Hoe weiger je seks, zonder je vriendin telleur te stellen?

Hallo,

Ik heb nu een relatie van vier jaar, en mijn vriendin vind het wel eens tijd worden voor een seksuele relatie. Ik denk zelf dat ik er nog niet aan toe ben. Maar ik kan hier ook niet over praten met haar. Mijn vrienden vinden mij een watje, maar ik voel me er niet gemakkelijk bij om naakt ze zijn.

Ik ben bang dat ik haar kwijt raak, Help!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe oud ben jij dan wel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kom op gast, reageer eens! Het is best van belang om te weten hoe oud je bent en daar is al meermalen om gevraagd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha het blijft stil aan de overkant.
dan doen we het toch anders?
ik gok 19 jaar, en jullie? doen we daar gewoon het gemiddelde van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga voor 12 :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ben ik niet met je eens Laatje.
Het is toch een heel ander verhaal als iemand vanaf z'n tiende verkering heeft en nu 14 is, dan wanneer je vanaf je 16e een relatie hebt en nu (al) 19 bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bpolly, nu hebben we nog geen gemiddelde!! :) Laatje, het is ook niet happen of iemand de gek aan steken (dan had ik wel een heel flauw antwoord gegeven) de mensen vroeg het zich gewoon af. ik denk wel dat leeftijd wat uit kan maken. iemand die 15 is en zich dit soort dingen afvraagt zal veel meer komen door onzekerheid, dan wanneer iemand bv 30 zou zijn (noem maar wat) iedereen is onzeker bij dit soort dingen, maar als je ouder bent en je angst gaat in de weg staan dan is die angst belemmerend en kan soms alleen maar groter worden. van de ene kant heb je dus wel gelijk hoor, en het gaat ons helemaal niets aan. maar zoals ik persoonlijk denk kan leeftijd dus wel een verschil maken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euca: Je hebt wel een gemiddelde hoor: 19+19+12=50/3=16,666 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en dan een relatie van 4 jaar? dan was ie er vroeg bij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oops, kan gekke woordkeuze zijn :O( 16,6 jaar zou idd kunnen, maar dan is het denk ik meer de ''standaard'' onzekerheid die bij deze leeftijd hoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dude!

Antwoorden (17)

Als je al een relatie hebt van 4 jaar lijkt me dat je dit gewoon bespreekbaar moet maken. Haar zeggen wat jou een ongemakkelijk gevoel geeft en je angst uit te spreken.
Samen kom je daar toch wel uit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet wel dat de eerste keer voor iedereen eng is.
Weer een tot op dit moment onbekend iets in je leven.
Maak het bespreekbaar.
Maar schaam je niet voor je eigen naaktheid hoor.
Wees ook niet bang iets verkeerd te doen.
Het is eigenlijk een geweldige ontdekkingsreis die je samen aflegt.
Als je je ongemakkelijk voelt kan je overwegen onder de lakens te gaan liggen of in het donker.
Misschien eens samen onder de douche gaan staan zonder verder te gaan. Zo kan je al veel aan elkaar ontdekken.

In ieder geval veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt geen seks wilt zou je toch echt met haar over dit praten zodat zij het kan accepteren en je de tijd kunt geven om wel klaar te zijn voor seks. Je hoeft je niet ongemakkelijk te voelen om naakt te zijn want het is je vriendin en ze heeft niet voor niets een relatie met jou. Ze zal accepteren hoe je er uit ziet, ook zonder kleding. Het is logisch dat je na een 4 jaar lange relatie toe aan seks bent.
Als je echt wilt weigeren zonder je vriendin telleur te stellen zou je het haar moeten vertellen, lieg hierbij over niks, vertrouwen moet er altijd blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak het bespreekbaar en probeer met het woordje 'ik' te beginnen. Het beste schijnt het te werken om eerst een feit te noemen, dan wat het met jou doet, en dan eventueel wat je wel fijn zou vinden.
Dan zou het zo ongeveer zijn: Ik weet dat jij graag een sexuele relatie wil, ik voel me er ongemakkelijk bij omdat.... (ik kan dat niet voor jou invullen) en zou het fijn vinden als....

