omwille van bedrog wil ik mijn vriendin en mijn zoon buiten zetten maar die staan op mijn adres ingeschreven, hoe kan ik die 2 buiten zetten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Is het jou eigen woning of ben je degene die de woning huurt? Het kan per gemeente verschillen, maar meestal kun je gewoon contact opnemen met de betreffende gemeente en aangeven dat de personen in kwestie niet meer woonachtig zijn op het betreffende adres. Kan een tijdje duren, want als je niet ingeschreven staat op een adres dan kan dit problemen opleveren i.v.m. uitkeringen, bijstand en andere rechten. De gemeente zal dit dus voorzichtig aanpakken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je mag, als jij de hoofdhuurder bent en dus het huurcontract hebt getekend, andere sloten op de deur zetten, als zij weg zijn.
Bedenk echter wel dat dit psychisch zware gevolgen kan hebben voor je zoon.

Toegevoegd na 6 uur:
Je moet als je dit doet wel zorgen dat je goede woonruimte hebt voor je minderjarige zoon, als hij meerderjarig is hoeft dit niet. Ook moet er voor je zoon gezorgd worden als hij minderjarig is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mi CREA ga je er aan voorbij dat je jegens je zoon toch je ouderlijke zorgplicht hebt (Zolang hij minderjarig is) Maar wel jammer dat je de deur voor je eigen kind dicht moet gooien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, TegenXinnig, daar ga ik niet aan voorbij, ik heb dit zelf ook in de familie meegemaakt, dat vader zijn vrouw en zijn kind buiten de deur heeft gezet, zolang jij betaald voor je kind, voldoe je aan de zorgplicht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Crea: Bij zorgplicht behoort ook het opvoeden van je kind en de rechter bepaalt wat je moet betalen. Dus kun je niet op voorhand stellen: " Zolang jij betaalt". Daar kom je m.i. niet mee weg.
Met respect en vriendelijke groet TX
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
OK, je moet samen met de moeder zorgen dat je minderjarige kind goed onderdak krijgt, maar dat hoeft niet thuis te zijn. Een meerderjarig kind mag je zo op straat zetten, omdat daarvan geacht wordt, dat hij/zij voor zichzelf kan zorgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is wat ik mis in jouw antwoord. Of het kind al- of niet meerderjarig is, werd in de vraag niet benoemd..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reacties, dat was inderdaad een tekort in mijn antwoord.
ik weet uit eigen ervaring, (ik ben door mijn ex-vriend ook de straat opgezet geworden samen met mijn dochter, weliswaar om een andere reden), maar ik weet wel, dat als je geen samenlevings contract hebt of niet getrouwd bent met haar, kun je haar in feite gewoon op straat zetten. mits alles op jouw naam staat, huur contract ed. maar net als wat crea ook al zei, bedenk goed wat de gevolgen zijn voor je zoon. ik weet niet hoe en wat de situatie is bij jullie, hoef je ook niet uit te leggen. wat de leeftijd van je zoon is weet ik ook niet, maar hoe jong ze ook zijn, ze krijgen alles mee. mijn dochter was nog geen 3 toen wij uit elkaar gingen en dat was een grote impact voor haar. en je (ex) vriendin kan je ook verbieden je zoontje weer te zien, tenminste als je geen vaderlijk gezag hebt.