Wat kan een huwelijk redden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Luisteren, echt luisteren naar elkaar, hoor de zinnen tussen de regels door. Laat de ander uitpraten en ga niet met verwijten gooien, ja maar jij...niet doen! Elkaar vrij laten en afspraken hier over maken. Zit je nú in een crisis, dan is vooral mijn eerste zin héél belangrijk.

Heel veel geld.

De wíl om het te redden En of je dat doet door eens even uit elkaar te gaan of veel te praten, profecionele hulp inroepen dat maakt dan niet zoveel uit. Als de wíl er is van beide partners dan maak je een kans.

Houden van en aandacht redt ieder huwelijk, het heeft mij tot vandaag nog elke dag gered...

Onvoorwaardelijke liefde!

lief zijn voor elkaar!

2 Konijntjes Toegevoegd na 6 minuten: Voor diegene die zich afvraagt waar dit antwoord opslaat...deze persoon had net een vraag gesteld of 2 konijnen zijn huwelijk kunnen redden.Deze vraag is inmiddels verwijderd.Je mag hier blijkbaar geen vragen stellen,die een parodie op andere vragen zijn.

Kijk eerst of praat er over of er nog voldoende liefde is. Naar elkaar luisteren, proberen elkaar tegemoet te komen. Kijken waar knelpunten zitten en kijken of aan die knelpunten gewerkt kan worden. Als je er niet samen uitkomt is een relatietherpeut misschien een optie, die staat er neutraal in en kan je tips geven, hoe om te gaan met elkaar zodat je er beide vrede mee hebt.

Het belangrijkste in een relatie is : praten !!!!Ook wat je dwars zit. Dat kan natuurlijk gelden voor beide kanten. Lukt dit niet dan kunt U altijd nog kiezen voor een buitenstaander en daar Uw verhaal kenbaar maken. Maar in de relatie probeer in hemelsnaam te praten met elkaar.

"Wat kan een huwelijk redden?" Wederzijdse 'liefde', 'begrip' en 'respect', 'goede communicatie' en 'aantrekking', 'onvoorwaarlijkheid' en 'stabiliteit', en bovenal 'genade' met 'vertrouwen'. Pas wel op, voor 'de negatieve invloeden van buitenaf', die (in het bovengenoemde) 'verstoring' zouden kunnen brengen...

Elkaar ruimte, aandacht en liefde geven en open staan voor ontvangen. Accepteren dat de ander is zoals hij/zij is en rekening houden met elkaars behoeften.

Bronnen:
mijn eigen huwelijk van 14 jaar

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100