Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn ouders overhalen om met mijn vriendje op vakantie te mogen?

Ik ben 15 en wil graag met mijn vriendje en zijn ouders op vakantie, dat is dus niet gevaarlijk want er zijn ouders bij maar ze vinden het niet goed en zijn allemaal aan het over leggen en denken niet dat ik mee mag. Hoe kan ik ze overhalen of zo? ik weet echt niet hoe

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

het is voor ouders moeilijk als hun kinderen ouder worden en groter.
Ouders zijn altijd zuinig op hun kinderen vandaar dat ze ook vaak tegen de ideeen van kinderen zijn bijvoorbeeld op vakantie met je vriendje.
Ik denk dat je het beste met je ouders samen kan praten of eventueel de ouders van jou vriendje en je ouders.
Zodat jou ouders weten wat jullie gaan doen op vakantie en of jullie goed in de gaten worden gehouden en wat de planningen zijn van zijn ouders.
Misschien is datwel verstandig.
succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Wat ik vroeger altijd deed als ik iets heeeeel graag wou en mn ouders deden moeilijk, dan maakte ik een lijstje met argumenten. Zowel voor als tegen. Zo zien je ouders ook dat je heel goed begrijpt waarom ze er op tegen kunnen zijn, maar probeer die argumenten ook te ontkrachten.
Werkte bij mij vaak wel.
Succes :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag of ze mee willen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vertel waarom je dat graag wilt enzo eingelijk ik snap je ouders ergens wel je bent nog een beetje jong en ze zijn erg voorzichtig met je
mijn ouders zijn ook erg voorzichtig met mij terwel ik ben bijna 17 mijn ouders zouden hier over ook twijfels hebben vind het soms ook stom en niet leuk als ik iets graag wil maar snap het wel ik zal denk ik ook zo later zijn met mijn kind dus probeer hun ook maar een beetje te begrijpen en vertel gewoon dat je voorzichtig gaat doen enzo suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag waarom je niet mag. Zijn ze ergens bang voor? Dat jullie 'het' met elkaar doen? Dat je - eenmaal terug van vakantie - alleen nog maar aan hem kan denken en niets meer voor school doet? Vinden ze het ongezellig dat jij een poos weg bent?
Word niet boos maar stel afspraken voor waarmee je hun bezwaren kunt weghalen.
Probeer je ouders te begrijpen, dat gaat je enorm helpen in het gesprek erover!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik graag met m'n vriendje op vakantie mee wou met zijn ouders (naar een camping hier in Nederland, dus niet echt ver weg...) hebben mijn ouders zijn ouders op de koffie gevraagd om 'kennis te maken'. Mijn moeder in de stress met zelfgebakken koekjes voor bij de koffie, en een toonzaal-woonkamer, waar alle sporen van 'gewone' bewoning waren weggepoetst en opgeruimd....

Na die avond mocht ik mee - blijkbaar waren ze er allevier van overtuigd, dat het voor iedereen 'veilig' was als ik met hen meeging.
Misschien is dat een idee? Zorgen dat de ouders met elkaar gaan praten zónder verdere toehoorders (= zonder jou en je vriend)?

Het is nl. niet, dat ze ons kinderen niet vertrouwen, want dat doen ze echt wel. Ze weten alleen zelf nog té goed hoe het voelde, als je jong bent en verliefd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Michelle, wellicht moet je de ouders van je vriendje vragen aan jouw ouders voor te leggen om jou te mogen meenemen als zij op vakantie gaan. Tegenover volwassenen zullen ze zich mogelijk wat minder star opstellen dan tegen hun, in hun ogen, nog wat jonge dochter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding