Ben je echt lesbisch of bi als je het leuk vind om met meisjes te zoenen?

Dus als je het niet alleen grappig vind maar het ook echt leuk vind.

En zou jij het dan accepteren als jouw vriendin dat af en toe doet maar wel zegt nooit verliefd te zullen worden op een vrouw?

Of zou jij een jongen adviseren dat te accepteren van zijn vriendin (om er maar even een adviesvraag van te maken :)

(ik vraag dit natuurlijk voor iemand anders :p)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Het kán dat je bi of lesbisch bent, maar het hóeft niet. Er is nog een hele hoop grijs gebied tussen hetero en bi, en het leuk vinden om te experimenteren hoort daar ook ergens thuis.

Ik denk dat maar heel weinig mensen echt 100% hetero of homo/lesbisch zijn. Het kan dat ene procentje niet-hetero zijn waardoor het leuk kan zijn om te zoenen met vrouwen.

Of 'die iemand anders' is wel bi of lesbisch. Zou dat erg zijn?

Als *een* vriendin dat deed en zei nooit verliefd te worden op een vrouw, zou ik zeggen: zolang jij er maar gelukkig mee bent.

Als *mijn* vriendin dat deed en zei, zou ik erg verdrietig zijn, aangezien ik een (biseksuele) vrouw ben en zij dan blijkbaar niet verliefd op mij zou zijn.

Als ik een jongen advies zou moeten geven als *zijn* vriendin dit deed en zei, zou ik zeggen: zolang jullie allebei er maar gelukkig mee zijn.

Die jongen hoeft dat niet te accepteren als hij dat niet wil, maar er is ook niets mis mee als hij het wél wil accepteren. Dit soort dingen is een kwestie van afspraken tussen partners en rekening met elkaar houden. Niet iedereen hoeft dezelfde soort relatie te hebben.

Overigens, wat persoonlijke ervaring: 'een vriendin' van mij... Oh, wie hou ik voor de gek? *Ik* vond het ooit leuk om met meisjes te zoenen, maar dacht (en zei) dat ik nooit verliefd zou kunnen worden op een vrouw. Ik had het mis.

Dat hoeft voor 'jouw vriendin' natuurlijk niet zo te gaan, maar het kan dus wel. Inmiddels ben ik gelukkig en openlijk bi, en getrouwd met een man. Die het prima vindt als ik met vrouwen zoen én er verliefd op wordt.

Your mileage may vary.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het ook. We hebben heel veel geluk gehad dat we elkaar hebben leren kennen. We hebben heel veel liefde voor elkaar, plus genoeg om te delen met anderen. :)

Andere antwoorden (10)

Jaja,

Volgens mij ben je gewoon bi dan...
Das niet erg...

60% van de vrouwen is het (bewust of onbewust)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kennelijk voelt dit meisje zich in elk geval aangetrokken tot andere meisjes/ vrouwen en wil graag wat experimenteren. Waarschijnlijk zit ze in een ontdekkingsfase en weet zelf nog niet precies wat ze wil en wat ze is. Zou maar zo kunnen dat ze inderdaad bi is of lesbi, en daar is niks mis mee natuurlijk.

Bedenk wel dat als je in een relatie zit, je elkaar waarschijnlijk trouw hebt beloofd. Met andere mensen zoenen is dan niet eerlijk ten opzichte van je partner.

Persoonlijk zou ik dat niet doen en zou het ook zeker niet leuk vinden als mijn partner dat wel zou doen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige partners vinden dat zelfs leuk en opwindend...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, als ze er bij mogen zijn wel
Je bent nog jong en aan het experimenteren
je zegt dat je het leuk vind om vrouwen te zoenen maar geeft het ook een lekker gevoel.
en heb je dat gevoel ook als je jongens zoent
als je bij alle twee het zelfde gevoel hebt kun je spreken over dat je bi bent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk kussen is de seksuele beleving van liefde. Ik ben van mening dat het 'lesbisch of bi' zijn enkel van toepassing is op de gevoelsmatige kant van de zaak. Dat je het bijvoorbeeld leuk vind om met iemand van het zelfde geslacht te vrijen kan puur opwinding zijn. In mijn beleving dus ook niets met liefde te maken.

