Waarom je vriendin snel boos wanneer ze je zien met een ander meid?

want soms begrijp ik het niet als me vriendin me ziet met een ander meid!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Jaloezie, angst dat je vreemdgaat, of gaat ontdekken dat die andere meid veel leuker is dan zij.
Misschien is het totaal niet terecht dat daar bang voor is, en weet jij dat ze zich daar helemaal geen zorgen over hoeft te maken.
Maar sommige mensen zijn onzeker, over zichzelf, of doordat ze vroeger wel bedrogen zijn door een partner.
En het is voor sommige mensen moeilijk om om te gaan met die angst. En boos reageren kan een uitlaatklep zijn voor die angst. Als ze zich geen zorgen hoeft te maken, zorg dan dat ze dat weet.
En denk niet meteen dat het een beschuldiging is naar jou toe als ze onzeker blijft, onzekerheden kunnen diep zitten en dan kan het jarenlang duren voor iemand genoeg vertrouwen heeft gekregen door de relatie.
Steun haar, ze heeft het vast moeilijk ermee.

Maar het kan ook zijn dat ze hoopt dat je gewoon daardoor niet meer met andere meiden praat, dat ze je ermee manipuleert. En dat is eigenlijk niet oke, ook als je een relatie hebt moet je bevriend kunnen zijn met jongens én meisjes. En dan moet je haar ook laten merken dat je de vrijheid nodig hebt om vriendschappelijk met anderen om te gaan, en dat ze je niet zo moet beperken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat wil zeggen dat ze jaloers is;-)
Ze wil jou helemaal voor zichzelf!
Dat gaat vanzelf over hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er ook aan in wat voor situatie.
Probeer het eens om te draaien, hoe vind jij het als je haar in dezelfde situatie ziet met een andere kerel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou ik ook zijn als ik jouw vriendin was, wees blij dat ze je niet onverschillig is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat ze dat net zo leuk vindt om te zien als dat jij het leuk vindt om te zien dat ze met een andere jongen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze je misschien niet vertrouwd of niet kwijt wil?? Wat doe jij eigenlijk met een ander meid??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat jouw vriendin zo niet meer zal reageren als jij open en eerlijk vertelt wat je doet en met wie.
Waarschijnlijk is ze nu boos uit frustratie, jij bent haar vriend, en ze weet niet wat je aan het doen bent.

Natuurlijk kun je in je relatie nog wel vriendschappen onderhouden met anderen, maar je moet er wel eerlijk over zijn. Dus bespreek gewoon met je vriendin dat je het gezellig vindt om af en toe eens met andere meiden af te spreken en dat ze daar niets achter hoeft te zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat kan komen door haar eigen onzekerheid. of jaloersheid...de meeste mensen hebben een stukje jaloersheid in zich maar daar weet je meestal mee om te gaan, soms kan jaloersheid zo hevig zijn dat alles verkeerd wordt bekeken gezien. het kan ook angst zijn dat je een ander leuker vind dan haar zelf (dus onzekerheid over zichzelf) of misschien zelfs wel verlatingsangst...ik denk dat een goed gesprek met je vriendine misschien wel goed zou zijn, om haar ervan te verzekeren dat het niet nodig is dat ze jaloers is ...anders zal dat de relatie denk ik niet ten goede komen...is het hardnekkige jaloersigheid dan zou ik haar overwegen daar hulp in te zoeken, anders is jullie relatie al op voorhand iets wat niet blijvend zal zijn, omdat een van de twee dit niet meer volhoudt...denk ik :)