Is een sexverslaving gerelateerd aan psychiese nalatigheid?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een toelichting op de vraag zou het beantwoorden makkelijker maken.

Het beste antwoord

Seksverslaving kan voort komen uit verschillende situaties en gevoelens. Als het om een werkelijke seksverslaving gaat, kan dit te maken hebben met trauma`s uit het verleden dus ook psychische nalatigheid, maar ook uit onzekerheid of wraak. Bij onzekerheid is het een kwestie van bevestiging zoeken. Die bevestiging krijg je dan op dat gebied en kan je verslaafd raken aan die bezigheid om je goed te voelen. Een soort van drug. Dit kan ook weer voort komen uit nalatigheid van mensen die dichtbij staan/stonden. Je wilt de bevestiging dat je wel iets waard bent en kan dat daar uit halen. Wraak kan te maken hebben met misbruik in het verleden. Je bent misbruikt door iemand of meerdere personen, en zonder dat je er bewust van hoeft te zijn, gebruik je seks om diegene door middel van seks met anderen terug te pakken. Daarbij wil je dan ook de macht hebben. Als je denkt dat je een seksverslaving hebt en wilt begrijpen waar het vandaan komt en of het nalatigheid is, raad ik je aan contact op te nemen met een psycholoog gespecialiseerd op dat gebied. Vaak ligt het heel diep en kan je niet meteen de vinger erop leggen. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hier kan ik wel wat mee!!! ik probeer een 'nieuwe' kameraad te begrijpen, na een jaar leer ik deze hobby van hem kennen, maar ik moet nu ook het geheim meespelen (o.a. naar zijn fam./vrouw) ik ben er wat boos over en vindt hem nu een beetje vies en gemeen en probeer nu uit te zoeken wat ik het beste kan doen.