Waarom hebben ik en een vriend steeds ruzie?

hij is eingelijk niet mijn vriend ,maar mijn ex en we zijn pas uit elkaar.
en we hadden afgesproken om vrienden te blijven hij vroeg dat ik had wel zo iets van ik weet het niet maar heb toch maar ja gezegt omdat hij is wel lief en zou hem wel missen.
maar we hebben nu best wel vaak ruzie.
gister ook weer om iets kleins en toen we samen warren hebben we maar 1keer ofzo een klein probleempje gehad. ik snap hier niks van waarom hebben we nu steeds problemen en toen we samenwarren hadden we bijna nooit problemen ?

hij voelt wel nog wat voor me en is daar soms boos om. snap dat ook nie ik kan daar toch niks aan doen ? ik voel ook nog wel wat voor hem maar ben daar niet boos om .
als hij ook boos is reageert hij dat soms op mij af.
en snap niet waarom en de reden dat we uitelkaar is omdat de afstand een beetje groot was, en ik zit in mijn examen jaar dus kan hem niet alteveel aandacht geven probeer het wel ik hoop dat jullie me kunnen helpen want heb een hekel aan ruzie en al zat stress.

zo heb nu leestekens gebruikt was het vergeten sorry en nog bedankt voor jullie tips

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat houdt "vrienden blijven" in voor jullie, zien/spreken jullie elkaar nog veel, misschien is het juist belangrijk om wat meer afstand van elkaar te nemen. Ieder weer jullie eigen weg gaan en af en toe eens wat gaan drinken samen ofzo, maar niet teveel contact, want als je nu regelmatig ruzie hebt is er van de vriendschap straks misschien niets meer over.
Je ex heeft nog boosheid in zich schrijf je, daar moet hij eerst overheen, om weer gewoon vrienden te zijn, dat heeft tijd nodig. Zeker omdat jij het nu druk hebt met je examen is het zeker goed om nu even elkaar wat met rust te laten. Bespreek dat met hem, en spreek bv pas weer af na je examen, ga dan wat leuks doen samen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje en ja we spreken elkaar bestveel via msn, omdat soms hebben we het ook heel leuk samen
bijv toen ik mijn eerste exame had gehaalt hadden we ook geklets en was het heel gezellig, we maakte grapjes met elkaar en lachde veel met elkaar
en hij was heel lief voor me
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind dit het beste antw omdat ik het ook zo voel en zou het fijn vinden om wat leuks met hem te gaan doen heel goed idee bedankt voor alles

Andere antwoorden (4)

Omdat er teveel is gebeurd en het nog te vers is, vrienden blijven willen heel veel mensen. Maar de meeste mensen lukt het uiteindelijk toch niet.

Het gaat of in het begin al mis zoals bij jullie, of het gaat mis als 1 van de 2 een ander krijgt en er jaloezie is.

Wat je kunt proberen is alles op papier te zetten dat je ooit dwars heeft gezeten en alles uitspreken. Pas als alle lading (emotie) er af is kun je weer normaal vrienden worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jullie relatie als geliefden is voorbij. En dat is niet makkelijk. Jouw ex heeft daar blijkbaar meer moeite mee dan dat jij dat hebt. Het is als een rouwproces. Dat heeft tijd nodig. Doordat jullie nog midden in het proces zitten van afscheid nemen van de liefde is het nog niet mogelijk om vrienden te zijn voor elkaar. Wellicht is dat nooit mogelijk, wellicht lukt dat over een paar maanden wel. Voor dit moment is het beter om elkaar maar wat met rust te laten, want zo werkt het ook niet. Sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je niet elkaars liefdestaal preekt, probeer te ontdekken waar hij/zij behoefte aan heeft en voorzie elkaar daarin met liefde...zegen erover.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat op het moment dat je een relatie hebt, je heel veel dingen van elkaar accepteerd en ook niet moeilijk over wilt doen. Nu de realtie over is komen er wellicht ongenoegen van elkaar naar boven die toendertijd ook had maar niks van zei, om de vrede te bewaren. En nu zeg je die dingen dus makkelijker