Waarom vallen mannen op veel jongere vrouwen, zijn hier wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan?

Ik schrijf een artikel voor school over waarom mannen op veel jongere vrouwen vallen. Is dit iets psychisch, is er vaak sprake van een midlife crisis of is het echt uit liefde? Zijn hier onderzoeken naar gedaan en zo ja waar kun je die vinden? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze vraag is al eerder gesteld http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/familie-relatie/vallen-mannen-jongere-vrouwen.316868
ronron1212
9 jaar geleden
Niet alle mannen vallen op veel jongere vrouwen. Je kunt de vraag ook omdraaien waarom vallen veel jongere vrouwen op oudere mannen.
paulus811
9 jaar geleden
er zijn ook zat vrouwen die op jongere mannen vallen. En ik denk niet dat mensen specifiek naar een leeftijd op zoek zijn, maar meer naar een geschikte partner. De leeftijd is dan een gegeven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maar hoe kan het dan dat die geschikte partners vaak veel jonger zijn en niet ongeveer dezelfde leeftijd hebben? Je zou toch denken dat er ook genoeg geschikte partners zijn bij oudere vrouwen/mannen?
Poet
9 jaar geleden
Ik denk dan mannen vooral vallen op vrouwen tussen 15 en 40. Als een man <15 is valt hij dus juist op ouderen vrouwen.
(waarom dacht je dat ik Duits heb gedaan als examenvak ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik val als vrouw juist vaak weer op jongere mannen omdat mannen van mijn eigen leeftijd er vaak minstens 10 jaar ouder uitzien dan ik. (ach ja, het oog wil ook wat;-)) Daarnaast zijn mannen op mijn leeftijd vaak wat vastgeroest en burgerlijk in hun gedrag. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Ik heb het nu over veertigers. Bij vijftigers zal het nog meer spelen denk ik. De jongere mannen (twintigers en dertigers) vallen vaak weer op wat oudere vrouwen omdat die meer zelfvertrouwen uitstralen. Jongere vrouwen barsten vaak van onzekerheid en hebben voortdurend bevestiging nodig. Dat vinden mannen soms vermoeiend. Tijden veranderen. In vroegere tijden zag je vaker oudere mannen met jongere vrouwen omdat die mannen dan vaak meer status en geld hadden. Zo'n man had al carrière gemaakt, wat minder het geval was bij de jongere exemplaren. Dat maakte ze aantrekkelijk voor die vrouwen. Het gaf zekerheid. Als ze kinderen wilden was een stabiel inkomen natuurlijk heel wenselijk. Mannen gaf het vaak juist een goed gevoel als zo'n vrouw tegen hen opkeek. De moderne man wil nu juist een gelijkwaardige gesprekspartner.Tegenwoordig hebben vrouwen zelf ook gestudeerd en zijn ze financieel onafhankelijk. Andere zaken zijn dus belangrijker geworden in relaties. In mijn omgeving zie ik regelmatig oudere vrouwen met een jonger vriendje. Ook bij bekende mensen zie je het regelmatig zoals bijvoorbeeld Belinda Meuldijk, Patricia Paay en Demi More. Natuurlijk zie je nog steeds wel eens oudere mannen met een jongere vrouw, maar ook steeds meer het omgekeerde om bovengenoemde redenen. Misschien interessant voor je om daar eens een artikel over te schrijven;-)

Het beste antwoord

Mensen zijn (net als alle andere dieren) instinctief gericht op overleving van de soort. Dit betekent dat mannen onbewust op zoek zijn naar manieren om nageslacht te verwekken. Dat kan het beste bij vruchtbare vrouwen. Een vrouw is vruchtbaar vanaf het moment dat ze gaat menstrueren. Daarna neemt de vruchtbaarheid af. Daarom voelen mannen zich instinctief aangetrokken tot jonge vrouwen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kristal
9 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar op welk onderzoek baseer je dit?

Andere antwoorden (1)

Jongere vrouwen, in zeg maar de vruchtbare leeftijd, hebben hiervoor de uiterlijke kenmerken. Zandloper figuur, hoge ronde billen, pronte borsten, gladde gezichtshuid, strak velletje en vaak ook nog lang haar. Dat vinden wij mannen aantrekkelijk. Hang billen en bosten, plooien in het gezicht en kort haar, kan ook leuk zijn maar pas als we te oud zijn zodat de jonge, vruchtbare vrouwen geen interesse meer hebben.