Je ouders zijn bang dat het een probleem wordt dat ik met te veel jongens om ga en bijna geen vriendinnen heb wat doe je ?

ik ga met jongens om van 15 to 20 maar zelf ben ik 13 me ouders zijn bang dat het een probleem wordt omdat jongens bijvoorbeeld vaker stelen , dingen kapot maken (mijn riem) en ze zeggen dat ik vriendinnen moet zoeken in plaats van rondahngen met jongens ik weet echt niet wat ik moet doen ik sta radeloos

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (12)

Je ouders zijn bezorgd om je, en daar is niks mis mee. Als ik jou was zou ik je ouders hun zin geven, en zeggen dat je probeert meer met meisjes om te gaan. Hierdoor zijn je ouders ook meer gerustgesteld. En als je dan toch nog met die jongens wilt omgaan kun je toch ook gerust een vriendin of 2 meenemen!

Toegevoegd na 2 minuten:
Als ik jou was zou ik trouwens ook niet meer met die jongen van 20 omgaan, die hebben niks te zoeken bij een meisje van 13. Houd het aub onder de 18, is voor je eigen bestwil. Ben zelf 17 en een jongen en kan je zeggen dat jongens van die leeftijd niet goed voor je zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je ouders horen daar bezorgd om te zijn. dat is het hele idee van ouderschap.
maar als je je goed voelt bij die jongens, dan kun je dat toch best uitleggen.
het ligt er natuurlijk ook aan wat voor jongens het zijn.
als het jongens zijn die een beetje een goede opvoeding hebben gehad, en 'volwassen' zijn.
maar als ze echt van die vandalisten zijn, denk ik dat het echt verstandiger is om nieuwe vrienden te zoeken.
anders raak je echt in de shit.

ik denk niet dat het perse meisjes moeten zijn, maar wel het goede soort jongens.
er zijn ook echt 'verkeerde' meisjes, waar je beter ook niet mee om kan gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo zou ze dat niet kunnen?
ik ben 14 en kan zat zelf bepalen met wie ik beter niet kan omgaan.
maarja, ik ken ook niet heel veel mensen met wie ik liever niet omga omdat ze 'verkeert' zijn.
en ik heb die goede opvoeding wel gehad. maar je hebt wel gelijk, ik zou ook niet met die jongens omgaan. helemaal niet als meisje.
maar ik ken die jongens natuurlijk niet.
Waarom ben je radeloos, dat begrijp ik niet zo goed. Als mijn 13 jarige dochter met jongens van die leeftijd ergens rond zou hangen, zou ik haar als het moest aan haar haren naar huis slepen. Jij hebt niks te zoeken buiten op straat met een groep oudere jongens.
Je ouders hebben groot gelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien hebben je ouders wel een beetje gelijk als ze flink bezorgd zijn.

Je bent op een leeftijd welke heel belangrijk is in je leven en meestal vertel je en neem je je ervaringen dan door met een hartsvriendin omdat je een hoop niet wilt bespreken met je ouders en je ook sommige dingen niet met jongens wilt of kan bespreken.
een vriendin is gewoon dus heel belangrijk.
Ik snap best dat sommige meiden het beste met jongens kunnen opschieten, maar meestal is dat toch hele andere aandacht als dat je van een vriendin zou krijgen.

