Ik voel me gelukkig in mijn relatie maar toch zit ik elke dag op gratis sexcam chatboxen?

Waarom kondig ik aan dat ik me gelukkig voel in mijn relatie als ik toch nog de andere zaken via chatboxen opzoek om mijn geluk te beproeven.
Wat denkt u daarvan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (12)

Het spreekwoord het gras is groener dan de overkant is niets voor niets uitgevonden. Je bent gelukkig in je relatie, maar er is zoveel meer. Is het de nieuwsgierigheid die je bevredigd? Is het een streling voor je ego. Is het de 'markt' in de gaten houden, of juist kijken hoe jij in de markt ligt? Sommige vragen kun je alleen zelf beantwoorden, ik heb alleen wat mogelijkheden neergetikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent waarschijnlijk niet volmaakt gelukkig, maar laten we zeggen een procent of 90. De laatste 10% is spanning die je mist in je relatie en zoekt in het bezoeken van chatboxen.

Het is dus hoogstwaarschijnlijk de spanning die je zoekt en de wetenschap dat het toch nooit iets wordt met degene met wie je chat. En daarmee dus eigenlijk geen gevaar voor je goede relatie is. Je voelt je ook niet schuldig vermoed ik en bent vooral bang een keer 'betrapt' te worden.
14 jaar geleden
Mijn idee is dat je dan toch iets tekort komt, of geen genoegen neemt met je partner.

Porno kijken, oké, maar persoonlijk contact hebben met een ander waarbij jullie jezelf op een dergelijke seksuele manier aan de elkaar presenteren (al dan niet via internet) is gewoon een vom van vreemdgaan.
Je bedriegt daarmee gewoon je partner.
Bah.

Hoe denk je dat je "geliefde" zou reageren als hij/zij je hierop betrapt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het probleem hier zit: (zie bron)
14 jaar geleden
Sorry, maar ik kan me niet voorstellen dat je dagelijks op sexcam chatboxen zit als je je gelukkig voelt in je relatie. Misschien is het een verslaving die je niet op kunt geven.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wat bedoel je trouwens met op 'zoek om mijn geluk te beproeven' ? Wat wil je ermee als je 'geluk 'hebt ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, je bedriegt je partner. Als je ècht van je partner houdt, heb je hier geen behoefta aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent gelukkig, maar je wilt toch wat anders proberen volgens mij... Het is gewoon dat je eenskeer wat anders wilt hebben.. Of je bent beetje onverzekerd van je liefde. Ik zeg kap er mee. Is niet goed voor je relatie, als je denkt dat je gelukkig bent... Niet doen dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist! +
Af en toe zo'n chatbox bezoeken is niet zo'n probleem, mits je er eerlijk over bent tegen je partner en dit soort chatcontacten vallen binnen de afspraken die jullie hebben.

Maar dagelijks die chatboxen bezoeken, dat klinkt bijna als een verslaving. Dan is er wel iets mis. Dat iets hoeft niet je relatie te zijn, in een sexcam chatbox vind je immer niets dat op een relatie lijkt. Wel kan het schadelijk zijn voor je relatie, net als iedere verslaving.

Ben je niet eerlijk over al dat sexchatten omdat je zelf ook wel weet dat dit in jouw relatie binnen de afspraken die jullie hebben niet oké is, dan is je relatie in de problemen. Maar dan heb je ons niet nodig om je dat te vertellen, toch?

Of je behoefte aan sexcamchatten dan voortkomt uit iets dat je mist in je relatie of heel ergens anders vandaan komt, maakt niet zo heel veel uit. In beide gevallen heb je een tikkende tijdbom in je handen die je relatie kan laten ontploffen. Als je zo gelukkig bent in je relatie als je verkondigt, is dat niet slim.

Je bent zelf de enige die kan beslissen of je je relatie kapot wilt maken of wilt behouden. En je weet ook zelf hoe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht is dit te verklaren vanuit een basisgevoel van onzekerheid.
Jij hebt niet 'genoeg' aan je relatie en bent constant op zoek naar bevestiging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens is niet monogaam, dat is on opgelegd door ons zelf. Verder is niemand ooit helemaal 100% voldaan. Het is gewoon moeder natuur wat de aard van je beestje naar andere vrouwen laat kijken dan alleen je eigen partner en volgens mij helemaal niet raar. Zoveel mensen doen het maar weinig mensen komen er voor uit, de porno industrie is niet voor niets zo groot.. Geniet van het leven en doe wat jou goed laat voelen. Laat je niet teveel beïnvloeden door anderen maar volg je eigen gevoel maar kwets waar mogelijk daar niemand anders mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volkomen mee eens, maar weeg wel de eventuele gevolgen mee
ik weet eigenlijk niet wat voor antwoord je wil hebben! maar praat er met je geliefde over of ga naar een proffesionel dat is mischien het beste. succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn heel veel mensen die op sexcam chatboxen zitten terwijl zij gelukkig zijn in hun relatie. Sterker nog; er zijn mensen die seks hebben met andere mensen dan hun partner, terwijl zij toch heel gelukkig zijn met de partner.

Dit zijn open relaties, en in deze relaties zijn er afspraken gemaakt over wat zij toelaten en waar zij behoefte aan hebben. Zij kunnen dus ook samen seks hebben met iemand anders, of tegelijkertijd, of samen naar een sexcam kijken.

Zo'n open relatie kan uit meerdere redenen ontstaan. Sommige mensen hebben meer behoefte aan sex met anderen of extra spanning met betrekking tot het erbij halen van andere mensen, zonder dat dit iets met "gelukkig zijn" te maken heeft.

Ik denk dat je het beste bij jezelf kunt nagaan of je hier daadwerkelijk behoefte aan hebt, en of je wel daadwerkelijk gelukkig bent in je relatie.

Ben je eigenlijk niet gelukkig, is de keuze makkelijk gemaakt. Ben je dit wel, maar heb je tegelijkertijd ook andere sexuele behoeften dan alleen sex met je partner, kun je hier het beste met je partner over praten.
Leg uit wat je behoeftes zijn en kijk in hoeverre jullie daar afspraken over zouden kunnen maken. Blijf je in het geheim doorgaan met de sexcams, zie ik dit als vreemdgaan.