Door deze volgorde aan te houden val je de ander niet aan en ben je gelijk duidelijk. Je kunt er wellicht ook in zeggen dat je haar niet kwijt wil. Als je er samen even over in gesprek bent zullen er wellicht oplossingen boven komen die je nu niet ziet. Laat haar vooral ook uitpraten en luister goed naar wat ze zegt.

En noem alles gewoon bij de naam, dan is het gelijk duidelijk en met erom heen draaien maak je de sfeer echt veel gespannender
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hoeft toch niet perse alles meteen te doen, begin rustig.
Als je vriendin het wil kun je misschien iets doen waarbij alleen zij nog naakt is.
Misschien dat je jezelf dat ook iets gemakkelijker voelt.
Als het dan nog niet goed voelt, zeg je gewoon dat je het liever een ander keertje doet en dan ga je lekker door met haar verwennen.
Ze zal je sowieso niet uitlachen als ze je naakt ziet, misschien maakt ze zelfs complimentjes.

ps- als het vooral het 'zien' is, is het misschien een idee om haar voorzichtig een hand in je (onder)broek te laten doen.

succes!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet je wat het is,

je moet je nergens voor schamen gewoon laten gaan, gaat het daarna niet meer goed weet je ook waar je aan toe bent!

Maar geloof mij na 4 jaar hoef je je echt geen zorgen te maken, dat gaat helemaal goed komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bespreken je kent haar al 4jaar dat helpt
Dan denk k wel;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt geen problemen met de sex. Je hebt een probleem met jezelf en dat komt naar voren omdat je in deze situatie zit. Beste is om te achterhalen wat dat is. Als je dat weet heb je je "angst" aangepakt en zal je merken dat je op meerdere vlakken zekerder wordt. Bedenk je ook in welke andere situaties in je leven je hetzelfde ongemakkelijke gevoel hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan uw profiel kunnen wij niet uw leeftijd, geslacht etc ontlenen.

Hebben wij te maken met een 12 jarige of met een volwassen persoon?

Als het een kwestie van ,,uit de kast komen,, is, dan kan het zijn dat u 4 jaar lang geen invulling hebt weten te geven met uw vriendin qua sexsleven.

Anderzijds had het toch al veel eerder aangekaart kunnen worden.

Ging het op school (sporten/zwemmen/gym) of op de sportvereniging ook al zo moeilijk?

Huur een paar erotische video,s en kijk eerst voor uzelf wat u te wachten staat op dat gebied, en bekijk of die ook geschikt zijn voor uw partner om het ijs te breken.

Voor dat jullie intiem worden bedenk dat een slechte hygiene voor een rampzalige afknapper kan zorgen.

Al of niet samen, eerst ff lekker uitgebreid baden/douchen.
(al of niet met candlelight)

En denk aan de voorbehoedsmiddelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik eerlijk ben vind ik het knap dat ze er nu pas om vraagt. Zij is er duidelijk klaar voor en jij moet de waarheid vertellen tegen dr , weet ze gelijk waar ze aan toe is en de kans is wel aanwezig dat ze het uitmaakt , dat kan hè , hoeft niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft niet naakt te zijn om sex te hebben hoor. Je kunt toch ook eerst met je broek naar beneden doen. Sex is sex en als ze vier jaar lang met je uithoud zonder sex dan zal ze daar graag aan meewerken. Of probeer het eens onder de douche als eerst, daar ben je natuurlijk al naakt en is de stap minder eng lijkt me.

