Waarom hebben we plezier van seks?

Het is oorspronkelijk natuurlijk alleen maar om een soort in stand te houden door middel van voortplanting. Toch vinden mensen het (meestal) heel fijn en kunnen soms zelfs niet zonder. Toeval?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Als we geen plezier hadden in seks dan zou niets ons er toe brengen om seks te hebben en ons dus voort te planten. De families van wie de genen hen nooit tot seks hebben uitgedaagd hebben zich dus nooit voortgeplant en zijn daardoor uitgestorven. Hedentendage zijn er dus alleen nog maar mensen over die die sekslustige genen bezitten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je geeft het antwoord zelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dit is natuurlijk uitgevonden door de almachtige.
er zijn verschillende manieren om de macht te houden, een daarvan is: geef het volk brood en spelen. sex zijn de spelen voor het volk.

of zou het toch met het in stand houden van de soort te maken hebben?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Natuurlijk is dit geen toeval. Als sex niet plezierig zou zijn, waarom zou je dan niet liever iets anders leuks gaan doen (leuke film kijken ofzo)? Met weer als gevolg dat de kans zou bestaan dat ons ras zou uitsterven.
Wat zit de natuur mooi in elkaar!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
sex geeft een lekker gevoel door het hormoon dat vrijkomt waar ej je lekker van ga voelen, serotonine dacht ik. Het orgasme is de ultieme beloning die daarna dan weer komt als de hormonensroom niet meer te stoppen is en de beker overloopt..... dat smaakt naar meer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De natuurlijke ontlading en de post coitum tristitia.