Hoe overtuig je iemand dat zijn vriendin vreemdgaat?

Een vriend van mij heeft sinds kort een vriendin alleen ik hoor van haar ex dat ze nog steeds met hem wil afspreken en dit ook al heeft gedaan. Maar hoe overtuig ik die vriend van mij? Hij wil me niet geloven omdat zei zo goed kan liegen.

Ik heb verder ook geen bewijs dat ze dat doen alleen zijn woord.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als jij het niet zeker weet, mag je daar ook niet mee bemoeien. Het is zijn relatie en hij vertrouwt haar, wat jij ook zegt! Als het zo is, zal hij er zelf achter moeten komen.

Ik denk dat het afhankelijk is van de vriendschap of het verstandig is om je er überhaupt mee te gaan bemoeien. Bij kennissen en "gewone" vrienden kun je je er beter buiten laten. Zeker als je niet het idee hebt dat je een hele hechte band met deze vriend hebt. Hij is natuurlijk hartstikke verliefd op zijn nieuwe vriendin, kijkt door een roze bril en wilt daardoor niets negatief over haar zien of horen. Je hebt de kans dat hij enkel boos op je wordt en jullie vriendschap hieronder gaat lijden. In een hele hechte vriendschap met iemand, zou ik het echter zeker vertellen. Als je zo'n hechte band hebt met iemand, vertrouw je diegene en ken je zijn of haar eerlijkheid. Als je iets dergelijks zegt zal de ander je veel eerder geloven en serieus nemen zonder dat de vriendschap eronder gaat leiden. Denk echter aan een paar dingen: vertel het zo rustig en neutraal mogelijk zodat je vriend er rustig naar kan luisteren en niet teveel in één klap wordt overdonderd. Trek ook absoluut geen partij. Breng het als een nieuwslezer zijn nieuws brengt. Gewoon neutraal. Vertel ook niets anders dan wat je weet. Ga geen conclusies trekken, want je wilt je vriend niet tegen je. Ga dus ook absoluut niet beginnen als "Ik denk dat zij vreemd gaat, want..." of "ze zal wel vreemd gaat, want.." Vertel niets meer of minder dan dat wat je weet en laat hem zelf conclusies trekken en keuzes maken. Als hij je niet gelooft of niets met de informatie doet, is dat zijn keuze en laat je het rusten. Je hebt de boodschap overgebracht.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100