat hij dan waarschijnlijk nooit met zijn -ook kleine- vrouw was getrouwd, maar een 'normale' volgroeide partner had gehad.

Betekent dit dan dat hij eigenlijk genoegen met haar heeft genomen omdat zij nu ook eenmaal klein was?

En vice versa natuurlijk ook.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik denk eerder dat ze zich verbonden met elkaar voelen, omdat ze weten wat het is om klein te zijn.
Ze zullen elkaar juist goed begrijpen, doordat ze tegen dezelfde problemen oplopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ken het programma en kijk het ook, Kate +8 is ook leuk trouwens, maar even op de vraag.

Het lijkt mij dat het een band schept als je samen dezelfde aandoening hebt,

en praktisch gezien, deze mensen hebben aangepaste woningen nodig en de verschillen worden te groot als de een 2 meter 12 is en de ander 98CM, misschien wel overdreven maar dat lijkt mij wel een rede, en ook fysiek is het misschien wel beter, want het lijkt me ook in het liefdesleven niet fijn om een reusachtige vrouw te hebben.....Of man indien het een vrouw betreft

Toegevoegd na 1 minuut:
rede moet zijn Reden. excuus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja die bedoel ik ;-) Ook grappig dat ze een tweeling hebben waarvan de een groot is, en de ander klein he? :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja mooi programma, en die zoon is 16 en 1 meter 75 of zo, dus kijk nu al wat een enorm verschil! wat als hij is uitgegroeid? dan is ie 3 keer ze vader
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lora, bedankt
Nee hoor, maar omdat ze van die persoon houden. En kleine mensen komen vaker andere kleine mensen tegen dan jij en ik, via clubs en verenigingen enzo, en zullen veel gemeen hebben en hebben dus een grote kans op een relatie. De kans dat hun kinderen ook klein zullen zijn is 1 op 2.

Maar ik ken ook genoeg ' dwergen' (achondroplasten, lilliputters zijn weer een heel ander 'ziektebeeld', al worden de twee door elkaar gebruikt) met een partner van normale lengte. De kans dat hun kinderen ook klein zullen zijn is ca. 1 op 4.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hou nou potverdorie eens op met dat kinderachtige gemin !! Get a f*cking life zeg.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 van mij :) ik was het niet
Rieneke1
14 jaar geleden
ik heb je geplust marleen, blijkbaar heb je een minkukel aan je kont hangen, erg kinderachtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik word er een beetje zat van. Minnetjes vind ik niet erg als ik iets controversieels zeg of iets doms of fouts, maar het regent ineens minnen de laatste dagen, en dat vind ik een beetje flauw.
"Er genoegen mee nemen" zou ik het niet willen noemen. Misschien zijn ze lid van een "kleine mensen" vereniging en komen ze daar een partner tegen die ze leuk en mooi vinden. Dat je iets bijzonders gemeen hebt, zal in sommige gevallen ook wel meespelen. Maar er zijn ook wel "kleine mensen" die een "normale" partner hebben.
"Er genoegen mee nemen" komt voor mij over alsof je niks beters kunt krijgen. Maar waarom is een "normaal" iemand beter dan een "klein mens"?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ken een stel met een man van "normale" lengte en een "klein mens" als vrouw. ze hebben ook samen een kind, die de "normale" lengte heeft.
wat ik zie is dat de praktische zaken wel wat lastig zijn met zo'n groot lengteverschil, zoals in huis. hoe het met de wat intiemere bezigheden gaat heb ik nooit gevraagd ;).
ze hebben duidelijk voor elkaar gekozen uit liefde.
dus als die man waar jij het over hebt niet klein was geweest zou hij misschien ook wel voor zijn huidige vrouw gekozen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik denk dat ze oprecht van elkaar houden. Ze zullen elkaar tegen zijn gekomen op een bijeenkomst voor kleine mensen of zo iets dergelijks. Ik denk wel dat het een stuk gemakkelijker is wanneer je iemand tegen komt die dezelfde lengte heeft dan jij.
Je bent dan wat zelfverzekerder dan wanneer je op iemand af moet stappen met een normale lengte. Dat het dan ook nog klikt dat is dan helemaal fantastisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat denk ik ook +
Liefde maakt op gegeven moment niet meer uit, of iemand klein is. Zo ken ik een klein vrouwtje wat getrouwd is met een hele lange man over de 2 meter. En moeten inderdaad dingen op elkaar afstemmen, een krukje in de keuken voor haar. Een aanpassing met de kinderwagen voor hem.

Ook zal iemand vreselijk mager zijn en de partner vreselijk dik.

Je komt elkaar ergens tegen en wordt gewoon verliefd. En denk dat het dan eigenlijk helemaal niet uitmaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als eerste snap ik je redenering wel, je heb je argument vooral logisch beredeneert. Logisch toch dat kleine mensen nou éénmaal niet voor lange mensen gaan? Logisch toch dat we allemaal het beste willen en dus niet voor zo'n klein iemand gaan?

Maar helaas... als we het over gevoel hebben komen er hele andere dingen bijkijken. Er zijn genoeg mensen die deze ziekte hebben. Je bent een mens, een mens zoekt een kudde. Aangezien ze zich al vaak "" anders" voelen omdat ze kleiner zijn gaan ze regelmatig naar activiteiten waar ze meer van dat soort mensen tegen komen. Of misschien wel via internet dat ze met andere in contact komen.
Zij hebben net zo grote kans als jij dat daar iemand tussen zit met wie ze hun leven kunnen delen. Misschien nog wel meer..

Aangezien jij er niet voor zou kiezen( wat ik uit je antwoord opmaak) maar zij hebben dus eigenlijk een dubbele keuze. Kiezen voor een lang iemand of van dezelfde lengte, is maar net de persoon wie ze zijn. =)