Wat kunnen partners doen als ze het niet eens kunnen worden over de buurt waarin ze willen wonen?

Bijvoorbeeld de een wil in noord of en de ander in zuid en beide hebben ze hun redenen daarvoor, hoe kom je daaruit?

13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een compromis sluiten. Dat hoort bij een relatie.

Eerst uitzoeken hoe je het beste aan de beide wensenpakketten kunt voldoen. Desnoods kunnen beide partners een lijstje maken met minimum-eisen die ze aan hun nieuwe woonst stellen. Maar als ze beiden heel strak vasthouden aan hun lijstjes en er een principe-kwestie van maken om hun gelijk te krijgen, is de kans groot dat er nooit verhuisd gaat worden.

Het kan ook heel goed werken om met beide verschillende wensen aan de slag te gaan: ga huizen bekijken in beide buurten en ook in buurten waar je zelf nooit aan zou denken.

Het zou goed kunnen dat de beelden dan dichter bij elkaar komen en dat je uiteindelijk iets vindt waar je beiden tevreden mee kunt zijn, zonder dat je het gevoel hebt dat de een heel erg heeft moeten inleveren en de ander heel erg z'n zin heeft gekregen ten koste van de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Daar is de LAT relatie voor uitgevonden.

(Living Apart Together)

Toegevoegd na 5 minuten:
Andere optie is uitzoeken welke van beide plaatsen het goedkoopste is om te gaan bewonen. Hoe meer geld er aan het einde van de maand overblijft, des te meer geld is er beschikbaar om leuke dingen te doen, of op vakantie te gaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar de anwb, pak daar de kaart van nederland, meet de afstand tussen de 2 plaatsen waar jullie willen gaan wonen, haal daar het middel punt van, en zoek een huis in die buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moeten er keuzes worden gemaakt tussen bereikbaarheid van winkels . openbaar vervoer . veiligheid . overlast . geluidshinder .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ipv de keuze tussen noord en zuid kan je altijd naar een ander alternatief kijken, in het centrum of een wijk tegen zuid aan (of noord)! Of loop eens samen door jullie beide keuzes heen en probeer een plekje te vinden in 1 van de wijken waar je jezelf wel ziet wonen...

Het mooie van een relatie is het gedeelte Samen, je vult elkaar aan en geeft om elkaar dus werk eraan dan groei je naar elkaar toe en kom je ersamen vast uit

Je komt er vast wel uit, hou alleen in je achterhoofd dat een fijne thuishaven belangrijk is en je iemand niet moet dwingen ergens te wonen waar diegene zich niet goed voelt!!!

Succes en sterkte

Je kan ook altijd rond vragen bij makelaars/verhuurders/vrienden of ze iets gemeubileerds hebben waar je 2 weken kan proef huren, en zo de wijk op een andere manier leert zien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast bovenstaande goede antwoorden is er nog een optie. Namelijk dat degene die toegeeft dan wel de keuze heeft voor het huis in die buurt. (In feite het principe van kiezen of delen). En ook voor de inrichting van het huis.