Een vriendin is gewoon leuk en handig en gezellig en super voor meidendingen. Maar om er nu ff eentje zomaar te zoeken is moeilijk, meestal loop je er tegen aan, een vriendje zoeken is nu een maal makkelijker, maar meestal nog niet voor je hele leven, wat een vriendin wel kan zijn.
probeer wat opener te zijn met je meiden in je klas en je omgeving, er zijn wel meer meiden die ook een vriendin kunnen gebruiken maar je moet er wel open voor staan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kleine noot toch nog even:
ik denk, ik zou het wel vinden namelijk , dat je ouders je ook nog erg jong vinden om te hangen met ouderen en zeker een stuk ervaren (hoop ik) jongens, helemaal in het kader van loverboys waar je veel over hoort en welke het toch gemunt hebben op meisjes die om aandacht verlegen zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zitten vast wel meisjes in jou klas waar je de zelfde dingen mee kan delen, sport - hobby of andere dingen die je interessant vindt. Probeer meer dingen met hun te delen meid. veel sterkt ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het klinkt alsof je hele lieve ouders hebt die het beste voor je willen en dat je omgaat met jongens die zelf nog geen goed idee hebben wat goed voor hunzelf is of voor anderen. probeer je ouders te begrijpen en als dat lukt vertel ze dat dan. het is nu misschien niet goed te begrijpen maar ouders kunnen heel erg bezorgd zijn om hun kinderen. als je hun laat merken dat je hun begrijpt zullen ze dat erg fijn vinden denk ik. een (misschien) stom voorbeeld: bij de koffie in het weekend kreeg iedereen altijd een koek, mijn broer en ik vraten dat op alsof er geen morgen meer zou komen, als wij uitgegeten waren keek mijn vader altijd naar ons en zei willen jullie mijn koek delen? en wij: JA!!! toen zei me vader soms: ik zou me het brood uit de mond sparen om jullie eten te geven. ik zei dan vaak jaja geef die koek nou maar. maar het staat jaren erna nog helder voor de geest en begin nu pas te begrijpen wat hij bedoelde. je snapt niet altijd waarom ouders dingen van je vragen, maar ze hebben echt het beste met je voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker voor een meisje op jouw leeftijd is de bezorgdheid van jouw ouders zeer terecht.
Jongens van 18 of 20, gaan niet om met meisjes van 13, ik denk ook niet dat het zozeer het feit is dat het jongens zijn waar je ouders problemen mee hebben maar vooral dat het een stuk oudere jongens zijn.

Hang je dan ook nog eens op straat rond, dan is het helemaal te begrijpen.
Je bent 'pas' 13, zoek via school een paar leuke vrienden en vriendinnen die even oud zijn.

Het is niet leuk, maar ouders hebben best vaak gelijk en hebben het beste met je voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoihoi!

Het hangt er echt vanaf wat voor soort jongens het zijn en wat ze van jou willen. Als het gewoon, onschuldige, goede jongens zijn met wie je een normale vriendschap onderhoudt dan is er niets aan de hand. Als het echter een beetje gangster zijn, die misschien veel roken/drinken/drugs gebruiken en inderdaad voldoen aan het beeld dat jouw ouders van hen hebben dan zou ik wel een beetje achterdochtig worden en maar eens nagaan in hoeverre je ouders misschien toch gelijk hebben. Maar als jij ze zelf vertrouwt en niets wijst op een slechte invloed op jou (daar zijn je ouders namelijk bang voor), dan adviseer ik je om ze eens bij jou thuis uit te nodigen zodat je ouders ze kunnen ontmoeten en kunnen zien dat er niets aan de hand is. Dan maken zij zich ook geen zorgen meer.

Verder lopen meisjes gemiddeld 2 jaar voor op jongens en zijn er zat meisjes die vooral met jongens omgaan. En als jij dus vrij volwassen voor je leeftijd bent is het op zich geen raar gedrag ofzo. Zorg alleen dat je altijd voor jezelf kiest en onderschat ook nooit het hebben van een goede vriendin! Dat is toch weer heel anders dan een goede vriend...

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat jij liever met jongens omgaat dan met meiden, daar is niks mis mee denk ik.

Ik denk dat jouw ouders bang zijn dat die jongens het nu nog wel gezellig vinden, zo'n meid van 13 er bij, maar dat ze binnen korte tijd misschien verliefd op jou worden of dingen van jou vragen waar jij helemaal niet aan toe bent (of volgens je ouders niet aan toe zou moeten zijn...)

Ik zou zelf liever hebben dat mijn dochter van 13 contact had met jongens van haar eigen leeftijd of een klein beetje ouder (omdat meiden nou eenmaal een beetje voorlopen), maar zeker niet met gasten van 20! Die zijn toch met hele andere dingen bezig. En rondhangen met zo'n soort groepjes zou ik als moeder al helemaal niet toestaan. Van mij krijgen ze dus gelijk, die ouders van je.

