Hoe kom je in hemelsnaam over liefdesverdriet heen?

Toegevoegd na 5 minuten:
Een paar weken in mineurstemming zijn is nog wat. Maar inmiddels is het bijna een jaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de vraag : gaat liefdesverdriet ooit over? staat sinds 3 dagen open - ga daarheen voor antwoorden op je (zelfde) vraag....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterkte.
Heb ik ook gehad, ik luisterde naar zo'n zielig nummer waarbij ik nog meer gebroken hart kreeg. Doe ik altijd ik weet niet waarom :S Best vaag xD

Het beste antwoord

Verdriet kan zodanig bezit van je nemen dat er geen plaats meer is voor iets anders. Je hebt iemand verloren, je voelt je verloren, en niets is nog wat het was zonder die ene.

Je liefje betekende heel wat voor jou. Meestal beseffen we pas wat we hebben als we het niet meer hebben...

Het is zinvol even op een rijtje te zetten wat die persoon voor jou betekende.
Iemand om liefde aan te geven?
Iemand om liefde van te krijgen?
De enige ware?
En wat betekende liefde met die persoon?
Knuffelen, kussen, seks?
Vriendschap, dingen samen doen, gewoon samen zijn?
Iemand die jou aanvaardt zoals je bent?
...

Schrijf dat gerust eens op, confronteer jezelf met dat wat je, naar jouw gevoel, verloren bent. Schrijf alles wat je kan bedenken. Neem je tijd!

Waarom was/is het voor jou die persoon en niet iemand anders? Waarom kan je hem/haar niet loslaten? Wat heeft hij/zij dat niemand anders heeft? Wat heb je bij of met die persoon voor het eerst in je leven gedaan? Waar kan je die persoon dankbaar voor zijn?
Maar ook: wat verwijt je hem/haar? Voel je je een slachtoffer van die persoon? Heeft hij/zij je bedrogen? Heeft hij/zij het uitgemaakt? En misschien om de verkeerde redenen?

Neem opnieuw ruim de tijd om dat op papier te zetten. Dat helpt om inzicht te krijgen in een situatie en dingen te verwerken.

Herlees alles wat je hebt opgeschreven. Laat het enkele dagen bezinken. Als er in die dagen andere gevoelens of inzichten opkomen, geef daar dan ruimschoots aandacht aan.

Probeer na een week antwoord te geven op volgende vragen:
Heb ik nu nieuwe inzichten over die relatie?
Zijn er dingen waar ik dankbaar om kan zijn?
Kan ik mijn verwijten aan die persoon loslaten, in het besef dat die ook veel moois in mijn leven heeft gebracht?
Ben ik bereid ik mijn verlangen en verdriet rond die persoon los te laten, in het besef dat ik de wereld nog vele mooie dingen te geven heb?
Ben ik bereid nieuwe ruimte te scheppen in mijn hart, zonder dingen te forceren, zonder de waarde van mijn relatie met haar/hem te minimaliseren? Kan ik oprecht dankbaar zijn voor de mooie ervaringen en prachtige kansen die ik zomaar cadeau krijg, elke dag opnieuw?

Zoja, herhaal volgende zin (in je eigen woorden) zoveel je wil, zeg hem als eerste als je 's morgens wakker wordt, en als laatste voor je gaat slapen. Zeg hem ook tegen je vrienden.

“Ik ben bereid nieuwe ruimte te scheppen in mijn hart.”
Ik wens je veel goede moed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Een door het verloop van tijd zal het verdriet afnemen...

Toegevoegd na 1 minuut:
Een = Alleen... :$
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker uithuilen.
En naar andere vrouwen kijken. (Zoals die vrouw achter je op je avatar :P)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het spreekwoord: Tijd heelt alle wonden, geldt zeker voor liefdesverdriet. Alleen heb je dat besef niet als je er middenin zit en kan het behoorlijk pijn doen. Mensen zeggen vaak dat je afleiding moet zoeken, maar uit ervaring weet ik dat dat niet helpt. Je moet het dus als het ware 'uitzieken'. Sterkte hiermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet ongewoon. Technisch gezien zit je nu op het gemiddelde eindpunt! Even hard brullen en dan op de sjanstoer. Ik weet uiteraard niet wat de symptonen zijn, maar weet vrij zeker dat sjansen een snelle oplossing/verlichting bied. Mocht je verlegen zijn, don't worry, sjans is good for your karma
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liesz1 vraagt al 3 dagen : gaat liefdesverdriet ooit over?
De vraag is dus nog open....

Twee identieke vragen die openstaan vind ik dus echt niet kunnen : lees eerst, vóór je een vraag stelt, en zoek even, of de vraag al gesteld is.

GV wordt errug saai, als dagelijks dezelfde vragen voorbij komen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men zegt dat de tijd alle wonden heelt. Dat denk ik niet. De wonden blijven. De geest, die gezond wil blijven, bedekt ze met littekens en verzacht de pijn.

Heel veel sterkte!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nadat je verdriet de ruimte hebt gegeven is het slim om te léren los laten.

Daar zit liefdeverdriet vaak op vast, dat wij die ander niet los kunnen laten alsof diegene in je hele systeem zit.

Wat zinvol is, is tegen jezelf zeggen dát je los hébt gelaten!

Zeg elek dag vooor je gaat slapen, zo'n 7 x achter elkaar hardop;
'Ik laat haar los!'

Probeer te zien, fantaseer, terwijl je dit zegt, dat je ál los hébt gelaten! Probeer te voélen hoe het is wanneer het écht zo is!
Noem haar naam niet want dan hou je dat nog in stand.

Dit werkt écht heel goed, wees trouw aan jezelf en zeg het elke dag op! In het begin soms moeilijk, tegen je gevoel in. Maar hoe langer jij volhoudt, hoe meer het zo gaat voelen.
Dan vooral nog een tijd mee door gaan en je zult merken dat je écht los laat.

Vertrouw! Het is jouw kracht van het denken!

Begrijp je dit zo? Reageer anders even.

Toegevoegd na 10 uur:
Herstel; 'Zeg elke dag voor je gaat slapen'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Miischien helpt het als je je realiseert dat jij als enige verantwoordelijk bent voor dit gevoel. Je kunt er net zo lang mee doorgaan als je wilt, maar je kunt ook besluiten om daarmee te stoppen en verder te gaan met je leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je liefdesverdriet wordt veroorzaakt door onverwerkte emoties. Deze onverwerkte emoties veroorzaken verstoringen in het energetisch systeem van je lichaam.

Door deze verstoringen in het energie systeem van je lichaam ervaar je voortdurend dat gevoel van verdriet van het verlies van je geliefde.

In de meeste gevallen ben je er niet bewust van dat je deze onverwerkte emoties hebt.
Je draagt de oorzaak van jouw verdriet dus onbewust met je mee!

Ga jij stap voor stap door de fases van het liefdesverdriet zonder dat jij deze onverwerkte emoties oplost, dan ben je een lange tijd bezig om je verdriet achter je te laten en verder te gaan.

Worden echter de onverwerkte emoties of de energetische verstoringen opgelost, dan ben jij veel sneller van je verdriet verlost.

Dan kan jij je leven weer oppakken. En er van genieten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het loslaten? Beseffen dat je haar niet meer terug krijgt en dat je toch echt gelukkig moet worden met iemand anders hoe moeilijk dat op dit moment ook klinkt.
Succes er mee:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreselijk, dat gevoel. Ik heb het 10 jaar gehad...en ben er nu pas overheen. Laat jij het in hemelsnaam niet zolang duren. Het is zo zonde van je tijd...
En bovendien...jij zit in zak en as...verdrietig en nergens geen zin meer in hebben....waar leef je nog voor...dat zal je misschien ook wel af en toe denken....MAAR..
zij gaat waarschijnlijk vrolijk verder met haar leven en heeft geen idee hoe jij eraan toe bent. Dat zal haar ook weinig boeien anders was het wel weer aan geweest.
Als je weet, dat zij er niet ziek van is...blijf je haar dan nog steeds missen....
Je zou toch niet iemand willen...die jou niet wil he.
Er zijn meer mensen dan kerken op de wereld.
Denk niet dat je leven afhangt van deze ene.
Er zijn nog zoveel leuke mensen...maar dan moet je wel je ogen opendoen en die oogkleppen afzetten. Want NU zie je steeds haar....en loop je de rest dus wel mis.
Je zal zien, dat de volgende beter en leuker is dan de vorige.
En kijk vooral naar de dingen die fout gingen tussen jullie
En de reden dat het uit ging...
Als je teveel aan jullie leuke dingen blijft denken dan blijf je in dit rotgevoel hangen...en dat is niet de bedoeling lijkt mij.
Heel veel sterkte joh...dat gaat goed komen hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op jouw leeftijd lukt het nog wel om van liefdesverdriet af te komen. Je leven is nog zo lang en er komen nog zoveel leuke mensen op jouw pad.

Het gaat min of meer vanzelf . Laat het verdriet goed uit je komen , lik daarna je wonden. Probeer het geluk in jezelf terug te vinden.
In een verliefdheid idealiseer je de ander . Een daadwerkelijke relatie kan heel veel minder mooi zijn.

Misschien wil je eigenlijk van binnen niet over je liefdesverdriet heen komen. Liefdesverdriet = melancholia. Dat maakt dat je je wel eens heel "diep " over de ander kan blijven voelen en dat je dat ook wil blijven doen ( onderbewust ) .
In dat geval wens ik je nog een heel lange tijd heel veel te "voelen " voor je geliefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jeemig, dat is lang
je blijft erin hangen.

hier op GV gaat het wat ver om er echt diep op in te gaan.
however: probeer uit deze valkuil van in dat mineur gevoel te hangen te komen.
mogelijk mbv een specialist: maatschappelijk werk oid. veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een goed nummer luisteren en gewoon een ander meiseje zoeken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iets leuks gaan doen met vrienden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet.
Althans, ik niet.
Na 5 jaar nog steeds pijnlijk af en toe...

Heb besloten om niet meer aan relaties te beginnen;
Scheelt een hoop buikpijn en een hoop tijd.
Maar daar moet je wel zin in hebben.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet. uithuilen en er goed over praten.