Jongen valt meisje lastig

De dochter van mijn vriendin wordt lastig gevallen door een jongen die een paar jaar ouder is dan haar. Hij staat bij haar huis, hij gaat op haar schoot zitten, hij raakt haar aan wat ze niet wil. smsed aldoor. Ze is bang voor de jongen en durft niets te doen
De dochter wil niet dat mijn vriendin dit aan iemand verteld, ook niet aan haar vader want die reageert nogal heftig wat ik heel begrijpelijk vind! Ook wil ze niet dat mijn vriendin aktie onderneemt. Mijn vriendin wil het vertrouwen van haar dochter niet beschamen, want dat ligt heel gevoelig bij de dochter, maar ja dit kan toch zo niet!
Wat kan ze/moet ze doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (19)

Aangifte doen... Gewoon aangifte doen, dan is het HEEL snel afgelopen... Niet soebatten, meteen actie ondernemen...

Toegevoegd na 10 minuten:
En zo leer je die dochter ook dat niemand ongewild dingen doet met haar die ze niet wil. Dat maakt haar ook assertiever en dat heeft ze nodig haar hele leven... Het zou nog wel eens HEEL GOED van pas kunnen komen, later...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eerst de jongen erop aanspreken en als dat niet helpt melding maken bij de politie en als dat ook niet werkt aangifte doen.blijf ondertussen allert op wat die jongen doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dochterlief op het hart drukken om nog één keer heel duidelijk tegen deze jongeman te zeggen dat ze er niet van gediend is, en heel snel aanleren hoe ze zo veel mogelijk schade kan toebrengen.

Profetes Stippel:
'Gij zult uw dochters wapenen tegen de begerige blikken van mannen met een stevige cursus zelfverdediging".

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet-strafbare schade bedoel ik dan, natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies aangifte doen. zij is de ouder en ouders nemen hun kinderen in bescherming. ookal vindt haar dochter anders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Contact opnemen met de ouders van deze jongen. Als zijn ouders hem erop aanspreken zal hij zich wel doodschamen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dochter morgen nog op kickboxen doen . Voor weerbaarheid in toekomst , nu zoals antwoord hierboven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
actie ondernemen (politie) voordat het voor goed te laat is!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat een volwassenen , jij waarschijnlijk tegen die jongen uitlehhrn dat er aangiften bij de politie wordt gedaan, als hij er de volgende dag nog staat, of andere dingen doet die not done zijn.
Zo van je krijgt nog 1 kans.
Waarschijnlijk schrikt hij hier al van, eventueel er even bij vermelden wat dat precies in houd, zodat hij het goed doorheeft waar hij mee bezig is.

sterkte, voor zo'n meid is dit toch best heftig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeilijk..... aangifte doen kan averechts uitwerken aangezien de politie nergens tijd voor heeft. het wordt hierboven wel gezegd maar wat denken ze dat de politie dan gaat doen?
Als er een buurtagent is wil die nog wel eens bemiddelen. Dan weet zo'n figuur dat hij in de picture staat van iemand die in de buurt is.
Gewoon politie is niet de weg.

Dat van het benaderen van de ouders van die gast lijkt me wel een goed idee, alleen zullen die ook niet altijd iets in te brengen hebben. Wel proberen.

Stuur hem ook eens een brief, anoniem, en schrijf dat het meisje hier diep ongelukkig van wordt en dat hij ermee moet stoppen.

En ik zou dat meisje toch eens zover zien te krijgen dat haar pa dit ook weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof er niet zo in dat je een jongen die een meisje op die manier lastig valt tot inkeer kunt brengen door een briefje waarin staat dat zij het niet zo leuk vindt. En nog véél minder met een brief waarin staat dat ze er diep ongelukkig van wordt. Die jongen weet dat namelijk al lang, en gaat er toch (zeg maar: juist) mee door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je mag er van mij ook een handgranaat insteken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het mijn kind was en ik een handgranaat hád... Ik heb geweld niet in mijn antwoord gezet, maar ik zou denk ik niet voor mezelf in staan. Een honkbalknuppel is toch afschrikwekkender dan een brief.
Wie is hier nou de volwassene?

Kom op mam!

Your daugther need some help!

Dochter IS onzeker,
....maar daar wordt mama toch niet onzeker van?

Mama knows best!

mama moet haar dochter vertellen dat ze op geen enkele manier contact met deze jongen moet aan- of onderhouden. Dat betekent:
nooit kijken
geen tel. opnemen,
nooit eigen initiatief nemen...
Geen enkele re- of actie!!!!

dan houdt het snel op!

