Waarom zijn SOMMIGE mannen vaak bang om te willen trouwen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"sommige' mannen "vaak" bang ...
er zijn er een paar, en die zijn keer op keer maar weer bang ;-)

Het beste antwoord

In het geval van een slecht relatie is het huwelijk een hindernis om te scheiden, in geval van een goede relatie is het huwelijk overbodig.

Ik heb dus 43+ jaar een relatie en ben niet getrouwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

het verbinden
die band aangaan
dat is nogal wat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat hij denkt dat hij niet meer met zijn vrienden mag gaan stappen als hij getrouwd is.
En zijn vrijheid inlevert
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trouwen met een vrouw dus!!!!
Hij kan de verantwoordelijkheid niet dragen.
Hij kan de consequenties niet overzien.
Hij is impotent.
Hij is homo.
Hij is bang zijn "vrijheid" te verliezen.
Hij wil zijn vermogen niet delen.
Hij is een verstokte vrijgezel.
Hij is er nog niet aan toe. (te jong, studie afmaken, carrière maken)
Ik wist niet dat er zo veel redenen waren!!! (en nog veel meer waarschijnlijk)

Toegevoegd na 22 minuten:
Omdat zijn vrienden ook niet trouwden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er nogal wat verhalen de ronde doen over het verlies van vrijheid, het niet meer zelf mogen bepalen wat je doet en met wie.
Daarnaast kan ik me voorstellen dat er mannen (en ook vrouwen) zijn die helemaal niet zo zeker zijn over hun relatie als ze misschien wel naar buiten doen voorkomen. Dan is trouwen wel een hele stap natuurlijk.
Ook het hoge percentage scheidingen zal niet bijdragen tot een zeker gevoel dat jouw toekomstige huwelijk wel zal slagen.
Al met al nogal wat negatieve zaken die een beslissing op dat gebied in de weg kunnen staan.

Ik zit ineens te denken dat het vaak ook de man is die de vrouw vraagt. Om die vraag te stellen moet hij dus wel heel zeker zijn, ten eerste dat zijn vriendin ja gaat zeggen, maar ook dat het huwelijk kans van slagen heeft, want het lijkt ineens ZIJN verantwoordelijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mannen die vaak bang zijn om te trouwen hebben waarschijnlijk bindingangst, of ze denken gewoon te vaak aan trouwen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Pardon, bindingsangst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig speelt het kostenaspect ook mee. Als het verkeerd gaat. De bedragen die van de expartner kunnen worden losgeweekt zijn namelijk groot en lopen vaak door tot de dood er opvolgt, waarmee bedoel dat er zelfs pensioen moet worden afgedragen aan de expartner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met je vriendin heb je hevige sex.

Met je vrouw ga je naar bed of heb je geslachtsgemeenschap.

Daarom dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weet je, als er eenmaal kinderen zijn, gaat het vaak zo ja.
De gemiddelde man is in een huwelijk de kostwinnaar. Maar wat win je ermee als je gaat trouwen?

Als je trouwt ben je wettelijk gezien verantwoordelijk voor het onderhoud van je partner ook nadat het uitgaat als die partner niet voor zichzelf kan zorgen.

De helft van je verdiende geld is voor de ander, ook als het uitgaat.

Wat mij betreft zijn er maar twee redenen om WEL te willen trouwen:
1. Kinderen
2. Je bent gelovig (geen sex voor het huwelijk)

Voor de rest zijn het alleen maar drogredenen:
'aan de hele wereld laten zien dat je bij elkaar hoort'. Alsof je in het dagelijks leven een papiertje meeneemt om te laten zien dat je samen bent.

'Elkaar laten zien dat je de rest van je leven wil samen blijven.' Wederom, als de enige manier hoe je dat kan laten zien zo'n papiertje is dan is je relatie al niet goed.

Oftewel, een man heeft over het algemeen meer te verliezen dan een vrouw als hij gaat trouwen. Dus vandaar meer twijfels. Is het risico van het trouwen het wel waard ten opzichte van de voordelen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bindingsangst wordt gezegd. Maar het kan ook zijn dat ze het wel prima vinden zo, ze krijgen gratis wat ze willen en hoeven er niets voor te doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kunnen en mogen hebben van regelmatige sex is voor veel mannen een drijfveer geweest om te trouwen. Prostituees kosten geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lekker kortzichtig hoor
Van nature is een man een jager, bijna onafgebroken bezig met een geschikte partner te vinden om de soort in stand te houden.
Hoewel monogmie en een vaste partner in de natuur weliswaar voorkomen, de meeste kudde dieren (zoals ook de mens)zijn niet gebonden aan 1 vaste partner.
Nu heeft de mens het trouwen (trouw blijven aan) uitgevonden helemaal tegen de natuur van de man in.
Het huwelijk schrikt daarom bij die gedachte (die overigens voornamelijk in het onderbewustzijn plaats vind) nogal af alsof hij iets kwijtraakt aan zijn trots als man.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hebben nog geen zelfvertrouw. Daaraan kan het wel liggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook vrouwen kunnen bang zijn voor het huwelijk. Bang voor mislukking, verstikking, verandering, et cetera kan een oorzaak zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn veel maatschappelijke taboes en vooroordelen over trouwen.
- je schoonmoeder is een heks
- je vrouw veranderd van een prinses in een monster
- je bent alle vrijheid kwijt, om met je vrienden uit te gaan.

...

De praktijk is vaak anders, maar mensen die bang zijn richten zich op dit soort argumenten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MIJN VRIENDIN vraagt ook wekelijks trouwen,maar ik zal het nooit doen

vrouwen scheiden heel gauw
Het is keihard bewezen dat 90%van de scheidingen van de vrouw af komt,ondanks mannen veel vaker vreemdgaan

na de scheiding zit je met gebakken peren

alimentatie
kinderen naar mama

etc