Is alcohol oorzaak van erectiestoornissen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
1 van de oorzaken, maar niet DE oorzaak
liveisgreat
9 jaar geleden
is een typisch verschijnsel : je bent wat dronken, je remmingen vallen weg, je krijgt zin in sex en hopla, "hij" komt niet in erectie....
vervelend maar tja.
toch vooral al gezien bij zwaarder alcoholgebruik, dus niet van één glaasje.

Antwoorden (1)

Onderzoeken hebben aangetoond dat er een relatie bestaat tussen alcohol en impotentie.
Voor veel mannen is het een bekend verschijnsel dat ze op een avond waarin ze veel alcohol hebben gedronken slecht kunnen presteren op seksueel gebied. Meestal gaat dit vanzelf weer weg. Wanneer de man echter gedurende lange tijd veel alcohol drinkt kan de impotentie door alcohol vele malen sterker en langduriger worden. Het kan zelfs zo zijn dat impotentie veroorzaakt door alcohol bij extreem gebruik helemaal niet meer weg gaat.

Een erectiestoornis hoeft overigens natuurlijk niet alleen door alcoholgebruik veroorzaakt te worden.
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
interessante link! +