Mag een vader zonder toestemming van de moeder zijn kinderen alleen laten reizen met het vliegtuig (ouders zijn uit elkaar)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als vader en moeder getrouwd waren toen ze hun kinderen kregen hebben zowel de man als de vrouw het ouderlijk gezag.

Een persoon die het gezag over een kind heeft bepaalt (als het kind bij hem/haar verblijft) hoe hij/zij het kind opvoedt met welke vrienden het kind mag omgaan en ook of het kind zelfstandig genoeg is om alleen te reizen in het vliegtuig.
10 jaar geleden
Ik ben als gescheiden moeder ooit met mijn kind op reis geweest naar Australie,maar toen moest de vader(mijn ex) wel toestemming geven voor een visumaanvraag. Het is ook beter om je ex op de hoogte te stellen wanneer je de kinderen alleen wilt laten vliegen,want ik vind het wel een hele stap om kinderen alleen op een vliegtuig te zetten.