Luisteren, echt luisteren naar elkaar, hoor de zinnen tussen de regels door.
Laat de ander uitpraten en ga niet met verwijten gooien, ja maar jij...niet doen!
Elkaar vrij laten en afspraken hier over maken.
Zit je nú in een crisis, dan is vooral mijn eerste zin héél belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Heel veel geld.
14 jaar geleden
De wíl om het te redden
En of je dat doet door eens even uit elkaar te gaan of veel te praten, profecionele hulp inroepen dat maakt dan niet zoveel uit. Als de wíl er is van beide partners dan maak je een kans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houden van en aandacht redt ieder huwelijk, het heeft mij tot vandaag nog elke dag gered...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
simpel en doeltreffend.. +
AWM
14 jaar geleden
Maar zo een cliché, dat je er in de praktijk niets aan hebt, als je huwelijk al op springen staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet in alle gevallen inderdaad, Awm... helaas.
Maar, door omstandigheden kan het houden van (en dan vooral het uitten) en de aandacht aan elkaar een tijd op een laag pitje staan. Door dit weer aan te woekeren, elkaar 'opnieuw leren ontdekken' kan het wel degelijk een huwelijk redden.
Cliche, maar alsnog waar.
Onvoorwaardelijke liefde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lief zijn voor elkaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 Konijntjes

Toegevoegd na 6 minuten:
Voor diegene die zich afvraagt waar dit antwoord opslaat...deze persoon had net een vraag gesteld of 2 konijnen zijn huwelijk kunnen redden.Deze vraag is inmiddels verwijderd.Je mag hier blijkbaar geen vragen stellen,die een parodie op andere vragen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het absurd hoor,dat die vraag is verwijderd.
2 Konijntjes kunnen zeker je huwelijk redden...zolang je er maar geen voortrekt.Voor je het weet gaat er 1 weglopen...en heb je er nog 1 over.Dan kan je je huwelijk wel vaarwel kussen,hahaha.
Kijk eerst of praat er over of er nog voldoende liefde is.

Naar elkaar luisteren, proberen elkaar tegemoet te komen.

Kijken waar knelpunten zitten en kijken of aan die knelpunten gewerkt kan worden.

Als je er niet samen uitkomt is een relatietherpeut misschien een optie, die staat er neutraal in en kan je tips geven, hoe om te gaan met elkaar zodat je er beide vrede mee hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het belangrijkste in een relatie is : praten !!!!Ook wat je dwars zit. Dat kan natuurlijk gelden voor beide kanten.
Lukt dit niet dan kunt U altijd nog kiezen voor een buitenstaander en daar Uw verhaal kenbaar maken. Maar in de relatie probeer in hemelsnaam te praten met elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Wat kan een huwelijk redden?"

Wederzijdse 'liefde', 'begrip' en 'respect',
'goede communicatie' en 'aantrekking',
'onvoorwaarlijkheid' en 'stabiliteit',
en bovenal 'genade' met 'vertrouwen'.

Pas wel op,
voor 'de negatieve invloeden van buitenaf',
die (in het bovengenoemde)
'verstoring' zouden kunnen brengen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elkaar ruimte, aandacht en liefde geven en open staan voor ontvangen. Accepteren dat de ander is zoals hij/zij is en rekening houden met elkaars behoeften.