Waarom hebben we steeds minder aandacht nodig van onze partner wanneer de relatie voordert?

Daarmee wil ik niet suggeren dat je geen aandacht van hem nodig heb, maar dat je er minder snel om vraagt. In het begin van een relatie wil je namelijk continu bij elkaar zijn, met elkaar liggen op bed en vlieg je naar je telefoon wanneer er een smsje binnen komt. Waarom neemt dit af naarmate de relatie voordert?

Heeft dit temaken met het feit dat we zeker zijn van wat we hebben en het daardoor minder spannend is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (10)

Dat wil zeggen dat je weer met beide benen op de grond staat..
De eerste verleifdheid is minder aan het worden, er komt daarna vertrouwen en houden van!
Dan is het niet meer nodig om de hele dag elkaars handje vast te houden en te knuffelen;-)

Toegevoegd na 5 minuten:
verliefdheid natuurlijk;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of we minder aandacht nodig hebben,geloof ik niet. Het is m.i. meer een kwestie van gewenning. Ik geloof niet dat het een kwestie is van zeker zijn wat we hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zekerheid en vertrouwen. En minder nieuw, de ander wordt minder bijzonder, maar meer waardevol. Je wordt minder ik-en-jij, meer wij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je elkaar lang genoeg kent hoef je veel dingen niet meer te vragen, daar het antwoord geen verassing meer zal zijn. Je voelt je al gelukkig en tevreden als je bij elkaar bent, zonder dat je daarover hoeft te communiceren in welke vorm dan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt inderdaad alsof wij minder aandacht nodig hebben, naarmate de relatie vordert. Het is niet 'minder' aandacht maar andere aandacht..

Oprechte aandacht voor elkaar, hebben, maken, creëren.. er voor elkaar zijn.. dat lijkt mij juist de pilaar of de basis van een goede relatie.

De spanning wordt anders, de relatie veranderd.. je leert elkaar kennen en krijgt andere behoeftes, dan in het begin.. Je went aan elkaar.. maar aandacht is iets wat je niet moet verminderen.. constant op peil houden en ervoor zorgen dat je elkaar oprecht aandacht blijft/wilt geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het bij elkaar zijn is dan een bevestiging ,als je nog veel telefonisch kontact hebt en je ziet elkaar minder ,dan wil je weten waar hij is wat hij doet hahah wanneer die weg gaat enz... je woont samen en je weet van elkaar wat je doet. Maar soms als je langer bij elkaar bent ,heb je ook wel eens heerlijk hij is even weg en dat zal hij ook bij haar hebben haahha Maar dat wil niet zeggen dat de aandacht kompleet weg is hoor. Het is gewoon even iets voor jezelf, maar als je maar weer blij bent dat ie weer thuis komt.;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt helemaal josephina+
Je geeft zelf het antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We kunnen een hele tijd verder ,heel veel verder dan weleer, omdat we al veel hebben gekregen ,meegemaakt,gehoord en gezien van de partner.En dat was op zulke tijd niet te voorzien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga nu al 4 jaar met mijn vriend, ik ben nog steeds in de verliefdheidsfase, balen want hij niet.
ik denk dat als je elkaar al hebt, geen moeite meer hoeft te doen.
Net als, stel je verlangt naar snoep en je gaat het uiteindelijk halen, bewaar je het in de kast omdat je weet, dat je het toch hebt, just in case..
heel dom voorbeeld.. maar zo zit de mens wel vreemd genoeg in mekaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gaat van onzeker naar zeker.