Hoe kan ik mijn biologische vader vinden?

Ik ben geboren in 1971,mijn vader wilde mij niet erkennen.
Verder dan zijn naam ben ik niet gekomen.
Mijn moeder heeft een zaak tegen hem aangespannen,middels een bloedtest is bewezen dat ik zijn dochter was en hij moest voor mij betalen.
Dit is gestopt toen mijn moeder trouwde.

Waar kan ik beginnen met zoeken,kan ik de rechtbank verslagen opvragen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (2)

Je kunt je biologische vader vinden door de beschikking van de rechtbank op te vragen. In de beschikking staat zijn naam. Als je zijn naam weet, kun je gemakkelijker achter zijn adres komen.

Bij de procedure die je moeder tegen je vader heeft gevoerd en waarbij hij is veroordeeld tot betaling van een bijdrage in de kosten van verzorging en opvoeding ben jij belanghebbende. Dit houdt in dat je bij de rechtbank waar de uitspraak is gewezen de uitspraak kunt opvragen. Dat je dit recht hebt, betekent niet dat je de uitspraak ook kunt krijgen. De archieven worden na verloop van tijd vernietigd. Weet je wel bij welke rechtbank de zaak aanhangig was?

Klopt het dat je moeder geen meer kan of wil geven? Dat zou de meest logische oplossing zijn. Heb je geen grootouders of andere familieleden die informatie kunnen geven?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moeder en jij kennen de identiteit van je biologische vader. Je wilt graag om bepaalde redenen zijn huidige adres weten.

Op grond van de regelgeving kan de gemeente van het laatst bekende woonadres medewerking verlenen aan een adresonderzoek indien er financiële verplictingen zijn ten aanzien van jou of van je moeder.
Houd er rekening mee dat, indien er totaal geen enkele verplichtingen zijn, je vader helaas het recht heeft voor jou en je moeder onzichtbaar te blijven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ooit moet je moeder een afschrift van de uitspraak hebben gekregen.
Je vermeldt niet of je moeder nog leeft.
Van iedere rechtszaak worden de uitspraken en dossiers tijdelijk bewaard in een archief. Nederland kent negentien arrondissementen. Per arrondissement worden de gegevens opgeslagen. Op bepaalde tijden, dit verschilt per soort zaak, worden de archieven geschoond. Sommige zaken worden dan doorgestuurd naar het Rijksarchief, andere worden vernietigd. Als u een bepaalde uitspraak wilt inzien, kunt u het best contact opnemen met de betreffende rechtbank of gerechtshof. http://www.rechtspraak.nl/Organisatie/Rechtbanken/Den-Haag/Bezoekinformatie/Centrale_Balie/Pages/Inzageenopvragenvandossiers.aspx