Wat vind de gemiddelde man hiervan? (Zie toelichting)

Iemand die ik geweldig vind, vond mij ook leuk. Er is iets gebeurd tussen ons, maar doordat ik nogal onzeker ben, heb ik hem iets teveel smsjes gestuurd. Hij begon zich eraan te irriteren en zei toen dat hij mijn nummer zou wissen en het daarna klaar was.
Hij lijkt er nu spijt van te hebben dat hij zo hard tegen me is geweest, want hij weet hoe verliefd ik ben. Ik weet waar dit gedrag vandaan komt, het is pure verlatingsangst. Ik ben (vanuit mijn jeugd) zó bang om iemand te verliezen, dat ik hem daardoor juist afstoot.
Ik wil hem dit nu smsen, in de hoop dat hij het misschien wel lief vindt, of zich vereerd voelt dat ik hem niet kwijt wil.
Zou dat goed uitpakken, of zou hij zich alleen maar irriteren aan wéér een smsje?
Vind de gemiddelde man het stiekem wel fijn, als hij "nodig" is???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (20)

geen idee hoe de gemiddelde man denkt, maar waarom doet iedereen tegenwoordig of sms het enige communicatiemiddel is?
Stuur een kaart met een leuke tekst, en wacht verder af
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk. Plus
anneliez
13 jaar geleden
dank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel goed! Beter dan een klein smsje! +
Tip: Over diepe gevoelens NIET SMS'sen! SMS maakt meer kapot dan je lief is. Het kan zo makkelijk verkeerd begrepen worden, hij ziet niet hoe jij kijkt en wat jij voelt terwijl je je SMS'je stuurt, terwijl jij vooral je gevoelens wil laten blijken.

Hij zal in eerste instantie denken dat je hem gewoon weer aan het 'stalken' bent en niet doorhebben welke diepe gevoelens er achter het sms'je zitten.

Wacht 4 dagen (ga maar op je handen zitten) en bel hem dan op, spreek wat af en praat er met hem over. Dan weet jij ook meteen waar je aan toe bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar dagen wachten is een heel goed advies. Plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen heftige gevoelens via sms +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 sms msn enz zijn niet voor 'goede' gesprekken en zeker niet, om je gevoelens duidelijk te maken aan iemand.
Ja de gemiddelde man vindt het heel fijn dat hij 'nodig' is. Maar de gemiddelde man kan er ook niet tegen als hij wordt overladen met sms'jes ;)

In dit geval zou ik het even laten rusten. Wellicht komt er een moment dat je weer contact met hem hebt en dan kun je het hem uitleggen. Ik zou het zeker niet weer per sms doen! Als hij nooit meer contact met je zoekt, dan weet je ook dat hij niets om je geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of ik namens de gemiddelde man kan spreken. Die bestaat waarschijnlijk niet. Ik zou niet harder gaan lopen dan hij, als ik jou was. Als je hem op zijn nek zit gaat hij zich terugtrekken. Hou het een beetje spannend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry ik ben geen man,maar ik moet gewoon reageren.stuur dat sms-je niet!!hij geeft al aan dat hij t als verstikkend ervaart.en de informatie die jij wil geven,dat je verlatings angst hebt zal hem alleen maar meer doen verstikken,omdat je hem dan eigenlijk zegt dat jou niet aan te doen.als jou verlatings-angst werkelijk zo'n probleem is,zou ik daar zelf iets mee gaan doen.want niemand kan dat voor jou oplossen en je mag dat zeker niet van hem verwachten.je hebt er zelf ook veel last van..en je kan daar beter hulp voor gaan zoeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij zeg: "Hij lijkt er nu spijt van te hebben dat hij zo hard tegen me is geweest, want hij weet hoe verliefd ik ben."

Punt een: Hoe weet je dat?
Punt twee: Het heeft niets met elkaar te maken.

Het gaat er in dit geval niet om hoe verliefd jij bent, dat is wel duidelijk.
Het gaat er om hoe verliefd HIJ is en dat is altijd de moeite waard om uit te zoeken.

Zelfs al voelt hij zich inderdaad vereerd dat jij hem niet kwijt wilt, dan is dat toch nog geen basis om verder te gaan? Hij zal het best leuk vinden dat hij "nodig" is, omdat jij zo verliefd bent, maar voor je het weet vind ie het al weer te veel.

Kun je niet op een andere manier in contact komen dan via sms? Het gaat er om dat jij er achter komt wat zijn gevoelens voor jou zijn. Een briefje, een vriendin?

Als het weer goed komt wens ik je succes en denk er om: houden van is ook loslaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SMS en email zijn per definitie geen communicatiemethoden om gevoel over te brengen.

Bellen is al iets minder erg, maar eigenlijk ook niet geschikt.

Gewoon opzoeken en vertellen is verreweg het best. De boodschap zal dan wel overkomen zoals jij 'm bedoelt hebt, iets dat bij SMS en email vaak totaal niet het geval is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gemiddelde man vind het zeker niet fijn om geclaimd te worden.
Echte liefde laat vrij.
Door hem te overladen met sms"jes bereik je precies het tegenovergestelde met wat je wilt.
Probeer te gaan werken aan je verlatingsangst, want dat staat een gezonde relatie in de weg.
Niet wegstoppen in een hoekje van je geest, maar erover praten en verwerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een man vind het fijn als hij nodig gevonden word.
Mijn tip aan jou is niet te opdringerig worden.
Rustig afwachten, niet nog meer smsen als je nog geen antwoord terug hebt.
Je moet dit bespreekbaar kunnen houden maar vooral niet via een smsje.
Doe dit dan face to face of geef even een belletje.
Verras hem eens een keer.
En laat aan hem blijken dat hij echt de man is waar je voor wilt vechten.
En je leven mee wilt delen.
Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je over die verlatingsangst smst lijkt het net alsof je dat als argument gebruikt om jou toch te accepteren. Dat is geen goed idee. Als het niet uit hem zelf komt kan het nooit goed gaan.