Er zijn vast wel meer meiden die het eigenlijk leuker vinden om stoere dingen te doen, kun je daar geen contact mee zoeken? Of op een clubje gaan waar meer stoere meiden op zitten (b.v. bij scouting, nou niet lachen, dat is echt heel leuk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ouders zijn de mensen die het het beste met je voorhebben en uitbescherming naar jou vinden datje je vrienden beter op andere plaatsen kunt zoeken.
Op jou leeftijd ben je vak nog beïnvloedbaar en kun je makkelijk en snel de verkeerde keuzes maken of voor keuzes gaan die voor veel problemen kunnen zorgen. Lees ook maar eens overlover boy`s en hoe gemeen die te werk gaan. met alle respect voor jou en je wensen maar die hanteren manipulatie technieken waar een gemiideld persoon van jou leeftijd nog geen enkele weet van heeft.Je hoort zo veel van vermissingen en moorden onder mensen binnen jou leeftijdscategorie dat je als ouder soms zo veel zorgen hebt dat het ten koste gaat van je plezier.
Het is voor ouders dan ook niet zelden een strijd tussen hun kroost (pubers die het allemaal zo goed weten)en hun angst en bezorgdheid om dat zelfde kroost wat niet altijd goed snapt dat je ouders je willen begeleiden naar een moment dat je verantwoord je vleugels kunt uitslaan.
Veel problemen met andere meisjes zul je dan ook net hebben, wel kunnen goede vriendinnen je steunen met specifieke vrouwelke dingen.
Heb nog een paar jaartjes geduld, jou tijd komt ook nog wel, en geniet intussen van al het moois dat het leven nu al voor je te bieden heeft. Als met de tijd je vrijheod komt zul je nog wel eens mee weemoed terug denken aan deze tijd en inzien dat het allemaal niet alleen maar mooi is dat ouder worden met al zijn vrijheid maar ook verantwoordelijkheid en plichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongens..mannen eigenlijk al, van rond de twintig jaar zijn veel te oud voor een meisje van dertien jaar. Neem vrienden van hoogstens vijftien jaar, meid.

Het kan zijn dat jij geestelijk al iets ouder bent dan veel van je jongens leeftijdgenoten en ik vermoed ook dat dit bij jou het geval is. Het is immers normaal dat een pubermeisjes sneller rijpen dan puberjongens. Dus ergens begrijp ik je wel een beetje.

Wees in elk geval voorzichtig op het terrein van seks..met welke leeftijd van jongens je ook omgaat. Zwanger worden zou namelijk een ramp voor je betekenen.

Groetjes,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb net ook al gereageerd op je vorige berichtje, maar ik wil hier ook graag een reactie op geven. Op zich is het heel gewoon dat ouders zich zorgen maken. Je bent nu op een leeftijd waarop je ook steeds meer je eigen leven gaat leiden, en omdat je in je pubertijd ook vaak onzeker en gevoelig bent zijn ze bang dat er iets vervelends met je gebeurd. Je moet je realiseren dat je ouders dit puur uit liefde voor jou doen. Je wilt namelijk niet dat degene waarvan je houdt, dat daar iets mee gebeurd.

Zeggen je ouders dat jongens dit soort dingen doen, of doen jou vrienden dat echt? Wanneer je ouders dit zeggen maar je vrienden doen dat niet, vertel dan aan je ouders dat dit niet zo is, en dat wanneer dat gebeurd je dat aan je ouders zal vertellen. Dan voelen ze zich meer gerust. Wanneer dit wel zo is, dan is dat natuurlijk wel heel vervelend. Eigenlijk zijn dat geen vrienden, en kunnen ze je aanzetten tot dingen die je eigenlijk niet wilt doen.

Ik kan me voorstellen dat je het lastig vind, en dat je liever ook niet alleen wil zijn. Misschien kun je meisjes (of jongens die je wel aardig lijken) aanspreken en dan eens vragen of ze iets leuks met je willen doen?
Probeer vooral ook voor jezelf op te blijven komen. Uiteindelijk ben jij de baas over jezelf, en niemand anders!