De vrouw leeft gemiddeld langer, kan kinderen baren en kan meer dingen tegelijk, wat bij sommige mannen een probleem is, verder heeft ze een sociaal sterker invoelend vermogen en "leest" lichaamstaal beter dan een man.
Een man heeft bij gelijk gewicht ongeveer 10% meer kracht, wint het op kangoroe- en bevertests (wiskunde en
probleemoplossingen) flink van vrouwen, dit ie een recent bewezen zaak) heeft gemiddeld een hoger HB gehalte in het bloed en laat bij snelheidswedstrijden duidelijke verschillen zien, zoals bij schaatsen.
Een man kan slechter zonder vrouw dan andersom.
Ze zijn dus niet gelijk, wel gelijkwaardig, dit laatste in ogenschouw genomen, hebben ze hun eigen specifieke sterktes en zwaktes.
Dus ONBESLIST.
We kunnen niet zonder elkaar, dus samen staan man en vrouw sterk, als het een goede relatie is.

Toegevoegd na 3 uur:
Ik was blijkbaar onduidelijk in een zin, een vrouw kan meestal beter verder zonder haar man dan een man zonder zijn vrouw (na overlijden).
Het is echter een algemeen beeld, uitzonderingen dus daargelaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Vrouw.

Toegevoegd na 8 uur:
Vrouwen zitten fysiek beter in elkaar en leven ook gemiddeld langer dan mannen, dat heeft te maken met de productie van het hormoon oestrogeen wat het vrouwenlichaam in betere conditie houdt. Mannen hebben ook vaker gevaarlijke beroepen(soldaat, bouwvakker) rijden meer en harder auto, en roken en drinken meer. Ze hebben ook een stressvoller leven dan vrouwen omdat ze vaak kostwinner zijn, en daardoor eerder onder de zoden liggen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha, daar mag je geen + voor krijgen:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- En niet omdat ik man ben, maar omdat je jou antwoord/mening niet beargumenteerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ @Patris, Waterman en Robin Neem je moeder eens als voorbeeld..
Mannen zijn fysiek gezien het sterke geslacht. Daarom worden in alle sporten speciale wedstrijden gehouden voor vrouwen. Psychisch gezien kan je niet zeggen dat vrouwen of mannen het sterke geslacht zijn. Onderling zijn er te grote verschillen. Wel leggen vrouwen eerder het hoofd in de schoot, waardoor ze langer kunnen overleven b.v. in concentratiekampen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag. Mannen zeggen de man en vrouwen zeggen de vrouw.
De man is het sterke geslacht, omdat veel vrouwen erg bang zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vrouw.
De natuur kiest altijd voor de sterkste variant.
En het grootste deel van de voortplanting (het dragen en baren) ligt bij de vrouw.
Het zou niet efficiënt zijn om zoiets belangrijks als het voortbestaan in handen van het zwakkere geslacht te leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zijn nu echt vragen die je niet hoeft te stellen, als je zelf enig verstand hebt: het is vragen naar de juistheid van een vooroordeel, dat nergens of op slechts weinig is gebaseerd..
Het gaat niet om mannen en vrouwen. Ik denk bijv, dat Bea en maxima sterkere mensen zijn dan Willem Allexander ooit zal worden. Ik denk dat de ex directeur van HP een veel en veel sterkere vrouw is dan Jan Peter in zijn dromen kan worden, maar ik denk ook dat Jeroen van der Veer en Sven Kramer sterkere mannen zijn dan alle dames in de Nederlandse politiek. Op dit soort vragen kun je dus geen eenduidig antwoord geven. Vergelijkbaar met wat is een mooiere kleur Rood of Blauw?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
blauw natuurlijk :) (+ voor het antwoord)
Vrouw.

Maar moet er een sterkere zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen ruzie, mensen. Het sterke en zwakke geslacht zijn ouderwetse uitdrukkingen voor – respectievelijk - mannen en vrouwen. Helaas, maar taalkundig onherroepelijk. Het is allang duidelijk dat ieder geslacht, en daaroverheen nog eens: ieder mens, zijn zwakke en sterke kanten heeft, dus je moet het niet letterlijk lezen. Je hoort en ziet die omschrijvingen nog wel eens gebruikt worden maar bijna altijd ‘met een knipoog’.
Laat het bij Van Dale, en bij die knipoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, helaas, taalkundig en met ;-). Maar iedereen snapt dat het 'sterk' op spieren slaat, en een ondiepe algemeenheid is. ECHTE kracht zit in - bv. en o.a. - het kunnen combineren van :( en +
Tige tank.
De kunst is dat ze elkaar aanvullen, maar op een bepaald front kan de man sterker zijn qua emoties en de vrouw op het gebied van keuzes maken. Ik denk ook dat het met verschil van personen te maken heeft. Dat karakter er ook een rol in mee speelt. Maar liever zie ik dat man en vrouw elkaar aanvullen op alle fronten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterk in wat, vrouwen zijn emotioneel sterker. Mannen qua lichamelijke kracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als we daar ooit een eenduidig antwoord op vinden barst de hel los. Het is totaal niet van belang.

Per individu heb je een ontelbare hoeveelheid variabele eigenschappen, fysieke/geestelijke/'situatieve' omstandigheden. Tel daarbij nog incidentele veranderingen (de overgang, een kick adrenaline, wijsheid) en je komt bij een afschuwelijk groot vraagstuk uit.

Waar ik het bij zou willen houden:
Mannen en vrouwen kunnen niet zonder elkaar leven. Dat maakt ze allebei onmisbaar.

Toegevoegd na 5 minuten:
Met de tweede alinea bedoel ik > ik heb een aantal mannen in mijn omgeving die veel beter zijn in luisteren, zorgen en begrijpen dan een aantal vrouwen in mijn omgeving, die op de sportacademie zitten en noeste arbeid verrichten.

Toegevoegd na 6 minuten:
Een van die mannen was vroeger heel hard, echt een man-man. Dat is verandert nu hij een gezin heeft. Een van de vrouwen die ik ken was vroeger veel te lief, zij heeft van zich af leren bijten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
V R O U W E N,
(tenzij er mannen zijn die toegeven dat vrouwen sterker zijn.. Dan zijn zij sterker ;p)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vrouw, daarom worden ze ook 5 jaar ouder gemiddeld dan een man, hoe veel meer bewijs moet je nog krijgen?

Survival of the fittest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Fout, dat heeft niets met 'survival of the fittest' te maken.
Dat gaat over de evolutie. -1.