Mij tip is om hem op te zoeken (sms, e-mail en bellen volstaan niet). Zeg hem dan dat het je spijt als je te hard van stapel bent gelopen. Je hoeft geen reden te geven daarvoor, een spijtbetuiging is meer dan genoeg. Vertel hem dat je om hem geeft.

Ik kan niet voor de gemiddelde man spreken, maar ik ben in een relatie niet op zoek naar afhankelijkheid maar naar liefde. Hem duidelijk maken dat je verliefd bent is veel belangrijker dan laten merken dat je afhankelijk bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou je hebt hem nu niet en al zeker niet als je dat sms'je NIET stuurt...
Je hebt niets te verliezen dus ik zou het hem sms'en, alleen wel pas over een paar dagen als hij wat is afgekoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel hem eerlijk waarom je zo handelde, dat je dus een onbepaalde angst hebt overgehouden uit je jeugd om iemand te verliezen. En schrijf daarnaast een gedichtje waarin je gevoelens voor hem sterk tot uiting laat komen.

Vraag hem bovendien om vergeving. Een traantje is niet noodzakelijk maar als moet huilen, laat dat dan maar lekker toe.

Je gedichtje sluit je in een enveloppe die hem na je 'bekentenis' kunt overhandigen. Als je het moeilijk vindt om te praten, schrijf het dan in een briefje (geen mail of sms) en voeg je gedichtje erbij.
Stuur alles dan wèl via de post zodat hij het bewaren kan.

Ik vermoed dat zoiets hem wel iets zal doen. Mij zou het althans heel veel doen.

En maak je geen zorgen..elk mens, jij ook, vindt het prettig nodig te zijn; daar is op zich niets verkeerds aan.

Nog één raad: Houd je voortaan een beetje in met smsjes en mailtjes.

Groetjes,

Ton
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet doen, hij wilde geen berichten meer, dus niet meer smssen. Als je wel contact wil, doe het dan op een andere manier...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken dit zo goed want daar heb ik ook last van en geloof mij het werkt niet! Probeer van die verlatingsangst af te komen want een man krijgt het daardoor benauwd. Jij legt jou probleem bij hem en daar heeft de gemiddelde man geen zin in. Althans dat is mijn ervaring. Worstel namelijk met hetzelfde als jij en nu hou ik afstand. Werkt wel hoor of gooi zijn nummer uit je telefoon dan kun je ook niets meer doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je hem beter kan schrijven dat is heel wat persoonlijker dan sms,en hij kan hem lezen als het hem uitkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in deze situatie is het sturen van sms het domste wat je kan doen in mijn optiek ik zou hem opzoeken ,en dan in persoon vertellen wat je voelt en waarom je deed wat je deed en dat je als je weer een relatie zou hebben een maximale hoeveelheid afspreken van bijvoorbeeld 5 sms per week en je daar ook aan houden, maar hoe dan ook het verstikken van iemand in een relatie werkt nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meisje ik raad je van harte aan, om eraan te denken dat geen mens een bezit van jou is of zal zijn, dus ook jou vriend niet. Het zal je goed doen om je iets meer te richten op de dingen waar je van houdt. Van harte wens ik jou een mooie toekomst, want die is er ook voor jou!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt ook schrijven
of een afspraakje maken
als je verliefde hart dat toelaat.

sterkte! en geniet van het gevoel
het gaat vaak ook weer over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het opschrijven, zoals je het voelt met je probleem vwb de verlatingsangst erbij.
Als hij echt wat voor je voelt, zal hij het begrijpen.
Anders zul je hem los moeten laten.
Stuur hem een brief en wacht rustig af wat er gebeurd, ga niet opnieuw smssen.
Geef hem ruimte en tijd om erover na te denken.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoihoi:)

Ten eerste: Ik weet hoe moeilijk het is als je heel graag contact met iemand op wilt nemen, maar dat toch niet verstandig lijkt te zijn. Het is verschrikkelijk moeilijk om die persoon dan los te laten, maar het is helaas wel even noodzakelijk. Ik zou het smsje niet sturen. Laat hem maar even tot zichzelf komen en bedenken wat híj nou met jou wil. Probeer te wachten totdat hij contact met jou opneemt. Als hij echt om je geeft dan doet hij dat namelijk wel. En mocht hij dat toch niet doen, wacht dan een week ofzo en bel hem dan voor een afspraak. Als hij nee zegt dan weet je waar je aan toe bent en als hij wel wil dan kun je weer opnieuw beginnen en een gezellige avond hebben!

En ik ben het wel erg eens met alle berichtjes die zeggen dat je veel beter kunt bellen of langsgaan dan kunt smsen of mailen. Dat is onpersoonlijk en wordt vaak fout begrepen en moet bij belangrijke dingen dus vermeden worden...

Succes!