Waarom vinden mensen het altijd zo belangrijk dat je niet te hard van stapel loopt of het rustig aan moet doen bij de start van een relatie?

Waarom niet lekker snel van stapel lopen, als je iemand heel, heel, heel, erg leuk vindt?

14 jaar geleden
11.8K

Antwoorden (14)

Je hebt helemaal gelijk. Je moet het helemaal niet rustig aan doen. Je moet genieten, maar nooit met mate. Jij bent een konijn, en ik kan je verzekeren dat die het nooit rustig aan doen...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihii lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap waar je antwoord vandaan komt en je hebt ook gelijk maar "veliefdheid verandert". Hoe je ook ontzettend gek op elkaar bent er komt dat moment dat je even pas op de plaats maakt om er van een afstandje naar te kijken. Ik denk dat dat moment wordt bedoelt als mensen je adviseren niet zo hard van stapel te lopen. Wat betreft je antwoord: terughoudend heid is uit den boze in de mooiste dingen die tussen personen kunnen gebeuren . +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha...+
Wees er eerst zeker van dat die andere er net zo overdenkt als jij, anders heb je kans hem/haar te verstikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ja, dat is zo, dat moet je nooit doen. +1
Als je te hard van stapel loopt kan de tegenpartij zich rot schrikken en is het al weer over eer je het in de gaten hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je hard van stapel loopt heb je niet eerst de kans gehad om te kijken of die ander wel echt zo erg leuk was als jij dacht. (en betrouwbaar, eerlijk enzovoort)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind ik ook, hoor : ga ervoor : het leven duurt maar even, en het gebeurt tenslotte niet iedere dag dat je de kans krijgt beschuitjes te eten.....je moet alleen nog niet in termen 'relatie' denken - zie het eerst gewoon als een leuke tijd, en zie maar, hoe het loopt.
Niet iedereen waar je mee in 'love - lust' bent, is 'relatie-materiaal : pluk de dag, zou ik zeggen, en geniet voor zo lang als het duurt !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je beide het type bent om hard van stapel te lopen, dan zeg ik: Gewoon doen!

Ook zeg ik altijd: Geniet van ieder leuk/goed moment zo lang als het duurt. Als je je druk maakt over of het misschien niet goed is kan je er niet van genieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je echt verliefd bent heb je de hardheid van het van stapel lopen niet in de hand! Dan ben je niet te stoppen, en wil je alleen maar zoveel mogelijk bij elkaar zijn! Dus doe wat je hart je ingeeft....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je jezelf heel, heel, heel veel pijn zult doen als je bedrogen uit mocht komen. Je kent je nieuwe vlam immers nog niet.

Overigens: Ikzelf vind dat je af en toe lekker zo'n risico moet nemen hoor. Leef!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er aan wat je verstaat onder "hard van stapel lopen"
als daar mee bedoeld wordt - met elkaar naar "bed"gaan etc.zeg ik ga lekker je gang zo lang jullie je er samen goed bij voelen...

bedoel je echter - samenwonen - trouwen - huis kopen......
tja ......... dan is het wellicht goed om elkaar eerst wat beter te leren kennen.........:)

maar het belangrijkste ..........VOLG JE HART!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik deed dat! Ik was helemaal veel te eerlijk, en het liep goed af. Ik liep hard van stapel omdat ik het zat was met al dan geslijm en het mooie acteerwerk. Vanaf het begin was ik weer de echte 'teenage dirtbag'
We wonen nu al een hele poos samen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een verliefdheid doe je dat nu eenmaal. Je zit op die rose wolk. Je wil maar bij elkaar zijn ,je zit helemaal in je gevoel. Je bent alleen nog met die persoon in de weer op alle fronten.Haha het verstand komt later. Dan komt de relatie in een rustig vaarwater. En kun je er wat rustiger mee omgaan. Of de relatie wordt verbroken omdat je van die rose wolk bent afgevallen. Of je gaat op een andere manier verder......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hard van stapel lopen is heel leuk als het goed gaat, en heel pijnlijk als het fout gaat.

Zelf ben ik erg van het cliché: it is better to have loved and lost than never to have loved at all.

Wij liepen heel hard van stapel. We zijn gaan samenwonen twee weken nadat we elkaar hebben ontmoet, en nog twee weken later waren we verloofd. En daarvóór hadden we het al over kinderen (willen we kinderen, op welke manier, in welke levensfase, hoe denken we over opvoeden etc.).

Sommige mensen verklaarden ons voor gek, anderen vroegen of we 'zwaar christelijk' waren omdat ze zich niet voor konden stellen dat je je vrijwillig zou binden.

Inmiddels zijn we bijna zeven jaar getrouwd. En nog steeds stapelverliefd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel mooi verhaal . Klinkt als ware liefde . Hartverwarmend, bedankt .+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooier kan het niet+
Als je te hard van stapel loopt en de andere partij in een relatie doet dat niet, ben je wel een hele makkelijke "prooi" en gaat de ander misschien minder moeite voor jou doen dan andersom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Waarom vinden mensen
het altijd zo belangrijk
dat je niet te hard van stapel loopt
of het rustig aan moet doen
bij de start van een relatie?"

Bepaalde mensen vinden dát,
omdat hardlopers meestal doodlopers zijn.

"Vele eersten zullen [immers] de laatsten zijn,
en velen, die de laatsten zijn, de eersten."
(Marcus 10:31)...
http://www.statenvertaling.net/kanttekeningen/Mk10.htm

Daarom is de raad van velen het volgende:

doe het rustig aan,
vooral betreft liefde en relaties;
loop dus niet te hard van stapel;

maar als jouw partner en jij
liever snelheid in de relatie willen,
dan is dát natuurlijk jullie keuze;

misschien dat het bij jullie
juist helemaal goed zal gaan...