Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik dat artikel vinden over parentificatie en zorg voor ouders met volwassen kinderen?

Ik ben op zoek naar dat artikel dat gaat over parentificatie en gezonde zorg van (volwassen) kinderen naar hun ouders toe. Het gaat uit van het contextuele gedachtengoed. Wie weet waar ik dit kan vinden?

9 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Contextueel gedachtengoed:
Ivan Boszormenyi heeft een artikel geschreven dat over de vier dimensies van gezins- benadering , parentificatie.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Parentificatie is een term die geïntroduceerd is door Nagy. Dus kan je ervan uitgaan dat alles wat je over "parentificatie" vindt, ook contextueel is.
Tik "parentificatie" en "volwassen" is als zoekterm en je krijgt heel wat hits. Wil je nog specifieker/theoretischer dan kan je ook "contextueel" erbij voegen. Maar in wezen is dat niet nodig.
Je kan ook zoeken op "tijdschrift" en "psychologie" en in het archief op zoek gaan of er eventueel artikelen geschreven zijn over dit thema. Of eens langs gaan bij een (universiteits- of hogeschool)-bib, afdeling psychologie. Vast wel veel te vinden.
(Lees meer...)
liveisgreat
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding