wel of niet uitmaken?

Ik ben aan het twijfelen om mijn relatie van 3 jaar uit te maken... Ik kom oorspronkelijk van Limburg en mijn fam woont daar ook nog...Ik woon zelf in brabant en werk hier ook. als ik het uitmaak wil ik terug naar limburg maar heb daar geen baan en geen huis, ik moet hier mijn baan opzeggen en uitwerken en die tijd ergens wonen... hoezo ingewikkeld? maar moet ik me hierdoor laten tegenhouden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begrijp ik nou goed dat je je relatie niet meer ziet zitten, en graag naar Limburg wilt verhuizen, maar overweegt het aan te houden omdat je naar Limburg verhuizen lastig vindt? Probeer dat maar eens aan je partner uit te leggen: ik ben niet bij je omdat ik van je hou, maar omdat ik geen baan en huis in Limburg heb. En vraag dan of je pártner het eerlijk van je vindt dat je het om die reden nog niet hebt uitgemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad suzy, zoiets wilde ik ook zeggen

Het beste antwoord

ik ken het verschijnsel in een relatie die je eigenlijk niet meer wil te blijven hangen, uit angst het vertrouwde los te laten.
je gaat weer een heel nieuwe fase in je leven in, en het is logisch dat je beren op de weg ziet.
toch zeg ik: doorbijten en ga ervoor!
achteraf zal je misschien wel zeggen: dat ik dat niet eerder heb gedurfd.
sterkte en succes!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (12)

Wie schön ons Limburg is!Of je het nu wel of niet uitmaakt,het maakt niets uit!
Ik zie de samenhang niet,of is dat Limburgers eigen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou het is zo ingewikkeld zodra ik het zou uitmaken, moet ik mijn baan opzeggen hier onderdak vinden om die 2 maanden uit te kunnen werken en in die 2 maande ook app en baan in limbirg zoeken... zou niet weten hoe ik dit moest doen...???
vind je hem/haar leuk -> dan maakt afstand niks uit tegenwoordig zijn er zoveel communicatie mogelijkheden dat dat geen problemen kan opleveren. en dan kies je voor je partner en blijf je daar, of stel je voor om te verhuizen (als je hiervoor oud genoeg bent?)

vind je hem/haar niet meer leuk -> dan moet je er mee stoppen, niet voor de gek gaan houden, dat is nooit goed. en dan ga je terug naar Limburg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie de relatie tussen Limburg en Brabant niet :s Liefde kent toch geen grenzen. Ik kom uit het midden van het land en woon sinds 2002 in het Hoge Noorden. Dat was een enorme aanpassing want het leven is hier echt heel anders. Maar ik hou van mijn man. Inmiddels is ons gezin gegroeid met 2 kinderen en zijn dochter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, natuurlijk moet je niet uit gemakzucht en omdat het even een lastige tijd zal worden, je laten voortdrijven in een relatie met iemand waar je niet meer verliefd op bent.
want dat ís het gewoon : na zo'n 2 1/2 jaar gaat verliefdheid over in iets anders : houden van en innige verbondenheid, óf het is over, de vlinders zijn weg, en de lieve dingen die de ander voor je doet, maken dat je je schuldig voelt, of het irriteert je...
Diep ademhalen, en antwoord van Marleen op je vorige vraag nog eens goed doorlezen, en gáán....

Huizen en banen liggen niet voor het oprapen, maar je vindt heus wel weer wat.

En je vriend verdient het niet, alleen maar 'verdragen' te worden ipv. liefgehad....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je moet je helemaal nergens door tegen laten houden als je zeker weet dat de relatie ten einde is. Dat is niet eerlijk tegenover jezelf, maar het is VOORAL niet eerlijk tegenover je vriend die, zoals ik in je andere vraag lees, niks verkeerd gedaan heeft en vermoedelijk geen idee heeft waar de schoen wringt.

Natuurlijk is het een grote stap - maar dat zal het ook zijn (zoniet groter) als je nu verkiest niets te doen en de dingen maar op hun beloop te laten. Liever nu, in deze fase, dan als er eenmaal kinderen zijn, want dan wordt de weg terug pas een ingewikkelde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals ik het lees,wil je het uitmaken,maar zie je op tegen de praktische consequentie's.Dit is geen houdbare situatie zo,dus grijp jezelf bij de kladden en doe wat je van plan bent.Langer wachten zal het nog moeilijker maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij twijfel altijd uitmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent aan het twijfelen of je je relatie zult uitmaken?

Dan hou je dus niet meer genoeg van hem?
Als dat zo is, dan maak je het uit, punt uit.

Waar je dan gaat werken en wonen heeft daar niets
mee te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt van hem houd dan naak je het niet uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee stoppen ! Alleen al de reden dat je dit jezelf afvraagt zegt al genoeg. Geniet van je verdere leven en zoek opnieuw !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeg je baan op,licht je (ex)partner in,zoek een baan in limburg en trek tijdelijk bij een familie-lid in,zodat je daar woningruimte kan zoeken..gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luister voornamelijk naar je hart, en niet naar je ratio als t om de liefde gaat.

Als je dan het antwoord krijgt,
moet je de volgende stappen in een balans van hart en ratio nemen.
Dan lijd je de minste schade ;)