Als je man waarmee je een paar maanden getrouwd bent al kijkt naar jongere dames langer dan gebruikelijkwat te doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.scheidingsmakelaar.nl/home.html
paulus811
14 jaar geleden
Wat is dan 'gebruikelijk'?

Het beste antwoord

Het gaat erom wel gevoel het jou geeft. Jaloezie? Angst dat hij vreemd gaat of jou niet interessant genoeg vindt? Heb je alleen moeite met het kijken of zijn er meer situaties waarbij je dezelfde gevoelens krijgt? Ligt het aan je partner of aan jouw zelfvertrouwen? Je moet er achter zien te komen waarom je je er rot bij voelt en of dit reeel is. Als je redenen hebt aan te nemen dat jouw zelfbeeld laag is kan je dit aanpakken. In elk geval dit met je partner bespreken. Je bent maatjes voor het leven en dit zijn belangrijke dingen. Geen verwijten of ruzie maken, maar je gevoelens en wensen bespreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Vertel hem wat je constateert. Vraag hem wat hij daarmee wil bereiken. Vertel hem wat je ervan vindt. Blijf praten en luisteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het je echt erg stoort moet je er met hem over praten.

Maar je kent het gezegde: Je mag best honger buiten de deur krijgen. Zolang je maar thuis komt om te eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten kijken. Waarom zou hij niet mogen kijken dan? Kijk met hem mee en vraag wat hij van die vrouw vindt. Bespreek het. Veel mannen (en vrouwen trouwens ook) kijken graag naar mooie mensen, dat is nou eenmaal een feit. Hou het open en bespreekbaar, misschien valt het mee. Het is vaak onschuldig.

Maar als jij een ander gevoel hebt bij zijn kijken, ja dan zou ik dat met hem bespreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet natuurlijk niet wat jij als lang beschouwt. Je kunt altijd aangeven dat je het vervelend vind dat je man naar jongere dames kijkt.

Ik vind het echter gewoon een gezonde eigenschap. Er bestaan nog steeds knappe vrouwen en mannen, ook nadat je getrouwd bent. En het feit dat jouw man naar een mooie vrouw kijkt, betekent natuurlijk niet dat hij je meteen gaat verlaten. Als hij je geen enkele aanleiding heeft gegeven in het verleden om hem niet te vertrouwen, zou ik proberen om het naast je neer te leggen.

Oog voor de andere sekse is net zo normaal als jaloezie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou daar niet een groot probleem van maken. Kijken prima, aan komen is not done.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe lang waren jullie samen voor je getrouwd bent en hoe lang keek hij toen naar jongere dames?

Verliefdheid is iets dat overgaat. Dat betekend niet dat je niet meer van elkaar houdt, of dat hij niet meer bij je wil blijven, het kan gewoon zijn dan hij wat minder verliefd is. Als jullie pas een half jaar samen waren toen jullie trouwde is dit vrij waarschijnlijk. Als jullie al 10 jaar samen waren is dit natuurlijk heel wat anders.

En als het je stoort kun je natuurlijk ook eens uitgebreid naar een lekkere vent kijken waar hij bij is. Dan heb je gelijk een goed aanknopingspunt om het gesprek hierover te beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stil laten kijken, daar is toch niks mis mee. Het kan toch niet verboden worden om naar andere vrouwen te kijken, zou te gek voor woorden zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk dat je het beste bij je eigen onzekerheid kunt beginnen, jongere mannen kijken ook vaak naar oudere dames, en oudere vrouwen naar jongere mannen.

Mensen zouden heel wat toleranter kunnen zijn jegens elkaar ook in een relatie, het is Westers maatschappelijk allemaal nogal "opgelegd" dat monogamie en leeftijd de norm is.

Heb je de flower power tijd nog meegemaakt dan was een commune juist het ideaalbeeld. Uiteindelijk draait het allemaal om jaloezie en concurrentie. Als je dat beseft zie je vaak dat de ommezwaai in jezelf te vinden is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan betekent dat dat hij getrouwd is, niet blind of dood.

Het is een mythe dat getrouwde mensen ineens alleen nog ogen hebben voor hun echtgeno(o)t(e). De rest van de wereld is niet spontaan ineens onaantrekkelijk geworden.

Zolang hij niets met die 'jongere dames' doet, is het niet erger dan een mooi schilderij bewonderen of genieten van een goede film.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij vind dat hij ongebruikelijk lang naar dames kijkt en je ZEKER WEET dat het niet aan jouw eigen zelfvertrouwen ligt dan moet je dat bespreken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Probeer voor jezelf er niet teveel op te letten. Want door er op te letten maak je het voor jezelf moeilijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien dacht jij dat hij zou veranderen op het moment dat jullie eenmaal getrouwd zouden zijn. Als hij nu kijkt zoals hij kijkt, deed hij dat gisteren ook.
Vraag je af, of jij er moeite mee hebt, omdat jij misschien een gevoel hebt dat je nummer 1 wilt zijn (die bestaat namelijk niet, er is er altijd eentje mooier, slanker, slimmer .. noem maar op, dan jij) en dat je dat bevestigd wilt zien.
Of is het nu zo dat jouw man signalen afgeeft dat jij eigenlijk tweede keuze bent?
Een van de twee is namelijk de waarheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik jou was zou ik er geen probleem van maken dat jou man naar mooi vrouwen kijkt wil niet zeggen dat hij wat anders wil dan jou of naar andere.verlangt dan jou hij is niet voor niets met je getrouwd . Ik ben ook een paar maanden getrouwd en wij kijken samen naar mooi mensen als tegen. Meisje maak er geen punt van geniet van jullie mooi tijden samen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is hij kerngezond, elke man met een gezond verstand doet dit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo is het, en niet anders!