Contactprobleem?

Enige weken geleden heb ik bij toeval een dame leren kennen en na intensief mailcontact hebben we dan ook afgesproken. Het contact was kort en op de verkeerde locatie. Nu wil ik graag een vervolgafspraak en zij eigenlijk niet. Iemand een idee hoe dit op te lossen zonder je zelf op te dringen? Het gaat specifiek om haar, dus op antwoorden "als meer vrouwen dan kerken" zit ik niet te wachten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
O, o, Loenie, zie je wel! Jij bent altijd ondeugend. LOL.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@zondag,ik heb je gewaarschuwd voor de baldadige pinguin!

Het beste antwoord

Je zou haar een aardige mail kunnen sturen, waarin je uit de doeken doet waarom je haar nog een keer wilt zien.
De toon van die mail is erg belangrijk.
Die moet vooral niet te opdringerig zijn.
Ze moet op een ongedwongen wijze "nee" kunnen zeggen. Het lijkt tegenstrijdig, maar juist dan heb je kans dat ze "ja" zegt.
Echter, uit egen ervaring kan ik je vertellen, dat je bij een eerste ontmoeting al in een paar seconden ziet (of weet of merkt of voelt) of een man je aanstaat of niet.
De duur van de ontmoeting en de omgeving doen dan eigenlijk niet ter zake.
Maar ja, wie ben ik :-)
Succes in ieder geval, want een kansje kan je nog wel wagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er helemaal niets 'vlindert' in je buik in de eerste paar minuten, is de kans héél klein, dat je verliefdheidsgevoelens zal krijgen. Je kunt natuurlijk wél heel goede vrienden worden, maar het is natuurlijk de vraag, of dat is wat jij wilt...

Andere antwoorden (6)

Mij lijkt dat het zinvol is om haar uit te leggen waarom je een vervolgafspraak wil. Gewoon rustig, en dan haar antwoord afwachten. Dat is geen opdringen vind ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De relatie tot nu toe is gebaseerd op e-mail contact, dus dat zou ik dan nu ook weer doen: haar mailen.
Vertel hoe jammer je het vond dat er dingen mis gingen en leg haar uit dat de omstandigheden niet ideaal waren, maar jij haar wel heel erg leuk vindt.
Maar als zij uiteindelijk niet wil, dan zul je dat moeten accepteren. Het moet van twee kanten komen, anders wordt het toch niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou gewoon eerlijk zijn en in je mail aangeven dat je nog een kans verdient.
Je zult haar echt moeten overtuigen.
Wijst zij verder dan nog alle contact af, dan is zij er klaar mee, en zul je dit moeten accepteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mischien lag het niet aan de locatie maar ben je haar type niet .
dat zal ik eerst maar eens proberen uit te vissen.
wat zijn haar interresen of hobbys en probeer aan de hand daarvan een locatie te zoeken voor een eventuele volgende ontmoeting .
het belangrijkste is dat je niet te opdringerig moet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het met de vorige beantwoorders eens, waag nog een rustige poging.
Ter bemoediging: een extra inspanning kan echt wel eens helpen. Er bestaat echt niet alleen liefde op het eerste gezicht, liefde op het tweede gezicht is er wel degelijk ook!

Maar, blijf rustig.
Een neutrale ontmoetingsplaats, bv een goed bezocht lunchcafe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar Kaartenhuis.nl en stuur haar een leuk kaartje.
Kost je niets behalve een beetje tijd. Zet in dat kaartje dat je haar leuk vindt en dat soort dingen, maar zet er niets bij over een vervolgafspraak. Dat kan opdringerig overkomen.

Maar zo`n kaartje kan ze opvatten als positieve aandacht van jou naar haar toe. En hopelijk voor jou, waardeerd ze dat ook.

Als ze er zelf niet mee komt, kun je altijd later nog eens via email laten weten dat je haar graag nogmaals wilt ontmoeten. Als je haar telefoonnummer hebt, is het misschien handiger om haar eerst gewoon af en toe eens te bellen om te informeren hoe het met haar gaat.