Elke actie, zonder reactie Stopt!

Er IS geen probleem, (don't make it one!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen probleem? Dat meisje wordt geterroriseerd en op regelmatige basis aangerand! Niet alles kun je oplossen door het te negeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie laat wie op wiens schoot zitten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie heeft het over op schoot *laten* zitten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SuzyQ, kijk!
gewoon nog een keer de vraag lezen en je weet dat je hier te maken hebt met een onzeker tienermeisje.
Dat mag, daar is ze tiener voor.
Ze vraagt aan haar omgeving of er nog mensen zijn die haar kunnen helpen?
Gaan we haar problemen of oplossingen aanbieden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bied een oplossing aan. Een onzeker tienermeisje vertellen dat ze haar stalker en aanrander moet negeren, zie ik alleen niet als oplossing. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden, hoe vaak er licht wordt gedacht over misdrijven zodra de slachtoffers kinderen of toeners zijn, die *juist* adequate bescherming nodig hebben. Ik heb de vraag gelezen. Een onzeker tienermeisje wordt lastiggevallen, gestalkt en tegen haar wil aangeraakt door een oudere jongen voor wie ze (geen wonder, met zulk ziekelijk gedrag) bang is. Gaan we haar oplossingen bieden, doen alsof het niet gebeurt en haar aanmoedigen hetzelfde te doen? Niet alles komt vanzelf goed als je je kop maar diep genoeg in het zand steekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*tieners*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tieners hebben geen geduld!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geduld? Waarmee? Met kerels die je ongewenst aanraken? Het moet niet gekker worden, daar moet *niemand* geduld mee hoeven hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SuzyQ, wat heb je meegemaakt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou ik iets meegemaakt moeten hebben? Nee hoor, dit zeg ik niet vanuit een trauma, maar vanuit simpele common sense. Het enige dat ik heb meegemaakt, is opgevoed worden door liefhebbende ouders die me hebben geleerd dat niemand je tegen je zin mag aanraken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is dus precies wat die moeder moet doen! Maar de moeder, gaat met haar handen door het haar! "O, wat nu?" Ze treedt niet op! de dochter zou nog gaan denken dat ze kwetsbaar IS. Dat alles haar maar gewoon overkomt! Zoals jouw ouders jou hebben opgevoed heeft ze een kordaat, adrem en verantwoordelijke vrouw opgeleverd.
Jij laat dat toch niet toe (vreemde mannenhanden etc..)! Jou gebeurt het niet! Ik geloof dat we elkaar niet tegenspreken SuzyQ, we verschillen misschien in de manier waarop we het zeggen (de vorm).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat het verschil is: mijn ouders hebben me niet alleen geleerd dat ik dat soort dingen niet moet toelaten, maar ook dat ik op bescherming kan rekenen als iemand zoiets tegen mijn zin toch doet. Dat is héél wat anders dan de boodschap dat ik het maar moet negeren als iemand aan me zit. Ik vind het echt gevaarlijk advies. Zoals ik het verhaal lees, gaat het véél verder dan een meisje dat wat moeite heeft haar eigen grenzen aan te geven. Stalken en aanranding gaan over iéders grenzen, en zijn dan ook niet voor niets strafbaar in Nederland.
Als je dochter wordt gestalkt en aangerand (ja, zo heet het als hij haar ongewenst aanraakt!) dan doe je daar aangifte van.

Natuurlijk is de dochter onzeker. Veel slachtoffers van dit soort misdrijven zijn onzeker en willen het liefste dat niemand er achter komt. Dus blijft het doorgaan.

Dit is het moment dat de ouders actie ondernemen, je kunt niet van zo'n meisje verwachten dat ze dat zelf doet.

Stel je voor dat het niet een jongen van een paar jaar ouder was, maar een leraar. Zou je vriendin dan nog steeds aarzelen? Zou ze nog steeds meedoen met haar dochters onzekerheid? Zou ze nog steeds braaf, omdat een getraumatiseerd meisje niet wil dat mensen erachter komen, niets tegen de vader zeggen?

Nee toch? Ze zou er alles aan doen om haar dochter te beschermen en gerechtigheid te krijgen. Wat maakt die jongen van een paar jaar ouder dan haar dochter zo bijzonder dat hij bescherming verdient?

