Bestaat liefde eigenlijk wel?l

Liefde kun je niet objectief meten. Je kunt daarom ook niet wetenschappelijk bewijzen dat iemand liefde voelt voor een ander. Bestaat liefde dan eigenlijk wel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je hebt gelijk dat we alleen de verschijnselen kunnen waarnemen die door liefde worden veroorzaakt, niet de liefde zelf.

We hebben dat iets wat deze soort van verschijnselen teweeg brengt liefde genoemd. Dat iets het teweeg brengt is duidelijk, of dat iets bestaat is afhankelijk van je definitie van bestaan.

Neem bijvoorbeeld de wind, we nemen de verschijnselen waar, het is de verplaatsing van lucht. Bestaat de verplaatsing van lucht, op zichzelf? Ik prefereer te denken van wel, omdat we het anders wel heel ingewikkeld maken, bovendien moeten we dan weer bedenken wat voor woord we er wel voor willen gebruiken.

Misschien heeft liefde wel een gelijkend karakter als wind, de verplaatsing van iets. Wie weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja liefde is er en was er altijd, je leeft in liefde. Daar waar innige liefde bestaat, bestaan ook wonderen. Wonderen berusten niet zozeer op gezichten, stemmen of een genezende kracht die ons van verre komt aanwaaien, maar op ons vermogen om dingen steeds verfijnder waar te nemen zodat we in staat zijn om een moment lang te zien en te horen wat zich altijd al om ons heen bevindt. Liefde ontvang je al bij je geboorte. Een geweldig fenomeen die ons innerlijk in een bad van warm licht zet. Door heel je leven heen is de liefde die je ontvangt echt. Deze liefde wordt getransformeerd naar de mogelijkheid liefde te schenken. Het is een krachtige ervaring van ontvangen en geven. Liefdevolle aandacht kan zelfs genezend zijn. Zelfs in de Bijbel staat het er vol mee. Duizenden dichters en poëten hebben geprobeerd de liefde te beschrijven. De energie de kracht in liefde geeft kracht aan de ziel want de ziel begrijpt de taal van liefde. Deze warme woorden en gloedvolle woorden wil ik jullie geven. Lieve mensen, koester je eigen wezen, en ontdek haar oneindige, koester in liefde, je eigen wezen, en ontdek haar oneindige schoonheid. Vind de rust en vrede in je zelf, luister naar de klanken van de muziek van je hart die naar je ziel is gericht. Vind de rust en vrede in je zelf, en ontdek je innerlijk licht. Dans en wordt opgenomen in de stroom, van liefde. Onze lichaamstaal spreekt boekdelen, ogen waarin je kunt wegdromen, of de warme borst van veilig voelen, kleine liefkozingen een klein gebaar kan je eindeloos tot tranen roeren. Zelf ben ik ernstig ziek en deel mijn liefde met anderen, deze positieve sprankeling werkt want ik ontvang zoveel liefde, ja zelfs nu mijn lichaam het laat afweten. Vraag zoveel mogelijk aan jezelf op elk moment van de dag of er liefde inzit en je zal wonderen aanschouwen. Laat je liefdevol troosten en geef troost door, liefde maakt gelukkig en geluk geef je door. Liefde wandelt door schaduwen, liefde is jouw thuis jouw licht. Echt thuis, is in ons zelf, waar jouw lichtje brand, met innerlijke liefde die de kracht heeft de sterren te laten fonkelen en om warm te worden in de zon, voel je eigen liefde en de liefde van de ander dat innerlijk gevoel is mijn en jou thuis. Dat is liefde Addy