Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een vader zonder toestemming van de moeder zijn kinderen alleen laten reizen met het vliegtuig (ouders zijn uit elkaar)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
778

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als vader en moeder getrouwd waren toen ze hun kinderen kregen hebben zowel de man als de vrouw het ouderlijk gezag.

Een persoon die het gezag over een kind heeft bepaalt (als het kind bij hem/haar verblijft) hoe hij/zij het kind opvoedt met welke vrienden het kind mag omgaan en ook of het kind zelfstandig genoeg is om alleen te reizen in het vliegtuig.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Ik ben als gescheiden moeder ooit met mijn kind op reis geweest naar Australie,maar toen moest de vader(mijn ex) wel toestemming geven voor een visumaanvraag. Het is ook beter om je ex op de hoogte te stellen wanneer je de kinderen alleen wilt laten vliegen,want ik vind het wel een hele stap om kinderen alleen op een vliegtuig te zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding