Hoe vertel je op een lieve/zachte manier dat je partner te dik word?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Motiveer je partner en ga samen naar de sportschool..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Ik zie je knieen, zie jij ze ook?"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo te dik ; te dik voor wie ? Te dik voor wat ? Je partner is toch wel iets meer dan de verpakking waar hij.zij in zit hoop ik.....

Het beste antwoord

Speel het op de gezondheid.
Toen ik wat te dik werd, werd het op die manier tegen me gezegd.
Ik vind je prachtig hoor, maar het zou beter voor je zijn als je wat af zou vallen.

Overigens was het mijn moeder die dit zei, maar van een partner zou ik het ook gepikt hebben hoor, zonder het gevoel te hebben dat deze persoon me niet meer mooi vond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Je kan zeggen dat je steeds meer om van te houden hebt en hem tegelijkertijd zachtjes over zijn buik aaien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet vertellen maar alleen nog maar gezonde maaltijden,hapjes en drankjes voor je partner maken. Ik weet dat vrouwen het echt niet gaaf vinden om te horen,hoe dan ook....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het er wel aan ligt aan hoe de persoon is, en of het een man of vrouw is, hoe lang je deze partner kent en dergelijke. Mijn vriend kan makkelijk tegen mij zeggen: Luister, je wordt een beetje te dik..
Dat kan hij, omdat ik dat al weet van mijzelf.

Het ligt er echt aan hoe de persoon is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor veel mensen is denk ik de enige manier waarop ze het zullen pikken dat hun partner hier commentaar op heeft, wanneer het voortkomt uit bezorgdheid. Je zorgen uitspreken mag best, en is ook goed. Als ik langzaam elk jaar een kilo aan zou komen en er zelf niet echt bij stil zou staan, dan hoop ik ook dat iemand in mijn omgeving dit opmerkt en daar iets mee doet. Als iemand zou zeggen dat m'n kont wel erg dik zou worden, zou ik dat niet erg waarderen. Als iemand zegt dat hij zich zorgen maakt omdat hij 't idee heeft dat ik toch wel steeds wat meer aankom, dan zou ik dat zeker kunnen waarderen. Maar bedenk dat het ook vooral de toon is die de muziek maakt, dus het raken van de juiste toon is waarschijnlijk belangrijker dan de formulering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet vertellen. Je partner weet heus zelf wel dat hij dikker geworden is. Gelijk op welke manier je het zal zeggen, het zal altijd hard aankomen.

Wat je wel kan doen, is proberen hem te overtuigen om samen met jou te gaan zwemmen. Je slaat dan 2 vliegen in één klap. Hij krijgt beweging én hij wordt extra geconfronteerd met zijn overgewicht. Misschien is dat wel de aanzet om gezonder te gaan leven......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of hardlopen i.p.v. zwemmen.
"Lieve schat, kijk nou toch eens, je begint aardig te groeien hoor. Tja... mij maakt het niet uit, ik hou tóch wel van je. Daar mag je nooit aan twijfelen! Maar ik weet gewoon, en ik ken jou... dat jij je beter, mooier en zekerder zou voelen als je dunner was.
Niet dat mij het wat uitmaakt hoor, voor mij ben je altijd mooi, maar het gaat om jou! Ik wil dat jij je prettig voelt, dat jij je mooi voelt.
Maar als jij zo tevreden bent over jezelf, dan doe er alsjeblieft niets aan. Net als ik zei, het maakt mij niets uit, voor mij ben je altijd mooi.
Je moet alleen iets aan je gewicht gaan doen als je denkt dat je daar ZELF beter van wordt. Jij moet je prettig voelen. En als jij je nu prettig voelt en gewoon wilt zijn zoals je nu bent...; prima! Ik houdt toch wel van je. Schat luister... hoor je me? IK HOU VAN JE! En ik wil maar één ding en dat is dat jij gelukkig bent. Als jij gelukkig bent ben ik ook gelukkig!
Afvallen moet je puur voor jezelf doen, niet voor mij. Je moet het zelf willen. Ik wil je alleen maar bewaren en sparen voor ontevredenheid over jezelf, want dat kan heel vervelend zijn. Als jij ontevreden wordt over jezelf, dan heeft dat automatisch een wisselwerking op onze relatie.
Dus kortom lieve schat:
Je begint dik te worden. Ik wijs je er alleen maar op, want misschien heb je het zelf niet door. En ik weet dat je graag dun wilt zijn. Maar lieve schat, onthoudt één ding. Ga alsjeblieft niet voor MIJ afvallen, maar doe het puur voor jezelf. En als laatste: Doe het alleen als je het zelf ook echt wilt. Mij maakt het niet uit. Al weeg je 200 Kilo, ik hou van jou om wie je bent en niet om hoe je eruit ziet.
Dat mag je nooit vergeten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha een hele grote en wilde fantasie! Wel een goede ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Maar ik weet gewoon, en ik ken jou… dat jij je beter, mooier en zekerder zou voelen als je dunner was." Klinkt toch wel een beetje als emotionele chantage. Het verhaal lijkt me verder inhoudelijk goed, maar veel te lang. Zoiets kan je niet zomaar even achterelkaar oplepelen.
Ik zie 't al voor me... Je roept je partner bij de PC en leest het voor van GV (of van een printje). ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL mmm, ja, gewoon voorlezen haha. Maar idd mijn fantasie sloeg op hol. Daardoor beetje te lang geworden. Emotionele chantage..... Mwooahh, soms moet je wat.... Haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ongeloofwaardig, door het te lang te blijven herhalen, maar dat had je zelf ook al door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja crea, sorry, bleef erin hangen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
... en had paar slokken wijn op....
Kristal
12 jaar geleden
@Dirkje, lieve schat, heus, het maakt MIJ niet uit hoor of je drinkt, maar ik weet zéker dat JIJ je veel fijner en verstandiger en gezonder voelt als je NIET drinkt. Maar nogmaals, het maakt mij écht niet uit!! Voor mij blijf je gewoon Dirkje 0643 van GV, dus áls je niet meer wilt drinken... doe dat dan alleen voor jezelf en niet voor mij! Want écht!! Voor MIJ maakt het hélemaal niets uit!!! (kon het even niet laten ;-)))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moest je deze litanie aan mij opdragen dan zou ik mezelf heel erg goed in bedwang moeten houden om niet tegelijk de deegrol, de friteuse, de mattenklopper én jouw deel van de inboedel naar jouw hoofd te gooien - hahahaha En ik zou er gelijk tegenaan gillen dat het voor mij ook helemaal niks uitmaakt dat jij een hopeloos watje bent maar dat je ook gewoon kon zeggen dat je me te dik bent gaan vinden en dat je wel van MIJ houdt maar niet in Michelin-verpakking ;-) Maar ik geef je hiervoor GEEN - omdat ik elk antwoord een leerrijk antwoord vind.
Dus bedankt daarvoor.
Hopelijk denkt de vraagsteller er ook zo over? Lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo vaak ik hou van je MAAR zeggen is een fantastisch recept om een relatie zo snel mogelijk te beëindigen. Maar dat kan natuurlijk de bedoeling zijn.....
Kristal
12 jaar geleden
;-) Marleen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja sorry mensen.... vergeet dit antwoord gewoon. Het maakt mij niet uit hoor, maar jullie zijn beter af zonder dit antwoord. Ik hou tóch wel van jullie!!!
"Zullen we in het nieuwe jaar wat beter op ons voedingspatroon letten/gezonder gaan eten/...(wat je maar het beste past)?"

Mijn insteek is, stel een vraag die jullie beiden aan gaat. Het is voor ieder mens (met of zonder (licht) overgewicht) goed om gezonder te eten/leven!
Samen gezonder eten, samen gezonder bewegen... Maak er vooral wat gezelligs van! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De boodschap die je wil vertellen is niet lief en zacht.
Een lieve schattige manier van iemand die boodschap geven bestaat niet!

En je moet iemand niet blijven vertroetelen. Als jij heel voorzichtig op een lieve manier zacht vertelt dat je partner te dik wordt, dan zal die denken dat het nog wel meevalt, en er dus niks aan doen.

Dus mijn antwoord is, zeg gewoon wat je wil zeggen, draai er niet om heen, het is zoals het is. En dat moet een stel gewoon tegen elkaar kunnen zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk door gewoon eerlijk te zijn en hem of haar uitleggen , dat je nog lang samen wil blijven maar dat zijn gezondheid achteruit gaat als hij meer kilo"s aan komt
en als je samen woont gewoon samen boodschappen doen en zorgen dat er zo weinig mogelijk verkeerd voedsel in het mandje komt . je moet wel iemand ook wat lekkers op zijn tijd laten eten , een beetje geven en een beetje nemen
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
manneke
12 jaar geleden
Prima antwoord op de vraag. Maar als de persoon die overgewicht heeft zelf niet voor 100% er achter staat om hier iets aan te doen,heeft het geen enkele zin.
schat,je hebt alvast een uitnodiging ontvangen om mee te doen aan het tv programma Obese 2013
12 jaar geleden
Je wil het op een lieve/zachte manier aangeven dat jouw partnerr te dik is?
Dat kan perfect hé...

Door je stem te temperen en aan te geven dat je iets wil zeggen wat delicaat ligt, iets waarvan je beseft dat je haar gaat kwetsen, maar dat je jezelf een waardeloze partner zou vinden als je niets zegt.

Vermoedelijk gaat jouw partner in eerste instantie denken dat jij iemand anders hebt.
Dat kan je dan (hopelijk toch?) al meteen ontkrachten en volgens mij kan je daarna rustig aangeven dat JIJ het fijn zou vinden als jullie er SAMEN iets aan doen om die extra kilootjes te laten wegsmelten.

Je kan onder andere een actiever seksleven voorstellen hé... misschien scoor je dan helemaal Win-Win.

Enfin, er is volgens mij geen juiste of verkeerde manier om dit aan te pakken. Het is een kwestie van de juiste timing qua gemoedstoestand van jouw partner en vervolgens op respectvolle doch luchtige, humoristische wijze aangeven dat je er samen kan aan werken.

De enige zekerheid die ik jou kan geven is dat je de beste resultaten haalt als je volkomen eerlijk bent over JOUW gevoelens hieromtrent en hopelijk heb jij écht de intentie om met deze partner door te gaan want ook dát is een hele sterke troef om de ander redelijk snel in een comfortabele positie te brengen na een minder leuke boodschap.

Wat ik me afvraag is het volgende:
heeft jouw partner zelf nog nooit aangegeven dat die zichzelf te dik voelt?
Indien ja, dan kan je daar de volgende keer oplossingsgericht op inspelen, toch?

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh,pas op dat ie niet beledigd word!Een klein dik buikje bij een man is volgens de ene hot en volgens de andere bwah(volgens mij,ik ben een vrouw,is het wel mooi).Tja,is het maar een klein buikje laat het dan maar zo en als het echt een dikkie is zeg dan: Oh mn klein schattig dikkertje!(dan zal ie wel zelf snappen)