Wat doen als de buren agressief gedrag vertonen binnen je appartementsgebouw?

Ik leef in een appartement op de vijfde verdieping en neem normaalgezien de lift naar beneden. Maar gisteren gebeurde iets helemaal onverwachts. Toen ik in de lift stapte en op gelijkvloers aankwam, stond mijn onderbuur daar te wachten, met zijn baby in de hand. Hij begon plots te schelden en pakte mijn muts en gooide die aan de kant. Er stonden nog een paar mensen van de eerste verdieping te kijken toen dit allemaal gebeurde. Ik was zeer verbaasd dat mijn onderbuur zoiets zou kunnen doen! Misschien wel wat achtergrond informatie : ik speel al sinds 5 jaar piano, en deze nieuwe onderbuur, die 1 jaar geleden hier is komen wonen, heeft daar iets tegen. Na heel wat bemiddeling hebben we een akkoord kunnen sluiten dat ik elke dag 1 uur speel op een vastgelegd tijdstip. Hij heeft gezegd dat hij dit goed vond, maar later bleek dit hem toch niet te bevallen. Maar hij zegt niets, hij doet enkel irriterende zaken zoals in de morgen dingen laten vallen, tafels en stoelen met opzet hard over de grond schuiven, etc. Hij heeft duidelijk iets tegen de piano neem ik aan. Maar dat hij plots zo agressief reageert op mij? Dat had ik niet verwacht. Nu leef ik vol angst in mijn gebouw, de angst dat hij op een dag iets nog erger zou kunnen doen. Kan ik hier iets tegen doen? Ik durf nu amper mijn huis te verlaten!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een reactie want het zou niet nodig horen te zijn:
google eens op "silent piano"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wie neemt er dan ook een piano in een appartement....
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ja...ik kan mijn beneden buurman ook VERNIELEN. Met zijn orgel, een zoon met een trompet en een dochter met een fluit. En de laatste 2 spelen nog VALS ook.

Het beste antwoord

Misschien dat deze site u wel kan helpen. De politie adviseert u dat als zelf oplossen niet werkt dit nummer te bellen: 0900-8844
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zal het eens proberen! Alvast bedankt!