Hoe kan het dat de ene sneller groeit dan de ander?

niet alleen het hele lichaam maar ook delen van het lichaam. of hoe kan het dat de een sneller ongestelt is dan de ander enz.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is de erfelijke factor... Het zit in de genen hoe groot je zou moeten worden als alle andere factoren optimaal zijn... In Nederland zijn die andere factoren praktisch optimaal, dus daarom bereikt men hier bijna altijd de maximale lengte... En daarom is Nederland ook koploper in bevolkingsgroei...

En alle andere eigenschappen is net zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Het is ongelofelijk hoeveel feitelijke onjuistheden iemand op één dag kan plaatsen. Nederland neemt een 165ste plaats in met betrekking tot de bevolkingsgroei en is dus geen koploper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erger U niet...Doch verwonder U slechts...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe dat, dan verwonder ik met U mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oké

Andere antwoorden (3)

Dat komt door de erfelijkheids factoren en de voeding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat iedereen anders is; de een is nu eenmaal langer, dunner of heeft b.v. rood haar of b.v kleine oren , bleke huid, veel sproeten, of juist geen één. Het ene lichaam ontwikkelt zich sneller dan het andere. Het ene meisje is met 12 jaar uiterlijk nog een kind, het andere ziet er al bijna volgroeid uit. Vooral in de puberteit zijn verschillen qua ontwikkeling heel groot. Als je sommige jongens van b.v. 13 jaar naast een snel ontwikkeld meisje van dezelfde leeftijd zet , lijkt het alsof het meisje jaren ouder is. Een aantal verschillen in de puberteit valt na volwassen worden niet meer op; andere verschillen blijven. Iemand die aanleg heeft om dik te worden zal niet snel een dunne lat worden. Al deze verschillen tussen mensen worden veroorzaakt door wat je erft van ouders , voorouders en andere familieleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kind groeit tot de puberteit zo'n 6 centimeter per jaar. In de puberteit kan dit zelfs wel zo'n 10 tot 12 centimeter per jaar zijn, deze fase wordt de groeispurt genoemd. Tijdens de puberteit treden ook verschillen op tussen jongens en meisjes. Bij jongens begint de puberteit meestal op de leeftijd van 11 of 12 jaar, bij meisjes meestal wat eerder bij 10 of 11 jaar. De totale puberteit duurt bij jongens meestal zo'n 4 jaar bij meisjes zo'n 3 jaar. Jongens ontwikkelen een grover beenderstelsel dan vrouwen, zij hebben meer spierweefsel en onderhuids minder vet. Bij jongens treedt de groeispurt in de eindfase van de puberteit op, bij meisjes juist in het begin van de puberteit. De meeste meisjes hebben rond hun eerste menstruatie het grootste deel van de lengte groei al achter de rug. Daarnaast wordt bij meisjes het bekken breder en neemt de hoeveelheid lichaamsvet toe, waardoor de typische "zachte" vrouwelijke vorm ontstaat. Na de eerste menstruatie groeit een meisje nog slechts enkele centimeters. Bij jongens vindt de groeispurt dus later plaats en zij groeien langer en harder dan meisjes.