ouders accepteren mijn vriend niet wat nu?

De toelichting van je vraag was: "Ik ben 20 jaar en heb een Half Marokkaanse vriend. Hij is gewoon in nederlands geboren en opgeroeid. we hebben nu meer dan een jaar een relatie maar mijn ouders vinden het niet goed. Ze denken dat de jongen slecht is en hebben alleen maar vooroordelen en denken dat hij een slechte indruk op mij heeft. Nu moet ik gaan kiezen tussen mijn vriend of mijn ouders. Maar ik wil niet kiezen, als ik voor hem kies moet ik weg thuis. Het is erg moeilijk financieel bij mij en mijn vriend werkt maar hebben ook niet genoeg voor een huis te zoeken. We hebben ons wel al ingeschreven. ik kom er zelf niet echt uit.

Weet jij het antwoord?

/2500

Vraag ze eens in een rustig gesprek waar ze bang voor zijn en vraag of jouw vriend ze in een gesprek mag laten zien dat dat niet klopt. Er zijn talloze autochtone jongens van 20 zonder baan die de hele dag rottigheid uithalen en crimineel bezig zijn. Vraag ze of ze liever willen dat je met een autochtoon gaat die dat de hele dag doet. Wijs ze erop dat hij werkt en vraag of ze hier echt om hun dochter willen verliezen of dat er misschien iets anders speelt (pure vooroordelen over later: later wordt hij wel crimineel, ons kleinkind zal moslim worden en besneden worden etc etc etc).

Vraag je ouders eens of ze het cultuur verschil te groot vinden, dat komt bij andere culturen ook voor.

als je je al ingeschreven hebt met je vriend samen is daar je antwoord al: je kiest voor je vriend. Je ouders zullen er nog steeds tegen zijn, maar ik vind: de rest van de wereld is gek, je kiest voor elkáár en niet "omdat andere mensen een andere mening hebben!".Je ouders zullen ermee moeten leren leven. mijn ex was een ghanees, een afrikaan en ben zelf een blanke trien. Hij kleiner dan i, dus het contrast was enorm. Je moest eens weten hoeveel mensen er tegen waren en hoe ontzettend veel vooroordelen ik naar me hoofd heb geslingerd gekregen, de ene opmerking nog erger dan de andere. Ik heb heel wat gehuild, maar altijd zei ik tegen mezelf: laat ze praten, ze weten niet beter, ze hebben zelf geen buitenlandse vrienden, alles is van "horen van" en "lezen uit" en "gezien op". Niks geen eigen ervaring geloof me. Daarnaast, ... als hij half nederlands / marokkaans is, is hij vooral Nederlands, met Nederlandse normen en waarden, en natuurlijk zal hij ook wat hebben meegekregen van de marokaanse cultuur, ligt eraan hoe de verhoudingen zijn thuis. En als hij gewoon net zoveel mag als jij dan is er heel weinig aan de hand. "hij gebruikt je, zoals ze dat doen met alle vrouwen" "zeker alleen voor de sex?" "je vent zit voor vakantie in het buitenland, zeker weten dat hij een ander heeft!" "wow, je hebt drie kinderen? kijk maar uit, alle afrikanen willen heel veel kids!" Het is heus niet zo dat hij "slecht" is, maar mensen hébben nou eenmaal graag vooroordelen en doen niets liever dan mensen over één kam scheren, vooral als ze nul komma nul weten van die ene cultuur. Je kan het duizend keer uitleggen, maar sommige mensen houden eenmaal vast aan hun standpunt. Ik heb zelf ook ghanees/nederlandse kinderen, met hollandse normen en waarden opgevoed, maar ze zullen áltijd te maken krijgen met dit soort dingen, omdat mensen nou eenmaal niet beter weten en omdat alles is van "horen van". Zolang je alleen met Nederlandse mensen omgaat en niet met iemand van een andere cultuur zul je nooit weten hoe het is, hoe het gaat, en met welke dingen je te maken krijgt. Echt, als mensen eenmaal een standpunt hebben, dan kan ze er met moeite van afschoppen, en is het enige wat je kan doen bewijzen ddat dat het goed gaat, en dat hj normaal is, niet slecht en dat alle vooroordelen niet waar zijn. En Nederlandse mannen zijn ook heus niet pertinent beter, of geweldiger, ja ze praten nederlands, maar daar zitten ook "joepies" tussen, das in elke cultuur zo!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100