Heeft een relatie een kans van slagen als je niet verliefd bent?

Kun je een fijne geslaagde relatie opbouwen met iemand op wie je niet verliefd bent en ook nooit bent geweest? Of is verliefdheid toch een basisvoorwaarde voor een hechte relatie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
23.9K

Het beste antwoord

Dat kan zeker wel. Verliefdheid is vaak nodig om de persoon erop te attenderen dat je je tot die ander aangetrokken voelt. Sommige mensen weten het direct zonder eerst verliefd te hoeven zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Is geen pre, je kan ook een verstandshuwelijk hebben. Zo zijn hele koninkrijken gesticht. Maar het lijkt mij niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ja dat kan... Maar als die verliefdheid HELEMAAL niet komt, dan klopt het niet... Zonder verliefdheid kun je niet duurzaam een relatie onderhouden met een ander... Hij hoeft niet meteen aan het begin er te zijn, maar als die helemaal uitblijft dan klopt het niet... En die verliefdheid hoeft ook niet lang te duren, maar moet er wel EEN keer goed geweest zijn...

Ja is een basisvoorwaarde voor een duurzame evenwichtige relatie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat kan dat heet vriendschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor dat is helemaal geen vereiste. Er zijn heel veel mensen die vreselijk veel van elkaar houden en waarvan de een nooit verliefdheid heeft gevoeld. Alleen maar hele diepe liefde. Liefde en houden van is iets blijvends.
Verliefdheid is maar iets tijdelijks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er aan, wat je van die relatie verwacht. Als je geen hoge eisen stelt, kan het best. Genegenheid jegens elkaar kan een goede basis zijn voor een duurzame relatie.
14 jaar geleden
dat kan heel goed.
gaat meer de vriendschappelijke kant op dan.
lekker rustig, geen geflier-fladder
van alles bespreekbaar, of zou dat kunnen zijn
ook als het botst of botsen zou: een dergelijke relatie
kan heel goed bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan heel goed, het is dan echt pas een eerlijke liefde.
Door verliefdheid zie je soms de minder leuke punten van je partner niet, waar je je later misschien wel aan kan gaan ergeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat kan

want hoeveel mensen trouwen niet uit liefde en uiteindelijk toch eindigen in een echtscheideing 1 op 3 huwelijk stranden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, een relatie is een relatie.Of het nu met mijn kip is, mijn hond of paard of man. .Je bent altijd wel een beetje verliefd op de andere anders zou je het er geen jaren mee uithouden.Zelfs als je denkt dat je allang niet meer verliefd bent ben je het nog, in het andere geval was je weggegaan want dat hou je toch niet vol zo met iemand leven waar je weinig mee kunt delen.
Als je bij die ander wil zijn en omgekeerd dan is alles goed, dan zal je relatie slagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,
Verliefdheid is een voorbijgaand gevoel, zoals de zomerverliefdheid, en derhalve helemaal niet geschikt om een relatie op te bouwen.

Liefde gaat dieper en is anders; je bent niet in de wolken door iemand, maar houdt van iemand.

Verliefdheid kan overgaan in liefde, maar dat hoeft niet.
Ook is verliefdheid niet nodig om liefde te ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgends mij gaat verliefd zijn toch wel vooraf aan een duurzame relatie. Het begint met verliefdheid. Verliefd zijn is een heel diep en heerlijk gevoel! Na een een bepaalde periode gaat die verliefdheid over in 'houden van'.
Een goede basis lijkt mij.
14 jaar geleden
Dat kan heel goed.
Verliefdheid is absoluut geen basisvoorwaarde voor een hechte relatie.
Dat het vaak zo begint is iets van de natuur, maar wij zijn geen "natuurmensen" meer.

Wel handig als er voldoende raakpunten zijn.
Als je je niet ergert aan elkaar.
Als je elkaar voldoende vrij laat.
Als je leuke dingen samen kunt doen.
Als je respect voor elkaar hebt.
Als je samen kunt praten en lachen en huilen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is maar hoe je het bekijkt. Natuurlijk kan je een hechte relatie hebben met iemand waarop je niet verliefd bent. Waar liggen je prioriteiten en wat verwacht je van iemand. Dat is waar het om gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Heeft een relatie een kans van slagen als je niet verliefd bent?" Ja, maar vraag me niet hoe lang je het vol houdt, als het goed is wordt je iedere keer weer verliefd, dus als je een lange relatie wilt aangaan: Nee.

"Kun je een fijne geslaagde relatie opbouwen met iemand op wie je niet verliefd bent en ook nooit bent geweest?"
Nee, het is niet op te bouwen, het is er of het is er niet. punt.

"Of is verliefdheid toch een basisvoorwaarde voor een hechte relatie?" Ja!