Zit er logica in volgorde van namen noemen?

Er lijkt geen logica in te zitten o.b.v. man/vrouw of langst kennende eerst

Voorbeelden zijn:
Rene & Monique (man eerst)
Karin & Maarten (vrouw eerst)
Ada & Bertus (diegene die we langst kennen als 2e)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Als je een stelletje benoemt, is het meestal de eerste naam van degene die het dichtst bij je staat.
Zo is het bijvoorbeeld bij de familie van Henk, Henk en Karin, maar bij de familie van Karin, Karin en Henk.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zo doen wij dat ook. Zussen/ broers eerst, daarna de aangetrouwde.