Liefde is een basis emotie. Je bent verliefd of houd van iemand of je bent het niet. Als je dus werkelijk houd of verliefd bent op iemand van het zelfde geslacht kan men spreken van lesbisch of bi. Het verschil tussen de twee zit hem in op wie je verliefd bent of word. Leert ervaring jou dat dit enkel op meisjes is. Dan ben je lesbisch. Leert ervaring dat dit op beide geslachten gebeurd dan ben je bi.

De seksuele prikkel is iets totaal anders en als het ware een extra (sommige zouden het pervers noemen) prikkel in de seksuele beleving. Sommige mensen hebben iets met leer of naaldhakken of noem maar op. Jij hebt iets met vrijen met het zelfde geslacht. Daar is helemaal niets verkeerd mee en wil daarom niet zeggen dat je bi of lesbisch bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooie omschrijving +1
Ik heb in het verleden regelmatig ge-experimenteerd met vrouwen. De grens opzoeken en de daarbij horende sexuele spanning was een ervaring die ik niet had willen missen. Van liefde of verliefdheid was echter geen sprake.

Dus nee, je hoeft niet lesbisch of bi te zijn als je graag eens met een meisje zoent!

Wel ben ik voor monogamie. Als je een vaste relatie hebt, vind ik dat je geen andere seksuele relatie aan mag gaan (ongeacht of dat iemand van de andere of zelfde sexe is).

Wens die vriendin van je ;-) maar veel plezier met experimenteren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op seksueel gebied kan ik maar een advies geven en dat is, dat je je vooral niet moet laten beïnvloeden over wat anderen ervan vinden.

Als jij het lekker vindt om met vrouwen te zoenen dat moet je dat vooral doen. Of dat nou lesbisch, bi of wat dan ook mag zijn, is helemaal niet belangrijk. Give it a name.

Vertel je vriend dat je dat lekker en leuk vindt om te doen.
Blijf altijd alles bespreken en als je relatie goed is zal er ook plaats zijn voor dit soort dingen. Geniet ervan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je eerste vraag is de lastigste, en ik denk dat je dan meer hebt aan de antwoorden die hierboven gegeven zijn..

Maar of ik het zou accepteren van mijn vriendin? Nee! Niet als ik diegene echt leuk vind dan. Als het gewoon iemand is waar je mee wil experimenteren, maar waar je verder geen serieuze relatie mee op wilt bouwen, zou ik het wel accepteren (en dat heb ik dus ook weleens gedaan).

Ik zou ook hetzelfde adviseren aan vrienden, als je echt om haar geeft, accepteer je het niet. Als je alleen wilt experimenteren, dan kan het nog weleens leuk uitpakken als je het wél accepteert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja in deze maatschappij word dat geassocieert als lesbie maar als dat niet zo voor jou voelt hoeft het voor jou niet te betekenen dat de persoon lesbie is (of bisexueel).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij ben je dan bi, en ik zou het niet accepteren dat mijn vriendin met vrouwen gaat zoenen, dan is dat in mijn beleving precies hetzelfde als dat ze met mannen gaat zoenen.

Hoe zou jij het vinden als jou vriend met andere kerels gaat zoenen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat ze dat leuk zal vinden +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom denk je dat, Edje? Persoonlijk vind ik het bijvoorbeeld prima (en niet tegen hem zeggen, soms vertederend) als mijn man met een andere man zoent. Niet iedereen vindt overal hetzelfde van!
Nee, je hoeft dan niet lesbisch of bi- te zijn.

Er zijn veel vrouwen die het fijn vinden om met een vrouw te zoenen.

Tegenwoordig hoor je dit ook steeds meer, dat vrouwen met vrouwen zoenen terwijl ze gewoon hetero zijn en of een vaste relatie hebben met een man, waar zij zich erg goed bij voelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zou een jongen niet vragen dit te accepteren, het gaat er om wat zijn beleving hier in is. Hij kan evengoed jaloers zijn op een vrouw als op een man in zo'n situatie. Waarom zou het met een vrouw wel mogen en wordt het (veelal) afgekeurd als het met een man zou zijn?