Waarom wordt iemand verliefd op een popster/sportman/beroemd iemand... je kent hem/haar immers helemaal niet

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag trouwens!

Het beste antwoord

Omdat je door zijn uitstraling wel je helemaal kan voorstellen dat jullie bij elkaar passen. En het is gewoon leuk om te fantaseren over iets onbereikbaars. Je komt hem toch nooit tegen en hoeft dus nooit actie te ondernemen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Die persoon komt leuk over en juist doordat je diegene niet kent zie je de (eventuele) negatieve kanten van diegene niet. Vaak zijn beroemdheden prettig om naar te kijken en dat in combinatie van het leuke karakter kan een verliefdheid oproepen. Ook komt er een stukje spanning bij kijken, mystiek..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is lekker veilig. Je hoeft er niets mee te doen en kan in je eentje blijven zwijmelen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beroemdheden zijn iconen voor het volk. Vroeger had je Plato en Robin Hood, nu hebben we voornamelijk acteurs, musici en sporters.

Iconisering van bepaalde mensen is iets van alle tijden en van alle plaatsen. Zogenaamde iconen vervullen een voorbeeldfunctie voor een succesvol leven.
Neem Brad Pitt. Hij is acteur, heeft een goeie kop, veel geld, een knappe vrouw, groot huis, kinderen, etc.

Hij is een van de grote voorbeelden, oftewel iconen, van de hedendaagse succesvolle man. Mannen zijn hier jaloers op, vrouwen vallen ervoor als een blok.

Zeker op jonge leeftijd zullen m.n. meisjes gauw verliefdheid koesteren voor beroemde figuren. Het is lekker veilig, lekker algemeen en het is vermakelijk om er met vriendinnetjes over te praten.

De iconisering is echter niets vreemds. Maar om het echt als verliefdheid te bestempelen? Ach, verliefdheid is nog geen liefde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt door het uiterlijk en hoe ze zich voordoen op tv. Acteurs, zangers en andere bekende figuren zijn op tv heel anders dan dat ze prive zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beroemde personen worden geweldig gevonden. Soms door bijna de hele wereld. Wanneer je die personen in tijdschriften en op tv tegenkomt, zie je hen altijd glimlachen, praten over dat waar zij ontzettend goed in zijn, fantastisch gekleed zijn en zich geweldig gedragen. Vaak hebben zij ook nog eens het uiterlijk van dat wat in de media perfect wordt genoemd.

Kortom; het is de ultieme mix van elementen waarom sommige vrouwen op iemand vallen; een perfect uiterlijk, ogenschijnlijk perfect gedrag, succesvol, rijk en iedereen vindt diegene geweldig.
Bij mannen gaat het in sommige gevallen, denk ik, alleen om het prachtige uiterlijk. En waarschijnlijk is het ook wel een veilig idee dat diegene zo onbereikbaar is; zo kun je nooit worden afgewezen en altijd blijven dromen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat sommige beroemheden er ''lekker'' uit zien, ze dan ook ''beroemd'' worden en misschien ook wel rijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn mensen die verliefd zijn op het gevoel verliefd te zijn ,mensen die onzeker zijn en vooral ook veilig verliefd kunnen blijven gezien de bron van hun affectie onbereikbaar is....Dus ze zijn eerder verliefd op het ideale beeld die men creert van zo een superster ,ze moeten ergens hun affectie kwijt .Deze mensen zijn zelden tevreden met zichzelf of hun eigen leventje en ontvluchten zo de werkelijkheid ...Dit is mijn persoonlijke theorie en weet niet of dit volgens de boeken zo is .benieuwd te weten of ik het bij het goede eind heb ?Angelheart
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je wordt niet verliefd op die persoon, maar op zijn uitstraling, zijn hoedanigheid of anderszins waar hij bekend om werd. meestal is het een vervangende wens om ook zo te zijn.