Je hebt het voordeel van de man om hem letterlijk uit je broek te kunnen laten hangen. Maak er gebruik van, voor elke vraag is er wel een toepasselijk antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ten eerste maling hebben aan wat je vrienden zeggen.

ten 2e voor jezelf duidelijk zien te krijgen of je er nog niet aan toe bent, óf dat het je niet prettig voelen als je naakt bent hier de reden van is.

als je dit voor jezelf weet praat je hierover met je vriendin. dit is zeker geen teleurstelling.
nu weet ze niet waarom je geen seksuele relatie wil hebben en ze kan denken dat het aan haar ligt.

na 4 jaar neem ik aan dat je geen vreemden meer bent voor elkaar. ook al vind jij het moeilijk om over te praten, wees er toch open over en maak het bespreekbaar.

dat is beter dan op je eigen eilandje te blijven klungelen en je in allerlei bochten te wringen. experimenteer samen als je beiden wil. niemand voelt zich op zijn gemak als je de eerste keer naakt bekeken kan worden.

tenslotte vraagt ze je ook niet om eerst naakt rond te lopen, en vervolgens met een bouwlamp erop gericht haar te bespringen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ haha die laatste zin! :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi, het is ook niet lullig bedoeld, maar soms klinken dingen zo eng en stel je je er dingen bij voor (datum prikken en dan moet het gebeuren ofzo?) terwijl het ook op een hele ontspannen manier kan. ik vind het gewoon jammer dat de vraagsteller zo mega onzeker is, er zo tegenop ziet, en ook nog eens bang is om het aan te geven, én nog eens bang is dat het daarom uit gaat....! ze zijn al 4 jaar samen, dus neem aan dat je elkaar nog heel erg leuk vind, anders hou je het niet 4 jaar vol samen toch? :)
begrip zal er zeer waarschijnlijk wel zijn (er zijn immers genoeg jongens die het maar om 1 ding draait, en dat is niet de persoonlijkheid!!)
samen kan je er uit komen, maar dan moet je wel even door de zure appel heen en zeggen wat je onzekerheden zijn :)
Als ze hier 4 jaar op heeft kunnen wachten dan heeft ze heel veel voor je over toch? En waarom schaam je je om naakt te zijn. Seks is een lust en het hoort bij het leven. Geniet er gewoon van en maak je minder druk over dat soort dingen. Het klinkt makkelijker als gezegd, maar met die gedachten maak je het moeilijker voor jezelf. Als ze je niet aantrekkelijk vond hadden jullie nu geen 4 jaar een relatie. Niemand hoeft zich te schamen voor iets en voor schaamte hoef je je niets te ontnemen. Schaamte zit tussen de oren er is dus van af te komen. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi,
Ik herken wel heel goed de angst om naakt te zijn, al moet ik zeggen, nadat ik me daar eenmaal overheen had gezet, viel het allemaal reuze mee en misschien is dat bij jou ook wel zo. Jullie kennen elkaar al wel 4 jaar. Ook ik vraag me af hoe oud je bent. Als je nog erg jong bent kan het logisch zijn dat je er nog niet aan toe bent. Als je wat ouder bent, laat je niet opfokken door je vrienden, wat maakt leeftijd nou uit, schaam je daar nou niet voor hoor! Ook vraag ik me af of je angst enkel voor het naakt zijn is of ook voor de seks? Seks kan namelijk ook heel leuk en spannend zijn in het donker met enkel een paar kaarsjes aan. Lekker samen onder de dekens enz. Zo deed ik het in het begin ook. En langzaam ga je je steeds minder schamen. Elkaar blinddoeken is ook nog een optie en maakt het extra spannend. Je hoeft ook niet meteen all the way te gaan. Je kunt ook eerst vrijen met kleren aan en elkaar overal aanraken. En dan de volgende keer ga je net iets verder, ook met de handen onder de kleding, of alleen in ondergoed. Ik zou ook je onzekerheid bespreken. Wat heb je voor een relatie als je dit soort dingen niet eens met elkaar kunt bespreken? Jullie zijn al 4 jaar samen, ze is niet al die tijd al bij je en wacht op je omdat ze niks om je geeft. Heb jij weleens seksuele gevoelens voor haar, fantaseer je weleens over haar? Zo nee, komt dat omdat je angst teveel in de weg staat of om een andere reden. Als er een andere reden is ga dan na wat de reden is: voel je genoeg voor haar of is het iets anders? Wees eerlijk naar jezelf. Ik ben gewoon benieuwd of het puur het naakt zijn is. Want toen ik eenmaal zooo verliefd was toen kón ik gewoon niet meer van hem afblijven (als je begrijpt wat ik bedoel) máár het licht moest wel uit ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit de vraagstelling denk ik af te leiden dat je een jongen/man bent.
Daardoor is je vraag waarschijnlijk (tov gemiddeld Nederland) opvallend. Van vrouwen verwachten mensen nog wel dat ze er een probleem mee hebben als hun vriendje eerder aan sex toe is dan zij, bij mannen hoor je dat eigenlijk nooit.

