mijn vriend sloeg me wat moet ik doen?

Mijn vriend en ik krijgen samen een dochtertje ik ben nu 38weken zwanger nu is gister alles uit de hand gelopen en hebben we hevige ruzie gehad hij heeft me een MEP in mijn gezicht gegeven en me over de grond gesleept ook heeft hij mij helemaal de grond in geboort ik kan kort samen gevat in zijn ogen niks goed doen alles wat ik doe is verkeerd of niet goed genoeg wat moet ik hiermee doen? Ik ben hierdoor namelijk heel erg aan t twijfelen want ik hou wel van hem!

Weet jij het antwoord?

/2500

Beste schrijfster Ik kwam jouw vraag tegen maar was hier geen lid. Omdat ik jouw bericht zo verontrustend vond, ben ik gauw lid geworden. Wat jij schrijft is echt té erg ! Voor jezelf maar ook zeker nu je een kindje bij je draagt. Ik heb natuurlijk weinig info, maar wat de reden ook is : dit mag NOOIT gebeuren. En naar wat ik van andere heb gehoord, is de kans heel groot dat het dan weer gebeurd. Zeker als hij zich zelfs niet kan beheersen als jij zwanger bent. Je schrijft dat je veel van hem houdt, maar momenteel is hij dat dus absoluut niet waard !! Voor JE EIGEN VEILIGHEID EN DAT VAN JE KINDJE moet je gewoon zsm daar weg. Verzamel ONGEMERKT (liefst als hij weg is, maar wacht niet te lang) alle belangrijke papieren, geld en andere belangrijke zaken en ga naar familie en bel daar met deskundigen van Veilig Thuis (= vd overheid, zie bijg afbeelding), zij kunnen jou vast goed advies geven. Ook kunnen zij woedetherapie oid adviseren waardoor het mss in de toekomst nog goed kan komen. Maar, zover ik het kan bekijken, komt het niet goed als je daar nu blijft. Ik ben echter een vreemde, dus als het kan overleg dan met bijv je ouders of een vriendin die je heel goed kent en die je eerlijk kan adviseren. Denk alsjeblieft aan jezelf en je kindje !! Heel veel sterkte !!

Jij schrijft dat je van hem houdt. Hoe staat het met zijn liefde voor jou ? Weet jij zeker dat je kindje bij hem ook welkom is ? Ik heb zo'n bang vermoeden dat je baby goedmaker moet dienen voor een liefdesrelatie die al niet goed was/is. Ik hoop dat je niet meer "thuis" bent als je deze reactie leest. Zoek hulp. Politie, Leger des Heils of welke kerk dan ook waar je maar een deur open ziet staan. Ga zo ver mogelijk weg bij die vent. Als hij eenmaal zo tekeer gaat verdient hij jouw liefde niet. Hou je niet vast aan een boom die er niet staat.

Twijfel niet langer maar hak de knoop door! Leer weer voor jezelf op te komen, het zal alleen maar erger worden vrees ik. De eerste klap is gevallen en als hij er geen spijt van toont zullen er meer volgen. Dan vindt hij waarschijnlijk dat je die verdient en dat is NIET zo! Hij probeert je afhankelijk te maken en jij volgt! Het begint er al mee door jou te kleineren...je kan niets goed doen....bent waardeloos en ga zo maar door. Dit is duidelijk al een signaal van geestelijke mishandeling, de lichamelijke heeft nu ook al plaatsgevonden...WEG WEZEN! Liefde maakt blind en ergens hoop je dat het overgaat...dat hij weer zo wordt als in het begin en jullie samen een gelukkig gezinnetje zullen vormen. Ik kan je nu al uit de droom helpen...dit gebeurt niet!! Hij weet dat je van hem houdt en dit gebruikt hij om je te manipuleren en het gevoel van macht dat hij over je heeft, vindt hij erg prettig. Hij houdt echter niet van jou, als hij dat ooit werkelijk gedaan heeft. Lichamelijk en geestelijk geweld gaan altijd van kwaad tot erger en kan je tekenen voor het leven, je verdient beter!! Ga dus nu weg nu je nog kan. Het feit dat hij je aan je haren over de grond sleurt...38 weken zwanger! Als hij ook maar enigszins van het kindje had gehouden was dit wel het laatste geweest wat hij gedaan zou hebben. Het zegt toch al genoeg? Het laatste restje twijfel is daarmee wel weg...vind je ook niet? Het is niet gemakkelijk, maar denk om jezelf én je kindje! Licht je familie in, overleg met de huisarts wat je het beste kunt doen, doe aangifte bij de politie en zorg dat hij een huisverbod krijgt. Dan heb je even rust om je spullen bij elkaar te pakken, maar helaas komt hij wel weer terug. Zorg dan dat je weg bent! Probeer hulp te zoeken en ga evtl. naar een 'blijf van m'n lijf huis' als je nergens anders terecht kunt. Zorg in elk geval dat je anderen ervan vertelt die je mogelijk kunnen beschermen als het nodig is. Bedenk dat je een waardevol mens bent en niemand het verdient om zo onrespectvol behandeld te worden! Liefde moet van twee kanten komen!

Hou je van hem of denk je dat alleen maar? Uit angst dat je alleen komt te staan? Ga in ieder geval voorlopig bij hem weg zodat hij ziet dat het menens is. Je wilt toch niet dat hij kwaad op de baby wordt en die ook slaat? En was dit echt de eerste keer dat hij je sloeg? helaas blijft het vaak niet bij een keer, dus misschien hou je van de man die je denkt dat hij zou moeten zijn, maar ook van de man die hij echt is?

Ik durf te wedden dat jij in het verleden wel vaker geslagen bent, en ook gekleineerd, waarschijnlijk bij je ouders thuis, anders kun je nl. niet van iemand houden die je tegelijk slaat en vernedert! Zoek hulp en praat dit uit!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100