mag je wonen bij je stiefvader?

Mijn moeder gaan uit elkaar na 5 jaar. Met mijn moeder heb ik geen goeie band. Met stiefvader.juist wel. .kan ik bij hem gaan wonen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Je geeft zelf aan dat er een verschil is tussen je twee ouders, maar het verschil is niet groot genoeg dat je recht om te kiezen veranderd. Je hebt de normale rechten net als het beide je biologische ouders zijn. Misschien is het een idee om de balans van hoeveel tijd en een aandacht die je geeft aan je moeder en vader niet te veranderen.

Andere feiten zoals leeftijd, veilig thuis enzovoort zijn van grotere effect.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je geeft geen leeftijd aan maar als je 18 jaar of ouder bent mag je natuurlijk ook bij je stiefvader gaan wonen. Ben je nog minderjarig dan mag dit niet tenzij er echt sprake is van mishandeling of emotionele verwaarlozing etc. Maar dan is deze weg er naar toe alsnog heel lastig.