Want dat is wat ze doet door geen actie te ondernemen. Ze beschermt zo niet haar dochter, maar de engerd die haar stalkt en regelmatig aanrandt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed, Suzy!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dikke +
Nou als ik het zo lees is die jongen gewoon smoorverliefd op haar. Heeft ze hem ooit wel verteld dat zei geen gevoelens voor hem heeft? Zo niet is dit misschien een oplossing. Anders word het toch de politie maar hou dat als 2e optie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uitpraten met die jongen en laatste waaarschuwing geven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Ze is bang voor die jongen en durft niets te doen."
Okee, dat is begrijpelijk van dat meisje.
Als je hoe dan ook gepest wordt dan kan dat je heel bang maken.

Ander telefoonnummer nemen en dat voor die jongen geheim houden.

Ze wil niet dat haar vader het weet?
Want die reageert nogal heftig?
Dank je de koekoek.
Als je dochter gepest en aangerand wordt, mag je dan heftig reageren? Ja, dat is heel begrijpelijk.

Die jongen staat bij hun huis?
Dan mag je die als vader - of als moeder - daar toch gewoon weg gaan jagen?
Het heeft alleen geen zin als ie er met een honkbalknuppel acheraan gaat.

Ze wil niet dat haar moeder aktie onderneemt?
Het vertrouwen beschamen?
Maar hier gaat het fout.
Als moeder moet je aktie ondernemen in dit soort gevallen. Je hoort je dochter tegen dit soort ellende te beschermen.

Dochter moet echt heel snel heel duidelijk gemaakt worden:
NIEMAND raakt haar aan, zonder haar wil.
NIEMAND gaat op haar schoot zitten, zonder haar wil.

Dochter op een soort assertiviteitstraining?
Cursus zelfverdediging lijkt mij ook heel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is allemaal heel lief en aardig dat moeder luisterd naar haar dochter ivm haar vertrouwen niet beschamen en niet tegen haar vader vertellen, maar idd zoals er al eerder stond hierboven, wie is hier de volwassene en je hoort je kind toch in bescherming te nemen???!!
Komop zeg!
Als het om de veiligheid van je kind gaat onderneem je toch stappen en ga je niet poeslief naar je dochter luisteren om het maar even zo te zeggen.
Ik zou naar de ouders stappen van die jongen, als dat niet werkt naar de politie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon aangifte doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dit kan zo niet!

Hoelang wil je vriendin hiermee wachten tot jij deze vraag sluit? Stel dat dit uit de hand loopt.
Dit is een zaak die de vader ook aangaat. Daar heeft hij recht op.
Ook kinderen moeten leren dat je niet altijd alles kunt nakomen wat je beloofd.

Het eerste wat ik zou doen is naar die jongen toegaan en hem een flinke waarschuwing geven.
En als dit niet helpt aangifte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongewenst aanraken is aanranding. Makkelijk te vervolgen, dus gewoon aangifte doen.

Stalking is lastiger te bewijzen, maar ook die aangifte kun je doen.

Zeker als een gewoon gesprek niet helpt sta je sterker als je aangifte hebt gedaan, immers de politie kan dan meteen ingrijpen bij herhaling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou me er onmogelijk buiten kunnen houden.
Ik zou de voordeur al uit zijn voor pa thuiskwam.

Misschien zou ik m'n verontwaardiging voldoende kunnen onderdrukken om er niet direct op af te stieren maar om m' n dochter op gepaste afstand ongemerkt te volgen.

En dan hoop ik maar dat ik kan wachten met die gozer bij z'n lurven pakken tot m'n dochter uit het zicht is.

Misschien dom, onnadenkend en weet ik wat al niet meer, maar GEEN GELAZER met mijn kids, NU niet, NOOIT niet!

Met wat geluk hoeft ze het nooit te weten...

Toegevoegd na 2 minuten:
Met andere woorden, Gee valt terstond door de mand liefdevolle communicatie tot hier en
niet verder dus ;)

Toegevoegd na 11 uur:
Toch zijn er een paar dingen die me niet lekker zitten aan het verhaal.
Met name het hele geheime van dit verhaal.
Kinderen kunnen soms halve waaheden vertellen om anderen of zichzelf te beschermen. Hoe onbekend is die jongen eigenlijk? Gaat het wel om " een jongen" of om iemand die nader tot haar staat dan je denkt? Is het bij op schoot kruipen gebleven, of misschien al een paar stappen verder dan dat?
Ik zou dat soort details op z'n minst proberen te checken en door te vragen.

Dan nog het feit dat die dochter dus blijkbaar zo'n moeite heeft met het beschermen van haar grenzen. Als dat een karakter trekje is dan zal het niet bij deze ene onaangename ervaring blijven. Er liggen er legio op de loer om hier misbruik van te maken. Nu en in de toekomst. Weerbaarder maken dus!