Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik mijn nep-suede-leren laarzen waterafstotend?

Ik heb een antie-rain spuitbus, maar dat is alleen voor echt leer. Hoe zit het dan met nep-leer, of terwel kunstleer?

7.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nepleer is toch waterdicht?
misslobe
14 jaar geleden
Is dat zo? Maar ik denk dat nep-suede best wel kan verkleuren door een vochtvlek of wat ook.........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze spay is tegen water, vuil en vlekken. Suede trekt snel vuiligheid aan en daar wordt het ook tegen beschermd. En als er toch een vlek op zit kan je dit later er makkelijker afhalen met een gummetje. Ook hou je door de spray soepel als je er in de regen mee loopt kan dit hard worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Glad nepleer is waterdicht (maar kan wel vlekken), nep-suede is dat vaak niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

kun je gewoon gebruiken hoor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Kan je ook gebruiken voor nep-leer ed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met nepsuede kan je anti-rainspray gebruiken. Ik heb deze van Tana, hier staat op dat deze voor leer, lakleer, en elastische materialen is , ik spuit er alles mee in. En heb er nooit problemen mee, geen rare vlekken of verkleuring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien zijn die spuitbussen voor tenten waterdicht te spuiten een optie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de schoenenwinkel hebben ze tig verschillende bussen om schoenen waterafstotend te maken. Waarschijnlijk ben je het beste geholpen met een all-purpose spray, die kun je gebruiken voor kunststof, geweven stof (daar valt nep-suede onder), leer etc.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens zou ik een spray voor (glad) leer niet gebruiken voor suede, echt of nep. Spray voor glad leer is vaak vettig, er zit een soort was in. Dat kan erg lelijk, vettig en vlekkerig worden als je het op suede of nep-suede spuit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Nog niet zo'n gek idee...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding