Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer ben je zeker van IEMAND?

Ik heb het alleen over personen die woorden uitspreken.Ik heb het niet over hun daden of over hun lichaamstaal.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
930

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Altijd, als jij jezelf kent en wanneer de ander ook zichzelf is.
Wanneer 1 van beiden bewust of onbewust een spel speelt dan weet je niets zeker.
Als dit het geval is, dat kan je alleen maar op je gevoel vertrouwen. Maar dan moet je dat gevoel niet proberen te rationaliseren.

Zelfs slechte ervaringen op het moment kunnen goede ervaringen zijn achteraf. In dit geval was die iemand dus goed ipv slecht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die mening en ervaring heb ik ook.Ik wou ook een andere zijn mening eens horen.
Ik duim voor dit antwoord voor jou! : +1

Andere antwoorden (5)

Helaas, nooit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe zeker ben je van jezelf?
Nou... net zo zeker kun je van andere mensen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit.
Dit is een vraag die mij al jaren bezig houdt. Wanneer liegt iemand en wanneer niet.
Het is nog steeds niet mogelijk om in iemands brein te kijken en te constateren dat hij/zij de waarheid verteld.

Neem nu de enquete met betrekking tot de crisis. Hoe weet je zeker dat een Bos of Groenink tijdens het verhoor de waarheid verteld?

Of heeft de president van de Nederlandse Bank wel optijd gewaarschuwd? Het is en blijft allemaal gissen.
Dus zolang het om zaken gaat waar geen tastbaar bewijs voor is kun je nooit zeker zijn van iemand. Zelfs niet als je kijkt naar lichaamstaal. Want zelfs dit valt te manupileren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt nooit 100% zeker zijn van iemand anders.
Je mag al blij zijn als je zeker van jezelf bent.
Maar een ander? Nee, daar kan iemand anders nooit zeker van zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Henk Westbroek van het Goede Doel zong eens: vriendschap is een illusie.

Daar moest ik aan denken toen ik je vraag las.

Jij kan denken dat die vriendschap aan een dikke stalen ketting hangt, maar in praktijk kan ineens blijken dat die ketting slechts een zijden draadje was...

Met andere woorden; niets is zeker in dit leven, behalve dat er eens een einde aan je leven zal komen.
Je kunt dus helaas nooit en te nimmer voor de volle 100% zeker van iemand zijn.

Helaas, het is niet anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding