Wat kan je doen als mensen je relatie proberen stuk te maken?

Ik heb al een aantal maanden een gelukkige relatie met mijn vriendin. Maar de laatste tijd merken we dat we een probleem hebben. Er zijn steeds mensen die roddels over ons verzinnen. Ze zeggen dingen als dat ik vreemd ga en dat ik haar niet meer zou leuk vinden. Dit klopt helemaal niet natuurlijk. Mijn vriendin wordt steeds achterdochtiger hierdoor. We hebben al een paar keer bijna ruzie gehad door dit hele gebeuren. Onze relatie dreigt zelfs op de kliffen te lopen. Nu was mijn vraag; wat is het motief van mensen om die roddels te verzinnen en wat kan ik doen om te voorkomen dat onze relatie eindigt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Jaloers .zijn is meestal de oorzaak ..zij hebben iets wat jullie niet hebben ..onthoud .t dump die mensen die je niet nodig hebt.en doe zo veel mogelijk samen .hand in hand desnoods ..is de Trent om relaties te verzieken .lijkt het wel .kan nog erger hoor .geniet samen.. de rest dumpen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je vraagt verschillende dingen. Je vraag is wat je kunt doen, maar in de beschrijving vraag je ook naar het motief.

Dat motief is heel moeilijk aan te geven; wij kennen de situatie niet, jij wel. Het kan afgunst zijn, maar het kan ook zijn dat mensen daadwerkelijk denken dat jullie geen gezonde relatie hebben of dat jij - bijvoorbeeld - vreemdgaat. Zonder meer inzicht in de hele situatie is daar weinig over te zeggen.

Dan je vraag, namelijk wat je kunt doen. Op wat er buiten jullie relatie gebeurt hebben jullie niet zo heel veel invloed, maar des te meer invloed kun je hebben op wat er tussen jullie gebeurt. Wat ik daarmee bedoel is dit: natuurlijk kun je mensen die roddels over jou verspreiden daarop proberen aan te spreken, maar uiteindelijk kun je mensen die echt kwade bedoelingen hebben niet tegenhouden. Wat je wél kunt doen, is deze kwestie open bespreken met je vriendin. Jullie weten dat er onwaarheden worden verteld over jullie en jullie relatie, dus je kunt afspreken om verhalen van anderen met een gezonde reserve te benaderen en om altijd eerst met elkaar zo'n verhaal te bespreken vóór je een mening vormt. Als jij haar vertrouwt en zij jou, dan zou dat sowieso moeten gebeuren, maar soms is het goed om daar ook concrete afspraken over te maken. Door een roddel over de ander consequent eerst aan die ander voor te leggen kun je voorkomen dat zo'n roddel een eigen leven gaat leiden binnen jullie relatie. De enige manier om je hiertegen te wapenen is dus door dat sámen te doen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
+. Duidelijk en helder.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als jullie een solide relatie hebben waarin eerlijkheid, vertrouwen en liefde 100% aanwezig is, zou de "omgeving" daar eigenlijk geen invloed op moeten hebben. Ik denk dan ook, dat alleen jullie zelf dit op kunnen lossen door er open en eerlijk met elkaar over te praten. Wellicht ontdek je zo wat de échte oorzaak is. Misschien iets wat er gebeurd is of wellicht is jouw vriendin van nature onzeker of jaloers. Zodra jullie daar achter kunnen komen, kunnen jullie er ook wat aan doen.Want de roddelaars kan je sturen maar wel de invloed die het op jullie heeft. Veel sterkte, ik hoop dat het allemaal goedkomt en jullie als een eenheid het nieuwe jaar tegemoet kunnen zien.