Iedereen is anders en doet de dingen in een ander tempo maar ik vraag me toch af of er bij jullie niet meer aan de hand is. Toen ik mijn eerste vriendje had (lang geleden) is het "bespreken" van wel/geen seks eigenlijk niet zo aan de orde geweest, ik bedoel daar eigenlijk mee: onze daden waren vlotter dan onze woorden (en allebei ook GEEN ervaring op dat gebied hoor), maar zo naar verloop van tijd gingen de voorzichtige toenaderingspogingen steeds verder, dat ging eigenlijk vanzelf.

Tenzij jij heel vroeg (met 8 of 9 jaar of zo) aan deze relatie bent begonnen zou je nu toch minimaal ca 16 jaar moeten zijn en op die leeftijd zou je (door je hormonen geregeerd, zoals de meeste mensen op die leeftijd) eigenlijk wel zin in sex "moeten" hebben, vooral als je iemand in de buurt hebt die je leuk vindt.

Dus als je echt denkt, voor mij hoeft het ECHT niet zou ik misschien toch eens een heel neutraal babbeltje met bijv je huisarts maken om te vragen of hij/zij daar ervaring mee heeft en wat hij vindt van jouw situatie.

En tegen je vriendin eerlijk zeggen dat het nog heel even moet wachten EN dat je ook wel bang bent haar daardoor te verliezen.

Tegen je zin is NOOIT goed

sterkte
12 jaar geleden
Dag Gast, Heb je probleem en alle antwoorden gelezen. Ik mis een aspect.
Je zult ongetwijfeld veel om je vriendin geven, en jullie hebben het vast heel leuk met elkaar, anders hadden jullie niet al 4 jaar een relatie. Maar: HOUD je ook van haar? Zou het kunnen zijn dat je gaandeweg tot de ontdekking bent gekomen dat je niet op meisjes valt? Misschien trekken jongens je wel veel meer aan en durf /wil je daarom geen seks met haar te hebben.
Als dit zo is, dan moet je dit ook met je vriendin bespreken, hoe moeilijk het ook is. En bedenk: je bent bij lange na niet de eerste die dit meemaakt.
Als ik het mis heb: Er staan al zoveel goede adviezen hierboven, daar hoef ik niets meer aan toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer er achter te komen waarom je er naakt niet gemakkelijk bij voelt.
Wat is jou reden?
Heb je er zin in, of ben je er niet klaar voor, of heb je complexen?
Je kan seks weigeren, maar niet je hele leven.
Probeer met haar te praten, en vertel haar je probleem
Praten met mekaar kan veel helpen.
seks is niet het belangrijkste in een relatie, maar het hoort er wel bij!
En aangezien ze zin in je heeft, is dat toch al een compliment!
Dat wil zeggen dat ze je graag ziet, toch zeker achter 4 jaar.
Ik zou zeggen...Praat erover!!!
Schaam je niet!!!