mijn man heeft me geslagen en ik kan nu niet lopen. Hij is een Nederlander, ik ben een allochtone. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom vertel je eigenlijk dat hij Nederlander is en jij allochtoon? Maakt dat wat uit in dit verhaal?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat voor rol speelt de nationaliteit? Ben je zelf misschien gefrustreerd over je eigen nationaliteit?

Antwoorden (2)

Bel een blijf van mijn lijf huis (zie link);
Bel je huisarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het enige juiste antwoord en het maakt niets uit dat jij niet Nederlandse bent (al wordt het wat lastig als je hier zonder verzekering zit en niet naar een huisarts kan maar dat zal wel niet).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed antwoord!
Pelle, huisartsen hebben een zorgplicht, ook als je uit het buitenland komt en niet verzekerd bent.
http://www.basisrechten.nl/rotterdam/medische-zorg.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Altijd eerst aangifte doen. Deze man heeft een strafbaar feit gepleegd!
De politie schakelt ook hulpverlening in en werkt daar nauw mee samen. Vroeger verlieten slachtoffers vaak het huis, maar sinds 2009 krijgen de daders meestal een huisverbod......terecht. Als de dader zich niet houdt aan het verbod riskeert hij gevangenisstraf.
http://www.huiselijkgeweld.nl/nieuws/2013/180413_bijna-12-000-huisverboden-sinds-invoering-wet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een blijf van mijn lijf huis adviseert je heus ook wel de goede dingen astrid, dus naar de politie gaan bijv.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vast wel, dus waarom dan niet meteen naar de politie en kiezen voor een omweg. Daarnaast is de politie binnen een paar minuten bij je thuis als je ze belt en kunnen ze veel meer doen zoals een huisverbod regelen en de dader aanhouden.
De vraagsteller hoeft dan ook zelf niet naar een opvanghuis.
Bel de politie en doe aangifte! Als je niet kan lopen komt de politie gewoon bij je thuis. De politie kan er ook voor zorgen dat de nodige hulpverlening op gang wordt gebracht. Ook kan je man (tijdelijk) een huisverbod krijgen. Een blijf van mijn lijf huis is dus niet altijd nodig. Bel ook je huisarts.

Verder zijn er overal in Nederland Steunpunten Huiselijk Geweld. Hier vind je het het dichtstbijzijnde steunpunt bij jou in de buurt:
http://www.vooreenveiligthuis.nl/huiselijkgeweld/steunpunten/

Sterkte!

Toegevoegd na 9 uur:
Nog een belangrijke toevoeging: Veel vrouwen durven geen aangifte te doen vanwege angst, schaamte en soms zelfs medelijden met de dader. (ach...hij is ook vaak wel lief...)
Schaamte hoef je niet te hebben. Huiselijk geweld komt heel erg veel voor en niemand (politie en hulpverlening) zal jou ooit als schuldige zien. Zelfs een inbreker mag je in dit land niet slaan, dus zeker ook jou niet, ongeacht wat je hebt gezegd of gedaan.

Angstig hoef je pas te worden als je GEEN aangifte doet. Huiselijk geweld gaat bijna nooit vanzelf over. Sterker nog: in de meeste gevallen wordt het steeds erger. Nu kon je nog internetten, maar de volgende keer lig je misschien met onherstelbaar letsel in het ziekenhuis of erger....

Jouw man heeft gewoon een groot probleem wat jij niet kan oplossen. Justitie zal hem dan ook aanraden of zelfs verplichten een anti-agressie training te volgen.
Dit kan soms zo succesvol zijn dat je daarna de relatie weer kan hervatten als je dit nog zou willen.

Veel daders van huiselijk geweld hebben na de mishandeling vaak erg veel spijt en gaan soms zelfs huilen of doen extra lief. Trap daar niet in! Dit gedrag is slechts tijdelijk en daarna volgen ergere dingen...Dit gewelddadige gedrag moet je niet normaal gaan vinden. Deze man heeft een probleem en moet professioneel geholpen worden.

Soms denken slachtoffers ook dat de politie weinig zal doen. Dit is dus niet waar! De politie neemt dit heel serieus! Doe aangifte! Je krijgt dan alle hulp die je nodig hebt (en hij ook).

Toegevoegd na 15 uur:
ps Dat je allochtoon bent maakt uiteraard geen verschil!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Compleet antwoord +.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je Crea.
Huiselijk geweld komt helaas heel veel voor, maar gelukkig heeft het ook hoge prioriteit bij de politie en kunnen ze tegenwoordig veel doen om erger te voorkomen.