Kun je lesbisch zijn als je heel erg verliefd bent op een vrouw en geweest op een jongen? Of ben je dan bi-sexueel met de voorkeur naar vrouwen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

In principe is het zo dat als je gevoelens voor beide geslachten hebt je biseksueel bent, je kan dan natuurlijk voorkeuren hebben- dat heb ik zelf ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja;p
Het licht eraan. Val je nog steeds op 2 geslachten, zoja, ben je bi-sexueel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er maar net aan welke definitie van 'biseksueel' je gebruikt, nicola. Het is *jouw* seksuele identiteit, er is meer dan genoeg grijs gebied om twee mensen in dezelfde situatie verschillende etiketjes te laten gebruiken. Voor de één telt het zwaarder dat ze ook verliefd is geweest op mannen, dus noemt ze zich bi. Voor de ander telt het zwaarder dat ze alleen nog gevoelens heeft voor vrouwen, dus noemt ze zich lesbisch. En als het voor jou echt alleen nog een 'stel dat' is, dan is het allemaal nog láng niet op jou van toepassing.
Dan zou je dus bi-sexueel kunnen zijn.
Misschien heb je iets aan de antwoorden, die je hebt gekregen op je eigen andere vragen betreffende dit onderwerp:

http://www.goeievraag.nl/vraag/vreemd-geaardheid-twijfelen-zelfs-perfecte.156495

http://www.goeievraag.nl/vraag/zegt-my-lesbisch-alsnog-hetero.154721
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent een jonge vrouw, 18 jaar. Dan zijn twee gevallen (waarvan één heel pril, want een week geleden had je nog nooit gevoelens voor een vrouw gehad) echt nog te vroeg om een etiketje op jezelf te kunnen plakken. Je seksuele identiteit is namelijk - zoals ik je vorige week al zei - nog in ontwikkeling.

Val je vanaf nu op mannen (meervoud!) en vrouwen (meervoud!), dan zal biseksueel het best passende etiketje zijn. Val je dan vaker op vrouwen dan op mannen, dan is dat biseksueel met een voorkeur voor vrouwen. Val je vaker op mannen, dan is dat biseksueel met een voorkeur voor mannen.

Wat ook nog kan: misschien was dit de enige keer dat je echt verliefd werd op een man, en blijk je voortaan op vrouwen te vallen. Dan is lesbisch het beste etiketje.

Of: misschien is dit de enige keer dat je voor een vrouw valt, en zul je verder alleen op mannen vallen. Dan is hetero het beste etiketje.

Wat het ook wordt: je hoeft hier niet meteen uit te zijn, en dat kán ook niet zomaar. Probeer nou eens van de reis te genieten in plaats van in gedachten al de tekstjes bij de vakantiefoto's te schrijven!

Toegevoegd na 10 uur:
Misschien heb je iets aan een uitstekende Engelse site over biseksualiteit: The Bisexual Index. Bekijk vooral ook de twee pagina's in de bron, over seksuele identiteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom etiketten op een benaming drukken. Zou zeggen je bent 18 jaar, geniet en ontdek het leven en ga je nu niet afvragen of je hetero bent of biseksueel bent. Daar kom je vanzelf achter als je ervoor de tijd neemt. En wat maakt het uit of je homo,- hetero, - of biseksueel bent, als je maar de juiste bij jou behorende partner vind en gelukkig ermee word.