Mijn vriendin kan niet op vakantie omdat haar vader werkloos is, hoe kan ik haar helpen?

Ze hebben dus geen geld voor vakantie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Woningruil (met familieleden, kennissen of onbekenden) kan een alternatief zijn voor een goedkope vakantie. De enige (extra) kosten zijn, als ik het goed heb, de reiskosten naar de plek van bestemming. Je kan dáár gebruik maken van alle faciliteiten van het huis en ook van bijvoorbeeld de fietsen van die mensen. Het andere gezin heeft intussen een vakantie in jouw huis. Maak hierover goede afspraken en beide gezinnen hebben een mooie vakantie. Het andere gezin kan je adviseren over mooie (en gratis) bezienswaardigheden, musea, etcetera in de buurt.

Als je ervoor zorgt dat de gezinssamenstellingen van de ruilers vergelijkbaar zijn, levert dat ook extra voor de hand liggende voordelen op.

Er zijn verschillende websites te vinden voor dergelijke vakanties. Die vakanties kunnen in Nederland of in het buitenland plaatsvinden.

Eventueel kan je met het andere gezin afspreken, dat dat gezin de reiskosten betaalt, bijvoorbeeld omdat het andere huis kleiner is dan dat van jullie. Zo is het een woningruil met gesloten beurzen: een gratis vakantie.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Door te beseffen dat een mens niet gelukkiger wordt van op vakantie te gaan, maar van in vrede met medemensen samen te leven. Ga niet opscheppen over wat jij allemaal gaat doen in jouw vakantie. Geniet gewoon van mooie dagen, als je lekker buiten kunt zijn. Dat kan je vriendin ook gewoon doen, daar hoef je helemaal niet ver weg voor te gaan. Ga een dag gezellig picknicken met zelf meegenomen broodjes en lekkere dingetjes. Een fietstocht maken, een wandeling door polder, bos of vennen. Met een klein budget is toch best veel mogelijk.
Amadea
11 jaar geleden
Er is een stichting "De Vakantiebank" waar je je kunt aanmelden voor een gratis vakantie. Na inschrijving kijken zij of je in aanmerking komt voor een gratis vakantie.

Het initiatief is bedoeld voor minima uit heel Nederland. Potentiële vakantiegangers moeten kunnen aantonen dat ze over beperkte financiële middelen beschikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga samen met haar logeren bij een tante in Groningen of een kennis in brabant. Ik weet niet hoe oud je bent maar naar een jeugdherberg is niet duur en ook euk voor volwassenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan zelf ook een baantje gaan zoeken met je vriendin, jullie zijn allebei boven de 16 (anders mag je niet op deze site) dus dan kan het. Je ouders hoeven toch niet voor alles op te draaien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een leuk tentje voor 2 personen hebt je al voor 100 euro.
Of misschien kan je van iemand wat kampeerspullen lenen.
Een nacht op een boerderijcamping kost 12 - 15 euro.

Fietstochten of wandelingen van het internet downloaden kost niks.
Fietsen of wandelen kost niks.
Zelf je eten klaarmaken op een gasstelletje is spannend en kan heel goedkoop.
En je zakgeld gebruik je om af en toe een colaatje te drinken op een terras.