wat kun je doen, als gediscrmineerd word op je autisme mcdd?

Pesten door mijn zus ze zegt en doet o.a. 1 afspraken iedere keer veranderen, en mij daarvan de schuld geven.
2 zeggen ik doe later nooit meer iets voor je.
3 ik zit tegen de hele familie toneel te spelen, door hun de indruk te wekken dat ik alles voor je doet, maar dat het niet zo is.
4 veel onrust te stoken via mij en mijn vader en moeder, door tegen mij zegt ze, als jij geen autisme heb dan kan ik kinderen nemen, anders krijg ik zo kind als jij.
5 tegen mijn ouders zegt jullie hadden beter geen kinderen kunnen nemen.

Mijn moeder die heeft mij zus in de macht, mijn vader geeft steeds aan tegen mijn moeder dat ik bang ben voor mij toekomst, ik zou graag iemand omdat ik niet op mijn zelf kan wonen, iemand buiten de hulpverlening willen hebben als ik met mensen in de problemen zit, zodat ik meer een op een momenten voor mijn rust heb.

Verder als ik aan de toekomst denkt als deze situatie zich nog steeds blijf voorduren, weet ik niet of ik het leven kan volhouden, ik voel mij wanhopig om steeds weer het zelfde ervaringen bij hulpverleners uit te leggen, die de verantwoording bij mij legt, terwijl dat ik waar ik moeite mee heb.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Amadea
8 jaar geleden
Jij bent volgens jouw eerdere vragen 33 jaar oud. Het beviel jou niet om begeleid zelfstandig te wonen, maar terug bij je ouders gaat ook niet goed. Hoe oud is die zus dan, dat jij je door haar laat ringeloren? Zij gedraagt zich erg kinderachtig...
Erna55
8 jaar geleden
@kwebbelientje: ik vind je opmerking om een klacht over de hulpverlener in te dienen niet behulpzaam of terecht.
De VS heeft moeite om zijn eigen aandeel in de verhouding met zijn zus te bekijken. De hulpverlener wijst hem hierop. De vraagsteller vind dit moeilijk. Toch ligt de oplossing bij zijn eigen houding die wat meer onafhankelijk van de mening van de zus kan worden. @Maas82: Ik snap dat je het vervelend vind wat je zus zegt. Maar je hoeft haar uitspraken niet serieus te nemen.
- dat ze later niks voor je wil doen, hoef je je niet aan te trekken.
- dat ze tegen de familie over je klaagt, is kinderachtig.
- Dat ze geen kinderen wil omdat jij autistisch bent, is natuurlijk een belachelijke uitspraak.
Je trekt het je teveel aan. Probeer te bedenken dat je haar niet serieus hoeft te nemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is er dan wel waar ik ook gaat wonen, voor mensen met autisme mcdd, een soort vrijwilliger die je kan vinden zodat ik verder kan als ik het niet meer ziet zitten, b.v. dan weer terug te keren met rust in mijn hoofd, een soort mentor of zoiets?
HeerVoldemort
8 jaar geleden
@Erna55 Zo belachelijk is die uitspraak niet. Ik twijfel ook over kinderen omdat mijn broer autistisch is...en nee Maas is niet mijn broer. Autisme is erfelijk en ik weet niet of ik kan wat mijn ouders konden. Alleen ik kan het daar normaal over hebben met mijn broer. De zus van Maas lijkt zelf met problemen te zitten. Jaloezie misschien? Voelt ze zich te kort gedaan door de ouders. Zo was ik vroeger ook. Mijn broer kreeg alle aandacht en ik niet. Het heeft lang geduurd voordat ik de dingen in het juiste perspectief zag. Natuurlijk kreeg mijn broer meer aandacht hij eiste dat op maar of de aandacht die hij kreeg nou zo positief was. Ik was ongeveer 22 toen ik dat door kreeg. En sinds dien is er veel verandert. Ik kan nu goed met mijn ouders en mijn broer (al word ik soms helemaal gestoord van hem) Ik denk dat de zus van Maas dat inzicht nog moet krijgen. Ik herken mezelf in de k*t opmerkingen die de zus van Maas maakt, jaren geleden.
Erna55
8 jaar geleden
@HeerVoldemort:
De vraagsteller zegt :" tegen mij zegt ze, als jij geen autisme heb dan kan ik kinderen nemen, anders krijg ik zo kind als jij".
Daarmee kwetst ze de vraagsteller. Hij is zelf niet verantwoordelijk voor zijn autisme.
Daarom is het belachelijk om deze opmerking naar hem te maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is hoog tijd, dat je eens eerlijk tegen je zus verteld wat dit met je doet, vertel haar over de pijn en het verdriet dat je voelt als zij zulke opmerkingen maakt. Ik denk ook dat dit te maken heeft met iets wat zij als pijnlijk heeft ervaren in haar jeugd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben zoekende naar rechtlijnigheid binnen de familie hulpverleners zeggen, dat ik allemaal goed aan geeft naar ouders en zus, maar veranderen steeds te veel naar mij, soms gaan ze echt te ver.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Welke hulpverlening kan de relatie tot mijn zus beter krijgen, ik wil er alles aan doen, zijn er adressen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat een vervelende situatie. Erg rot voor je! Je komt nogal emotioneel over, wat ik helemaal begrijp. Daarom snap ik niet helemaal wat je vraag precies is. Kan me voorstellen dat het erg lastig is om met hulpverleners hier telkens over in gesprek te gaan. Je kan sowiezo altijd hier je vraag stellen, wat je nu ook hebt gedaan. Erg goed ook dat je om hulp hebt geroepen. Dat ze zulke gemene dingen tegen jou zeggen, daar moet jij je niks vanaan trekken! Soms zeggen mensen dingen die ze niet menen of omdat ze gewoon zelf genoeg aan zichzelf hebben. Het kan ook wraak zijn. Trek het je niet persoonlijk aan! Kun je in een korte vraag zeggen,wat je vraag precies is?

Antwoorden (1)

als je gediscrimineerd word is het beste wat je kan doen: opkomen voor je recht
ik heb met het zelfde te maken gehad

het is misschien erg lastig om te doen maar wel het verstandigst .
1 vertel dat je het niet accepteert dat er zo over je word gesproken.
2 geef aan wat je wilt dat er anders moet.
3 verplaats je in de ander ( ook dit kan knap lastig zijn)

als dit niet werkt kun je altijd contact opnemen met je begeleiders (als je die hebt natuurlijk)