Waarom wordt er altijd zo gejoeld en gegniffeld als blijkt dat iemand verliefd is?

Waarom worden er dan altijd flauwe grapjes gemaakt?

Ik heb nu een relatie met een collega en dat tonen we niet zo, maar we worden doodgegooid met flauwe grapjes en je ziet mensen naar elkaar grijnzen enzo.

Waarom zeggen ze niet gewoon dat het leuk is voor ons?

13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat zit nu eenmaal in de aard van de mens. Het begint toch al op school? "Eigenwijsje, jongen met een meisje", "Liesje gaat met Jantje, Liesje gaat met Jantje".
Iedereen kent die liedjes toch? Heus, iedereen vindt het leuk hoor, alleen zeggen ze dat niet zo, het is leuker zo`n stel wat te plagen, meer is het niet. je voelt je alleen kwetsbaarder want het is eigenlijk voor jezelf een intiem gevoel. Je weet je dan ook vaak geen houding te geven of je reageert te heftig en dan is het hun gelukt je uit je tent te lokken en dat is nu juist de bedoeling! Dus, lach met ze mee en ga er met een geintje op in en de lol is er voor hun vanaf. Vanaf dan wordt het serieuzer gezien en kan je na een tijdje gewoon felicitaties verwachten als het nog steeds aan blijft.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk omdat ze jaloers zijn. Trek je er niks van aan, zo lang jullie het maar leuk hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat mensen niets beter te doen hebben, zich vervelen met de sleur van alledag, en ieder excuus aangrijpen om wat leven in de brouwerij te brengen.

Houd moed! Voor je het weet, is het nieuwtje ervan af, en richten de hyena's zich op iets nieuws.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
men weet zich geen houding te geven,en ze durven hun mening niet te geven,men wil zich er wel mee bemoeien,maar pas als er 1 schaap over de dam is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou me er niet zo druk over maken. Het is denk ik ook een soort herkenning van gevoel in vanuit hen. Verliefdheid is gewoon een geweldig gevoel en degenen met een normaal grapje voelt zich dan ook weer een beetje net zo. Degene van wie je bij het grapje een rotgevoel krijgt is waarschijnlijk jaloers; of op jou of haar of op het gevoel in het algemeen wat jullie delen.

Geniet van elkaar en laat de rest maar lullen