Wel of niet werken op de dag dat je vader geopereerd wordt?

Mijn vader krijgt deze week een zware operatie (bypass). Zal ik wel of niet gaan werken op deze dag? Als ik vrij neem loop ik de hele dag te piekeren. Maar als ik werk zit ik niet helder aan mijn bureau. Wat zouden jullie doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leeft je moeder nog? Hoe goed kan *zij* het aan? Toen mijn vader een hartinfarct kreeg, blokkeerde mijn moeder totaal. Ik heb toen de zorg van begrijpen wat er gedaan ging worden en hoe mijn vader er precies aan toe was etc. van haar overgenomen. Daar heb ik toen vrij voor genomen.

Het beste antwoord

Dat ligt een beetje aan vanalles.
Je vader heeft, behalve voor de operatie, waarschijnlijk niet zo heel veel aan je. Maar misschien zijn er andere mensen met wie je dit graag samen wilt doormaken, je moeder misschien, als die nog leeft, of broers en zussen.
Voor jezelf klopt het precies wat je zelf al zegt, als je niet gaat werken loop je te piekeren, als je wel gaat, komt er niets uit je handen. Als je een prettige werkomgeving hebt, kan het prettig zijn om juist wel te gaan, je hebt wat afleiding, en wat steun, en je kunt altijd weggaan als het echt niet gaat.
En verder: houd in gedachten dat geen van beide opties fout zijn. Je weet niet wat je moet kiezen, dat kun je ook helemaal niet weten. Doe wat op dat moment goed voelt, dat is het enige wat je kunt doen, want hier is gewoon geen pasklaar antwoord op.
Sterkte komende week.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag!
Ik ga werken, mijn baas weet van de situatie en ik houd mijn mobiel en autosleutels binnen handbereik.
Bedankt voor alle steun!

Andere antwoorden (11)

Nee, ik zou niet werken!
Je vader kan wel wat steun gebruiken..

Toegevoegd na 17 seconden:
Succes en beterschap!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!
Toen mijn moeder geopereerd werd (2x borst weghalen, 1x lymfeklieren) ben ik gewoon naar school gegaan. Maar die operaties zijn natuurlijk een stuk minder zwaar.

Ik denk dat gaan werken slim is, maar als de operatie plaatsvindt of ten einde loopt vrij nemen zodat je bij hem langs kunt. :)

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het proberen, en wel meteen aankondigen bij je collega's dat je er niet helemaal bij bent met je hoofd, om die en die reden. Dan zal je zien dat iedereen begrip voor je heeft. Werk geeft altijd afleiding, en zolang jij niet bij je vader mag, kan je ook niets voor hem betekenen tijdens de operatie.
Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel, werken!

Mijn vader heeft deze week een zware operatie ondergaan (strottehoofd geheel verwijderd, geloof me dat is zwaar!) maar thuis blijven helpt hem niet en jou ook niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wel je mobieltje standby houden natuurlijk!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoor ook van meerdere mensen dat je niets kunt doen dan alleen maar wachten en dat helpt hem inderdaad niet. Sterkte met je vader!
paulus811
12 jaar geleden
Dank je Odette, ik mag hem gelukkig vandaag ophalen uit het ziekenhuis. Door te gaan werken heb je nog een beetje afleiding. Ook jij sterkte met je vader!
ik zou ook niet gaan,je zit niet echt met je gedachte bij je werk,en of dat op prijs wordt gesteld?
En stel dat ze van het ziekenhuis bellen,om een of andere reden:operatie eerder,of later,of je op hoogte brengen.
Zit je dan op weg naar ziekenhuis wel relax in de auto ?
Ik denk dat je jezelf,je vader en je werk een groot plezier doet ,om op die dag op dat tijdstip,kort in de buurt van je vader te zijn.
Neem je een mp3/ipod met je favoriete muziek mee,een tekenblok,of puzzelboekje,echt lezen heb je dan misschien de rust niet voor.
Maar dit is mijn mening,je moet doen waar jij je het lekkerste bij voelt,denk je dat je beter kan gaan werken om je gedachten af te leiden,moet je dat doen.
Heel veel succes,sterkte en beterschap voor jezelf en je vader.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou gaan werken
maar zodra de operatie klaar is meteen naar het ziekenhuis om je vader te steunen (en jezelf gerust te stellen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij niet zo maar één, twee, drie te beantwoorden. Is afhankelijk van hoe jouw relatie is t.o.v. jouw vader, is jouw moeder er ook nog om hem te steunen, en wat wil jouw vader zelf.......
Vaak is telefonisch standby blijven voldoende, en tijdens de operatie kan je toch niets voor hem betekenen. Trouwens, een bypass wordt vaak al gezien als een routine operatie.
12 jaar geleden
Ik heb met exact hetzelfde dilemma gezeten en ik ben toen wel gaan werken. Op het werk heb ik het verteld. Zo had ik toch ook wat afleiding, en daarnaast is het ook wel fijn dat de collega's enigszins meeleven. Maar het is natuurlijk ook wel afhankelijk van hoe je collega's zijn. Dat weet je zelf het beste. Als je verwacht dat je collega's er niet moeilijk over doen, dan zou ik dus gewoon naar mijn werk gaan als ik jou was. In ieder geval veel sterkte! Want het is natuurlijk wel behoorlijk spannend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ziekenhuizen stellen het niet echt op prijs dat je 'op de gang' de operatie afwacht. Zij hebben liever dat je thuis wacht. En na afloop van de operatie even kort op de recouver of IC-afd even langs komt.

Als je thuis blijft is dit als steun voor de overige familieleden.

Op werk, hopelijk hebben werkgever en collega begrip voor de situatie en vinden ze t goed dat je direct na een telefoontje naar het ziekenhuis gaat.

In alle gevallen een stressvolle situatie.

Veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen mij dat in 2008 overkwam in het ziekenhuis in Enschede, is mijn echtgenote in een door het ziekenhuis verhuurd appartement getrokken en heeft van daar uit contact met de kinderen gehouden, die wel werkten, maar er met hun hoofd niet bij waren. Uiteindelijk is het zo, dat jouw besluit om niet te gaan werken niets bijdraagt aan het resultaat van de operatie, al is het wel een sympathiek gebaar!
Probeer toch maar te gaan werken,dan heb jij tenminste afleiding, al zal er niet veel uit je handen komen.
Ik wens jou en je familie sterkte en je vader beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hetzelfde meegemaakt, en ik ben wel gaan werken. In het ziekenhuis of thuis wachten zag ik niet zitten.
Ik heb het wel verteld aan mijn baas en collega's. Zij hadden uiteraard alle begrip en hebben hun best gedaan om me af te leiden, op te beuren, mijn verhaal laten doen. Dat was heel fijn.

Ook mocht ik na een telefoontje van mijn moeder (die meldde dat de operatie klaar was) direct weg.

Wellicht heb jij ook een fijne baas en collega's.