wat doe je als je jezelf niet durft te zijn omdat je volgens je ouders niet meisjesachtig genoeg bent ?

ik ben een meisje dat veel meer met jongens omgaat en mezelf buiten kan zijn maar mijn ouders vinden het niet goed (minder leuk) dat ik met zoveel jongens omga en dat ik niet zoals mijn 2 zusen van 21 en 25 ,meisjesachtig ben zelf ben ik 13 , maar wat ik eigenlijk voor stijl heb is meer als je het onder een groep moet dan toch meer skater of alto (skater met skinny jeans en vesten) niet zo erg hoor kan togh ook best wel meisjesachtig overkomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Trek je niet al te veel van je ouders aan, doe waar je je prettig bij voelt, dan pas ben je puur en blijf je jezelf.

Mijn dochter is 19 en heeft op 1 vriendin na alleen maar vrienden. Zij gaat haar hele leven al met jongens om en is 'one of the guys'. Ze voelt zich prettiger bij jongens omdat zij niet zo gecompliceerd zijn als meisjes.
Ook zij zag er een beetje stoer en niet zo meisjes-achtig uit, maar nu is het op en top een vrouw! Nog steeds gaat ze liever met jongens om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg tegen je ouders dat je er gelukkig bij voelt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon jezelf zijn.
je bent 13, dan mag je een opstandige puber zijn. :P
en als je daar nog niet achter bent, komt dat gouw genoeg.

je moet gewoon jezelf zijn. Je ouders moeten dat maar respecteren.

nu niet denken dat ik je probeer te laten rebelleren tegen je ouders, en dat je een of andere losbandige puber moet worden.
maar je mag jezelf zijn.
dat zijn de regels.
Dat zijn je rechten.

Een van de kinderrechten is dat je het recht hebt jezelf te zijn, en een eigen mening te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt eens proberen serieus met je ouders te praten, en zeggen dat je hiermee zit. Probeer wel rustig te blijven, dat werkt vaak veel beter.

Wat je zou kunnen zeggen, is:

"Mam, pap, ik merk dat jullie me vaak vergelijken met mijn zussen. Maar ik ben niet mijn zussen, ik ben ik. Ik heb mijn eigen persoonlijkheid.

Ik weet dat jullie van me houden, maar ik heb het nodig om te merken dat jullie blij met me zijn zoals ik ben. Dat jullie niet alleen blij met me zijn als ik zoveel mogelijk op mijn zussen lijk. Dat maakt me namelijk erg onzeker, het zorgt ervoor dat ik niet echt mezelf durf te zijn als ik bij jullie ben."

Het zou heel goed kunnen dat ze zelf niet beseffen dat je hiermee zit, en ze kunnen er pas wat aan doen als ze dat wél weten!

Toegevoegd na 1 uur:
Nu moet ik toch mijn antwoord aanpassen op basis van je nieuwe vraag. Je vertelt namelijk dat die jongens tussen de 15 en 20 zijn. Jij bent 13.

http://www.goeievraag.nl/vraag/ouders-bang-probleem-jongens-ga.59665

Met de meeste jongens tusen de 15 en 20 is niets mis. Maar bij jongens tussen de 15 en 20 die graag rondhangen met een 13-jarig meisje, zouden bij álle ouders alarmbellen gaan rinkelen. En terecht, die alarmbellen gaan bij mij nu ook af.

Het is belangrijk dat je jezelf kunt zijn. Maar wees liever thuis jezelf zónder dat je jezelf in gevaarlijke situaties brengt, dan jezelf te zijn bij die jongens en je thuis anders voor te doen. Het is géén goed teken als jongens en mannen (!) die zoveel ouder zijn graag met 13-jarige meisjes rondhangen.

Sterker nog, de oudere (zeg 16 t/m 20) van die jongens zouden beter moeten weten en zouden jou niet aan moeten moedigen met hun rond te hangen. Als ze dat wel doen, is er iets goed mis. En ik hoop dat je er nóóit hoeft achter te komen wat dat dan is.

Toegevoegd na 1 uur:
En dit is helemaal zorgelijk:

http://www.goeievraag.nl/vraag/vriendje-tijd-arm-heen-knufflen.59661

Zoveel oudere jongens, waarvan één je vriendje is, die je meer 'knuffelt' dan waar jij je fijn bij voelt? Dat is niet goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
praat er met je ouders over dat je je er beter bij voelt, en vertel ze ook eerlijk dat je jezelf niet durft te zijn dat is heel belangrijk! Ik vind dat wel heel naar om te horen, dat je dat blijkbaar niet kunt thuis. Misschien een soort angst van je ouders dat ze denken dat je met die jongens ook wat hebt? vertel ze eerlijk dat het niet het geval is en gewoon vrienden van je zijn. Wees er open en eerlijk over. Mijn jongste dochter kan ook veel beter met jongens overweg, ze vind het ook heel vaak een gedoe tussen die meiden en ik vind het gewoon heerlijk om te zien dat ze zich lekker in haar vel voelt. Ze heeft ook een "hartsvriend" waar ze alles tegen kan zeggen en dat vind ik heel fijn voor haar. Ik hoop dat ook voor jou, dus probeer te praten met je ouders..

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vaak zeuren ouders over alles
je moet je er niet aantrekken want
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe gewoon lekker wat je moet doen. Je bent 13, dus je begint aan het puberen. Puberen is alles wat je van anderen geleerd hebt weggooien en stukje bij beetje dat terughalen wat werkelijk van jou is en alle andere zaken weglaten. Dat is puberen. Dus begin te puberen en doe precies wat je voor jezelf goed vind. Dus durf jezelf te zijn, ook als je dat niet durft, gewoon doen en zien wat ervan komt.